obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Tutorial: Root access op speedtouch 712
ShadowAS1
Beste mensen,
Na hier rondgekeken te hebben ben ik er toch achtergekomen hoe je root access kan krijgen tot de speedtouch 712

NB Deze werkt zeer waarschijnlijk ook op de 706
NB2: Ik heb dit zelf niet uitgetest omdat ik dan waarschijnlijk ruzie met mijn ouders krijg. Maar aangezien wat er al alemaal uitgeprobeerd is is dit DE manier om het te doen. Ik ga dit wel nog op de ongebruikte 706 uitproberen.

Stap #1: Voorbereiden
-Haal de DSL lijn uit je modem
-Voer een reset uit op de speedtouch (LAAT DE DSL lijn er uit!)

Stap #2: Configuratie
-Ga naar deze link: http://10.0.0.138/cgi/b/backup/user.ini// (met 2 /'s)
-Sla de INI file op en open hem in bijv. kladblok
-vind role=ONLINEuser en vervang dit door role=root

Stap #3: Configuratie Terugzetten
NB: Je hebt hier Firefox voor nodig met de FireBug plugin

Surf naar 10.0.0.138/cgi/b/bandr//
Open Firebug (F12), ga naar de tab 'HTML' en typ in het zoekvenster rechtsboven de term 'restore'.
Hij vindt de regel '/cgi/b/restore/'. Wijzig dit naar '/cgi/b/restore//', dus een extra slash, en druk op de enterknop op je toetsenbord.
Je kan nu via het 'bladeren' knopje de .ini file uitzoeken en uploaden.

Stap 4: Afronden
Herstart de Router (speedtouch.lan -> Thomson Gateway -> Systeeminformate -> Herstart)
Ga naar Speedtouch.lan -> Toolbox -> User management en dan zal er bij privileges voor de online user root moeten staan.

Je hebt nu toegang tot alle functies inclusief FTP & Telnet
Het is ten strengste aan te raden de router config met wachtwoord te beveiligen. Root access geeft toegang tot letterlijk ALLE functies van het toestel en kan dus ook beschadigd raken door kwaadwillenden.

Veel success
ShadowAS1
 
I R Baboon
Ben benieuwd of iemand al hiermee aan de slag is gegaan.
Ik kan me wel niet voorstellen dat Online die mogelijkheid nog open heeft gelaten.
Dit is dezelfde procedure als met de 706 en die hack mogelijkheid is al gedicht door Online.

Wel raadzaam om het upgrade account te verwijderen en de remote access mogelijkheid te deactiveren.
Anders heb je wel admin toegang maar alleen tot de volgende firmware update.
 
ShadowAS1
dat klopt, en nog een goed nieuwtje, ik ben de passwords die jij in het andere topic gegeven hebt aan t kraken

moet met mijn superpc (2 Xeon quad cores) toch wel lukken ^^
Gewijzigd door ShadowAS1 op 26 september 2010, 10:52
 
I R Baboon
Wel fijn dat er nu nieuwe pogingen ondernomen worden om de restricties van Online te omzeilen.

@ eend

Antwoord 1: Ja, SIP staat los van DHCP.
Antwoord 2: Ja, port forward gebeurt in het apparaat dat met firewall en NAT.
Antwoord 3: Nee, SIP werkt alleen in router modus.
 
ShadowAS1

Quote

eend schreef:
Interessant, heeft iemand het al uitgeprobeerd? Wij hebben ook nog telefonie erbij, het zou wel handig zijn als dat blijft werken.

Ik heb nog een paar vragen:
  1. Werkt telefonie nog als je DHCP uitzet op de ST712 en je eigen DHCP start?
  2. Werkt port forwarding nog als je je eigen DHCP server draait?
  3. Kun je de ST712 in bridged mode zetten zonder problemen met telefonie?*

*Dat wil ik alleen doen als je DHCP niet kunt uitzetten zonder problemen te krijgen met telefonie


Ik heb er zelf ook telefonie bij, en als je alles goed doorleest word er in andere topics vermeld dat telefonie alleen wegvalt als je de router flasht met een thomson firmware.
 
oplijn
Hoi mensen,

ik heb het geprobeerd en het werkt niet,

bij stap 2 blijft hij om een wachtwoord vragen, waarschijnlijk omdat je geen rechten hebt om user.ini te bekijken.

Ik moet er wel bij vermelden misschien dat het geen speedtouch is, maar een thomson tg712 die ik een paar maanden geleden van online heb ontvangen.

Weet iemand misschien een oplossing, ik zou heel graag instellingen zoals bijv het interne netwerk willen aanpassen.
 
I R Baboon
Speedtouch was vroeger een algemene typebenaming die Thomson aan haar modems/routers gaf.
Daar zijn ze nu vanaf gestapt.
Thomson noemt zich nu Technicolor en de naam Thomson wordt nu gebruikt voor de routers.
Het is steeds nog dezelfde firma.

Wel jammer dat de 'truc' niet meer werkt. Maar ik had het al verwacht.
 
Jeff
Kan bevestigen dat het bij mij niet blijkt te werken met firmware: 8.2.4.B
  • Fout Jan 1 01:01:05 [CWMP] waiting 0 seconds for random boot delay
  • Waarschuwing Jan 1 01:00:45 DHCS server up
  • Waarschuwing Jan 1 00:00:13 KERNEL Warm restart
  • Info Jan 1 01:03:24 xDSL linestate down
  • Info Jan 1 01:02:01 CONFIGURATION saved by TR69
  • Fout Jan 1 01:01:09 [CWMP] waiting 0 seconds for random boot delay
  • Info Jan 1 01:00:56 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 7803 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 19.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 43.0 dB, Up: 21.0 dB; snr Margin Down: 6.0 dB, Up: 9.5 dCool
  • Waarschuwing Jan 1 01:00:51 DHCS server up
  • Info Jan 1 00:00:17 WIRELESS interface turned on.
  • Waarschuwing Jan 1 00:00:13 KERNEL Cold restart
  • Jan 1 01:03:08 [CWMP] Connection Request NOT ALLOWED.
  • Info Jan 1 01:02:52 CONFIGURATION saved by TR69
  • Fout Jan 1 01:02:32 [CWMP] Connection Request NOT ALLOWED.
  • Fout Jan 1 01:02:31 [CWMP] Connection Request NOT ALLOWED.
  • Fout Jan 1 01:02:31 [CWMP] Connection Request NOT ALLOWED.
  • Info Jan 1 01:02:20 CONFIGURATION saved by TR69
  • Waarschuwing Jan 1 01:01:34 DHCC offer received from 83.119.128.1 (can be relay agent) on intf Internet
  • Waarschuwing Jan 1 00:00:12 KERNEL Cold restart
  • Fout Jan 1 01:04:00 [CWMP_DOWNLOAD] Config download: saving using filename '/dl/cwmp_tmp.sts'
  • Fout Jan 1 01:03:37 [CWMP] Connection Request NOT ALLOWED.
  • Info Jan 1 01:05:08 CONFIGURATION saved by user (/dl/user.ini)
  • Fout Jan 1 01:04:00 [CWMP_DOWNLOAD] Config download: saving using filename '/dl/cwmp_tmp.sts'
  • Info Jan 1 01:05:08 CONFIGURATION saved by user (/dl/user.ini)
  • Info Jan 1 01:04:17 CONFIGURATION saved by TR69
  • Fout Jan 1 01:04:00 [CWMP_DOWNLOAD] Config download: saving using filename '/dl/cwmp_tmp.sts'


firm zit er gewoon diep ingebakkenFrown
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tutorial: Root access op speedtouch 712', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
Advertentie