obey-robots.txt
26 September 2017, 05:54
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 37% [73 stemmen]
37% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [127 stemmen]
64% [127 stemmen]

Stemmen: 200
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Voordeelcode: gebruikers2017 I-Telligent Usenet
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Postcode Check BBned fout??

OrangeUser
Ik heb Orange ADSL Family en gebruik de Orange LiveBox met Telefonie. LiveBox staat aangesloten op het ISRA punt

Ik had vandaag contact met de helpdesk van Orange en die zeiden dat ik een te lage snelheid haal (3.8mb/s). De klantenservice zouden het voorleggen aan de hogere technische dienst die zouden wat metingen verrichten. Kreeg ik een telefoontje terug en zeiden dat ik op !!!5 KM!!! vanaf de de centrale ligt, daarom haal ik zoeen lage snelheid.

Terwijl BBned postcode check geeft aan dat ik op 2882 m (postcode 2497CX) van de centrale ben en deze afstand geeft de postcode check van TU delft ook aan.

En in het verleden heb ik ook gewoon zonder enige moeite Wanadoo ADSL Direct ontvangen op een snelheid van 512/256 KB.

Geeft Orange nou foute informatie door of is de postcode check van BBned verkeerd?
Gewijzigd door OrangeUser op 24 augustus 2006, 15:57
 
OrangeUser
@ defrie

Thanks voor het opmerken van de fout. ff veranderd Smile
 
Wanabo
Ik zit honderd meter dichterbij en zit altijd boven de 8 megabit. (nu 8,4)

3,8 megabit is toch echt te weinig. Wil je je statistieken eens posten?

Configuratiescherm --> Geavanceerd --> Statistieken --> ADSL statistieken.

Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Richard
Waar check jij die afstand? Ik ben zelf eens op adslcentrale.nl gaan kijken met die postcode maar dan komt deze met een melding van "onbekend". Dus die weet niet op welke centrale je zit.

Als ik bij Orange ga kijken dan is die van mening dat combinatie postcode en huisnummer niet klopt. Ik heb gewoon maar wat nummers geprobeerd, 1, 3, 20, 48, 1250 enzo... Vreemde huisnummers zeker bij jullie in de straat.Smile

Greetings, Richard.
 
OrangeUser
@ Wanabo

Hier zijn mijn ADSL Statistieken:

ADSL statistieken

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 972 Kb
DownStream 4584 Kb
Afname Dichtbij : 50.5 (dB)
Ver weg : 23.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 26794
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3806
ES-teller van 1 dag 0

De liveBox is vandaag nog opnieuw gestart door Orange zelf dus hij is al 6.11 uur verbonden.

Deze waarden zijn door Orange Technische dienst gedaan. Als ik de LiveBox zelf opnieuw start dan kom ik niet hoger dan een snelheid van 4236 Kb en dan is mijn werkelijke downlaod snelheid 3.45 Mbps/s

Nog ff een ding:
De wijk waar ik in woon is in 2000 gemaakt dus de kwaliteit van de koperlijn zal wel goed zijn.
Gewijzigd door OrangeUser op 24 augustus 2006, 21:47
 
Richard
Wow.. Ik heb dichtbij 25.1 en ver weg 9.1 (op bijna 2km afstand) dus ik heb het idee dat er ofwel iets mis is, of dat je inderdaad een stukje verder van de centrale af zit.

Je traint in met 4,5 mbit , da's downloden rond de 512 kbyte/sec inderdaad. Met upload zit je nog niet op 1 mbit da's wel vreemd te noemen, maar echt veel scheelt het niet, rond de 90 a 100 kbyte/sec moet wel te halen zijn.

Maar waarschijnlijk kan Suug of Wanabo je meer vertellen, die zijn meer thuis in die waardes, ikzelf kan alleen aangeven wat het verschil is met mij en wat je ongeveer als download kunt halen en dat heb ik gedaan. Zij kunnen je meer vertellen of de zaken goed zijn en over de afstand enzo.
Gewijzigd door Richard op 24 augustus 2006, 17:34
Greetings, Richard.
 
OrangeUser
@Richard

Je moet op de TU site mijn oude postcode invoeren 2289KS en huisnummer 59 dit i.v.m dat wij in 2002 Den haag zijn geworden en eerst Rijswijk waren. Op BBned en orange.nl en andere site doet de postcode 2497CX en huisnummer 59 goed, maar die van TU delft site is een beetje out of date Smile

en

De LiveBox trained wel op 4.5 maar de echte snelheid die ik met Eweka haal is MAX 479 KB/s = 3.75 Mbps/s
Gewijzigd door OrangeUser op 24 augustus 2006, 17:48
 
Lizard
In de Livebox FAQ staat een berekening om je afstand te berekenen.
Als ik daar jouw waardes in stop krijg je: 50,5 / 13,81 = 3,66 km!
Volgens de verschillende postcode sites zit je op die 2,8 KM.
Lijkt me dat er ergens iets vreemd zit in je bekabeling.
Vooral een iets lagere upstream is daar een (meestal) indicatie van.
Test eens direct op het isra punt? Zijn er onlangs werkzaamheden in de buurt geweest?
 
OrangeUser
@Lizard

Mijn LiveBox staat al direct aangesloten op mijn isra punt.
En er zijn geen werkzaamheden geweest.

@Suug

Maar toch niet zo lang dat ik max 4 MB haal? en met een totale lengte van 5 KM
 
Wanabo
De KPN kan een lijnmeting doen! Daarmee is de kwaliteit en de lengte te bepalen. Of hier kosten aan verbonden zijn weet ik niet. Via via is er bij mij eens zo'n lijnmeting gedaan, dus wat de procedures daarvoor zijn weet ik niet.

Controleer en draai e.v. alle bedrading rondom het isra punt nog eens aan.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Postcode Check BBned fout??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
postcode check Algemeen 3 06 oktober 2015, 22:38
Firmware check uitschakelen Huawei configuratie en problemen 7 05 februari 2014, 23:29
Geen oplossing voor fout van Online bij verlenging abonnement Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 10 03 oktober 2012, 22:10
Online storing of DNS server fout Livebox meer apparaten aansluiten 7 05 februari 2011, 20:40
uitschakelen update check hoe ? Livebox configuratie en problemen 1 05 september 2008, 13:01
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| BarthezNL09:02:55
| Tiger09:39:06
| Wanabo09:52:57
| johan324 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

17 augustus 2017, 07:35
Ik kan niet meer inloggen in mijn online webmail sinds gisterenmiddag.

24 maart 2017, 23:32
@Menooh zou b52 moeten zijn denk ik. Daar draait mijn oude nu op.

17 maart 2017, 20:27
grijze balk aan de bovenkant gezien? of beginnende blindheid?

13 maart 2017, 16:53
ik zoek de zoekfunctie op de site maar kan 'em nergens vinden, is er geen zoek veld of ligt het aan mijn oude ogen? :-)

12 december 2016, 20:59
Online is aardig doof in geval van problemen. In mijn geval heeft het melden van problemen niet 1 keer geleid tot iets. Zelfs het indienen van een klacht wordt niet op ingegaan. Na diverse tevreden ja