obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Port forwarding werkt niet?
el_loco_avs
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met het instellen van portforwards in mijn 706 modem. Ik kreeg Dawn of War II niet aan de praat (Nat gedoe, bekend verhaal), dus ik ging de ports opzoeken en forwarden.
Geen verschil.

Na wat testen met http://www.whatsmyip.org/ports/ zie ik dat geen van de ports die ik open zet bereikbaar zijn. Zowel met static als dynamic ip ingesteld.

Ik doe het gewoon via de webinterface, speldefinitie aanmaken, ik zet daar bv poort 1 in. Wijs het toe aan mijn computer. Daarna testen via de eerder genoemde site. Nada!

Wat zie ik over het hoofd?
 
mesa57
Niet alleen moet de poort in het modem open gezet worden maar moet ook de firewall het verkeer doorlaten en moet het programma dat als server voor die poorten dient actief zijn.
Port forwarding in het modem is als het ware een wegwijzer. De firewall is net als een hek voor de weg waar je door moet. En het programma (of spel) is de weg zelf.
 
el_loco_avs
Firewall stond op dat moment ook helemaal uit. Weet iemand een goede manier om te testen of het werkt?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding werkt niet?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie