obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
t valt toch tegen
mukkes
heb sinds vrijdag internet via online maar t valt tegen ,sipconfiguratie in het modem is dicht gespijkerd en de snelheid ,t ja niet wat ik er van had verwacht had gehoopt op 12/13 mb maar ik bijf volgens div speedtesten hangen op 6/6,5 mb ,van de 20 mb

voor die die er wel kijk op hebben wilde ik de gegevens die ik in het modem tegen kwam hiet posten en een horen of dit allemaal wel klopt daar ik volgens bbnet 1760 meter van de centrale zit in leeuwarden blijft de snelheid volgens mij toch echt onder de maat ook was mijn eerte telefoongesprek met de helpdesk en daar uitgelegt dat alles hier aan deze kant tiptop was aangesloten geen aanslag op israpunt ed ik met het thomson modem blijf hangen op 6,5 mb
dit zijn de getallen die ik in het modem vond
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie


Actief: 0 dagen, 2:55:59

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.016 / 7.628

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 8,11 / 58,71

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 30,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 9,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): NA / 9.938

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): NA / 10

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 10


zelf zegt mij dit niets maar voor wie er mee uit de voeten kan ben ik wel benieuwd

online zal binnen 12 werdagen ook een monteur naar de lijn laten kijken en testen ed wat ik er van heb begrepen maar wat ik hier op het forum lees is de kans daar ook klijn dat dat een verbetering word .
 
TCP_IP
Ben ook bang dat het niet veel meer dan dat gaat worden als ik kijk naar je waardes.
 
I R Baboon
Je zit verder weg dan 1760 meter. Ongeveer 2100 meter.
Maar dan nog zijn de (download) intrainwaardes aan de lage kant.
Je upload zit wel goed en dat wijst erop dat je kunstmatig laag wordt gehouden door Online.
Kijk maar eens rond op het forum. Dan zie heel vaak hetzelfde fenomeen.
 
mukkes
ik heb een belletje van een dame van online gehad , deze zij dat de afstand 3000 mtr was ipv de 1720 mtr dat word aangegeven door bbnet en dat het hier op neer komt dat er veel lussen en bochten in de kabels zitten in de centrale en dat er volgens de td niets is aan te doen want dat hat de meneer van de td zo berekent

dus helaas een jaar vast aan online ,

en dan maar iemand zoeken die wel een snellere lijn wil leveren

desondanks vond ik het zeer netjes van online dat ze mij op mijn 06 nummer hebben gebeld .
 
I R Baboon
Als je op 3 kilometer afstand woont, kan je geen 30dB download signaalverzwakking hebben.
Dat is dus apekool.
Helaas kan Online van alles beweren zonder dat je ertegen kan verweren.
Je zit binnen de marges die Online hanteert wat zij een goede lijn vinden en dan ben je er mooi klaar mee.
 
mukkes
tja en nu weer wat moois
ik heb een probleen met het instorten van de snelheid .
heb dit ook gemeld bij online en de td staat ook blijkbaar voor een raadsel .
ze hebben mij ook terug gebeld ,keurig maar de afstand volgens de td zou nu 2500 mtr bedragen en in teorie zou de 10 mb haalbaar moeten zijn maar als de zooi hier niet elke dag geriset word dan loopt het zaakje gewoon terug, naar het uiterste wat ik heb gezien 3,5 mb .
ik heb de waardes die in het modem staan na 1,1/2 dag hier ook even neer gezet.

DSL Connection

Link Information


Uptime: 0 days, 12:43:02

DSL Type: G.992.5 annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 5.515

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 3,90 / 27,25

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 11,5 / 29,5

SN Margin (Up/Down) [dB]: 10,0 / 12,5

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 12 / 0

FEC Errors (Up/Down): NA / 1.689

CRC Errors (Up/Down): NA / 0

HEC Errors (Up/Down):


als de modem niet om de dag word opnieuw opgestart loop het hele douwnload verhaal terug van 7,1/2 mb naar 3,1/2 mb
ook is de wisseling met div kabels al uitgeprobeerd en alles draait op de nieuwe bij geleverde kabels ook de bekabeling in de meterkast is opnieuw aangesloten (blauw en rood) desondanks blijft het hier een sprookje ,
de td zou zich er verder in verdiepen maar tot heden nog niks meer gehoord (kan nogkomen natuurlijk)

maar t leuke is als ik mijn oude modem er aan gooi dan loopt hij bij de speedtest bij het starten van 13 mb terug naar 7,5 mb en bij de thomson blijft hij standaard op 7,5 mb staan
ik vind dit maar heel vreemt .
 
athlon12
Waarom spreek je ze niet aan over het feit dat ze niet waar maken wat ze beloven ,je betaald tenslotte voor 20mb,je had net zo goed een 4mb lijntje kunnen nemen ,was je goedkoper uit geweest Smile
 
I R Baboon
Kan je de intrainwaardes van je oude modem hier ook eens neerzetten?
Dat vergelijkt makkelijker.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
athlon12
azsxdx...........werk je bij de klantenservice van Online ? typisch zo,n antwoordje
 
mukkes
wel ik heb een keurig netjes belletje gehad van online en er is vermoedelijk iets met de voeding van het modem niet okee , ze sturen een nieuwe voeding op de wel okee moet zijn en dan zou het moeten werken , t zou echt mooi zijn als het zo iets simpels zou zijn , wacht even tot de voeding binnen is , dan weet ik het zeker .Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 't valt toch tegen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Wifi verbinding valt weg Algemeen : 1 12 jan 2018
Advertentie