obey-robots.txt
18 September 2018, 16:36
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Thomson TG712 en Motorola DECT telefoon

Exlim
Hallo,

Ik heb gisteren een Thomson modem/router gekregen en geinstalleerd volgens de installatieposter. En bij Stap 5 moest ik mijn DECT telefoon aansluiten met een splitter, omdat ik een analoge KPN telefonieverbinding heb.

Maar nu elke keer als er wordt gebeld en er wordt opgenomen, valt mijn internet weg en geeft de Thomson aan dat er geen DSL- verbinding is en dat ik die kabel moet controleren. Zodra er wordt opgehangen heb ik weer internetverbinding.

De lampjes op de Thomson branden ook niet (Broadband en Internet), pas als er wordt opgehangen wordt het Internet- lampje rood en flikkert een paar keer. En dan is alles weer goed.

Harde reset en software- matige reset heb ik al gedaan. Heb ik mijn DECT telefoon nou verkeerd aangesloten of een verkeerde volgorde? Of is mijn splitter kapot? (die heb ik overigens wel goed aangesloten Lijn->Lijn, DECT->Phone, Telefoon->PSTN, Modem->DSL).

Alvast bedankt
 
data-full-width-responsive="true">
zab
Wat voor splitter gebruik je?
Zoals je het beschrijft heb je 4 aansluitingen terwijl de meeste splitters er volgens mij 3 hebben.
lijn in, phone out en dsl out.
Ik heb het vermoeden dat het in de Telefoon->PSTN aanluiting zit.
 
Exlim
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.011 / 12.654

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 1,08 / 4,93

Dit staat bij mijn DSL verbinding en volgens speedtest.bbned.nl zit dat ook allemaal wel in orde.



Geen idee hoe die splitter heet, maar het heeft inderdaad 3 aansluitingen:

Lijn in ------------------- Lijn (Splitter)
Modem (Splitter)------- DSL (Modem)
Telefoon (Splitter)----- PSTN (Modem)
DECT Telefoon --------- Phone (Modem)
 
zab
Als je geen ander toestel dan die DECT-set hebt aangesloten zou er inderdaad iets mis moeten zijn met de splitter. Je adsl signaal wordt duidelijk onderbroken op het moment dat je aan het telefoneren bent. Dus het probleem moet bijna wel voor het modem zitten, of het modem moet echt wel erg kapot zijn.
 
Exlim
Kan ik mijn DECT ook rechtsstreeks in de Telefoon out van mijn splitter kunnen pluggen en de kabel van Telefoon out ----- PSTN helemaal wegdoen?

Of is dat gewoon een kwestie van proberen?
 
Exlim
Nou, dat werkt ook niet, blijf de melding krijgen:

Niet verbonden...


Uw DSL-verbinding is niet beschikbaar.
Controleer of uw Thomson Gateway correct op uw DSL-lijn is aangesloten. Verdere informatie vind u in uw documentatie.
Gelieve dit venster te sluiten en opnieuw te proberen.

Gewijzigd door Exlim op 06 april 2010, 15:30
 
zab
Tja, dan blijft er niets anders over dan heel vreemde bedrading of een kapotte splitter.Heb je al met Online gebeld?
 
Exlim
Ik heb vandaag een nieuwe gekregen, maar hij doet nog steeds zo vreemd. Is er soms ergens een lijst waarop te zien is als een bepaalde DECT telefoon niet compatible is ofzo? Ik begin bijna te geloven dat het aan mijn telefoon ligt in combi met een Thomson.

Mijn Livebox had nergens last van.
 
I R Baboon
Uit je verhaal in de openingspost zou ik zeggen splitter verkeerd om aangesloten.
De internet uitval tijdens gebeld worden heb ik al vaker langs zien komen en dat was meestal de oorzaak.

Zit je modem wel op het ISRA aangesloten?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Exlim
Thanks voor alle feedback, het is echter al opgelost. Ik had nog een hoofdlijn naar zolder lopen vanuit de meterkast.

Die heb ik in de meterkast er voor een paar uur er uitgehaald en later er weer terug in gestopt. En alles doet het weer.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG712 en Motorola DECT telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
geen telefoon Zyxel configuratie en problemen 2 13 december 2017, 19:50
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen 25 01 oktober 2017, 23:10
Telefoon aansluiting? Zyxel configuratie en problemen 2 20 juli 2016, 16:17
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen 20 28 december 2015, 00:34
Geen telefoon verbinding Algemeen 9 12 december 2015, 10:48
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo00:33:07
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update