obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
WAG200g achter Speedtouch ST706
irene78
Wie kan mij advies geven om de volgende aansluiting tot stand te brengen??

Ik ben geswitched van het Online ADSL Extra naar ADSL Extra + Telefonie. Ik heb momenteel nog een draadloze WAG200G Linksys aansluiting... maar deze moet omgezet worden naar de Speedtouch ST706, die dus niet draadloos is. Ik wil vervolgens de WAG200G achter de ST706 "hangen" om toch weer draadloos internet in huis te kunnen hebben.

Maar hoe ga ik dit aanpakken?? Heeft iemand voor mij een stap voor stap uitleg? Smile

Alvast bedankt voor de reacties!!
 
TCP_IP
HOWTO: Linksys router als accespoint instellen

Het is mogelijk om van je Linksys router een accespoint / switch te maken.
Wat je dan eigenlijk doet is dat je je Linksys router 'hersendood' maakt als het ware, het word dan een doorgeefluik zeg maar.

Waarom zou je dit doen?

- Kan zijn dat je nog een router over hebt en thuis ook draadloos erbij wilt (eigen hoofdrouter heeft dat dan niet)
- Stel je hoofdrouter heeft wel WiFi maar op zolder weinig bereik en je hebt nog een netwerkkabel naar boven liggen, dan kun je router dus op zolder aansluiten zodat je daar een nieuw draadloos netwerk creeert. (voor als je bijvoorbeeld met je laptop op bed wilt internetten, noem maar wat).
- Puur omdat het kan


Ik ga nu even uit van het netwerk 192.168.1.0/24

- Ga naar 192.168.1.1

- Verander 'local ip address' naar 192.168.1.200

- Vink bij 'DHCP server' aan 'Disable'

- Klik onderin op 'save settings'

- Schakel je eigen (modem)router en Linksys router nu uit

- Verbind nu je eigen (modem)router met je Linksys router door niet de netwerkkabel in de WAN poort te plaatsen maar in één van de 4 LAN poorten.

- Schakel je (modem)router en de Linksys router nu weer in


Je netwerk is nu klaar.
Je hoofdrouter regelt je netwerk nu, hij geeft IP adressen uit e.d. (DHCP)
Je hebt een paar ethernetpoorten op je hoofdrouter, je hebt 3 extra poorten op je Linksys router en je hebt Wi-Fi. Alle computers kunnen gewoon met elkaar communiceren, of ze nou op je router of Linksys zijn aangesloten.

Router - kabel
Router - draadloos
Linksys - kabel
Linksys - draadloos


Als je instellingen op je Linksys wilt doen kun je deze voortaan bereiken via 192.168.1.200 en je eigen router via 192.168.1.1


** Let op:
IP adressen kunnen/mogen afwijken, ligt eraan welke router je gebruikt en dus welk netwerk hij aanhoud en welke gateway je router aanhoud.
Nieuwere speedtouch versies hebben bijvoorbeeld als gateway 192.168.1.254

Linksys router kan zowel DSL-router zijn als een gewone breedband router, maakt niet uit.

Dit is ook mogelijk voor alle andere routers, menu's verschillen alleen. Basis is LAN ip wijzigen, DHCP uit en router aansluiten op een LAN poort, that's it.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
irene78
Top!!!

Hier was ik naar op zoek... alles werkt perfect!! Grin

Bedankt!
 
Tiger

Quote

RobbyHa schreef:
Nieuwere speedtouch versies hebben inderdaad als gateway 192.168.1.254 en tevens nieuwe firmware van Online waarmee het een en ander onklaar is gemaakt.
Hoe dan ook.
Ik heb sind deze week een ST706, mede dankzij de tip van deze posting en wil ook mijn Linksys WAG200 daarachter hangen

Het werkt niet
- Ik kan niet inloggen op de ST706 als administrator en een rechten om settings aan te passen.
- kan dus ook niet ftp'en naar de user.ini
- portforwardings vanaf de ST706 blijken ook niet werken.


Je moet inloggen op de Linksys en die aanpassen volgens het antwoord van TCP_IP (zie boven) dan werkt het wel.
 
Tiger
@RobbiHa,

Vreemd dat het bij jou niet werkt misschien moet je eerst de modem (WAG200) eerst eens resetten en dan opnieuw proberen.

Zelf heb ik de Linksys WRT54GL en die is ook volgens de omschrijving van TCP_IP aangesloten en werkt perfect.
 
Tiger
Ik heb op mijn linksys WRT54GL alleen het lokaal IP-adres gewijzigd volgens de omschrijving en de DHCP op disable gezet dat was alles.
 
Tiger

Quote

RobbyHa schreef:
Eindelijk opgelost:

De standaard gateway van de betreffende netwerkverbinding op m'n laptop stond nog ingesteld op 192.168.1.1
aangezien ik onze PC's heb voorzien van een eigen vast IP-adres.
Normaliter zou het direct hebben gewerkt ware het niet dat de nieuwe ST706 modems verhuisd zijn naar 192.168.1.254.


Klopt maar dat had TCP_IP ook aangegeven.

In elk geval fijn voor jou dat het nu opgelost is.
 
I R Baboon
Hoe heb je Netgear aangesloten aan de Thomson? Via een netwerkkabel of via WDS?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WAG200g achter Speedtouch ST706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
Advertentie