Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Livebox en Linksys WET54G bridge
Brammert
Ik heb bij mijn dochter thuis geprobeerd haar PC via een Linksys WET54G Ethernet-Wifi bridge op afstand aan Livebox te koppelen, maar dat is tot dusver niet gelukt. Het lijkt erop dat er wel een wifi link opgezet is maar ik krijg geen IP adres toegewezen. De PC draait McAfee en ZoneAlarm. De WET54G kloont het Mac adres van de PC.

Als test heb ik de Orange Sagem USB wifi stick geinstalleerd (was al bij Livebox aangemeld) en dat werkt prima, zelfs met ZoneAlarm actief.

De standaard CD installatie procedure voorziet niet in de activatie van een exotisch apparaat als de WET54G. Jullie suggesties over hoe dit ding aan het werk te krijgen, worden gaarne ingewacht. Voor alle duidelijkheid: de Livebox (en andere Orange spullen) is in beheer bij een huisgenoot, en niet direct toegankelijk.

Wanabo
Kijk eens of de benodigde info hierin staat! http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=36&thread_id=130
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wsn5oe
speed-testing

Brammert
Ik heb de meeste relevante forumbijdragen al bekeken, en deze ook. De bridge heeft als Ethernet-connected device geen Windows drivers nodig. Alle bridge settings dienen via een web-interface te worden gewijzigd. De bridge heeft altijd feilloos gewerkt met diverse klassieke Wifi routers, maar de Livebox is kennelijk een geval apart, zeker gezien de geforceerde mac filtering. We zoeken verder...

Wanabo
Het onderdeel waar ik extra aandacht op wilde vestigen is het gebruik van de reg knop onder de livebox. Hier gaat het vaak fout!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wsn5oe
speed-testing

Brammert
OK! Dank voor je feedback. Inmiddels ben ik bekend met de bijzondere wijze waarop nieuwe netwerk devices moeten worden aangemeld bij de Livebox (heb de manual gelezen). Voor mij is dit een totaal nieuwe wijze van aanmelden bij wifi routers. Knap onhandig.

Volgende week ga ik weer een poging wagen om de bridge aan het werk te krijgen. Tot die tijd moet mijn dochter zich maar behelpen met een geleende Belkin USB wifi stick (zend kwaliteit "very low" van/naar de Livebox die maar 1 verdieping hoger staat!). Wordt vervolgd...

Brammert
Zondag maar weer eens wat testen gedaan bij mijn dochter, gebruik makend van de Belkin USB stick. Probleem lijkt te zitten in de uitgifte van IP adressen door de Livebox. De event log van de XP Home desktop geeft aan dat het de desktop niet altijd lukt om een DHCP lease renew te doen. De lease bleek al drie dagen oud te zijn (PC wordt toch echt elke dag gebruikt). Gelukkig is de lease een week geldig. Internet werkt op zich goed met de Belkin (snel genoeg).

Ik ben geneigd om DHCP te omzeilen, en maar vaste IP adressen te gebruiken (192.168.1.xxx). Zijn er meer DHCP problemen bekend met de Livebox? Of is dit een bijverschijnsel van het zwakke Wifi signaal (45-50%) met de Belkin? Met de bridge kan ik het signaal opkrikken naar 70-80%.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox en Linksys WET54G bridge', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 Apr 2021
Bridge modus Support Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 06 Apr 2020
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 May 2019
Werkende Bridge Modus Zyxel meer apparaten aansluiten : 8 14 Mar 2019
zyxel modem in bridge mode Zyxel configuratie en problemen : 2 12 Nov 2017