obey-robots.txt
25 September 2017, 22:39
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 37% [73 stemmen]
37% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [127 stemmen]
64% [127 stemmen]

Stemmen: 200
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Voordeelcode: gebruikers2017 I-Telligent Usenet
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wegvallende internet verbinding.

jamiie89
Goeiedag.

Ik zit met een redelijk irritant probleem.
Sinds eind augustus ongeveer is onze internetverbinding van Online vreselijk irritant.

Elke keer valt constant de verbinding met het internet voor een paar seconde weg,
als ik een site aan het laden ben lukt dat dus niet en moet ik hem herladen.
Dit is echter nog niet het grootste probleem.

De snelheid is ook echt heel erg laag sinds eind augustus.
Heb ook al meerdere keren met de helpdesk gebeld, en die konden ook geen probleem vinden in de verbinding.

Ik ben nogal een fanatiek gamer, en gamen is echt onmogelijk op het moment.
Omdat hij enkele seconde wegvalt wordt je al gauw van een server afgegooid, dit gebeurt bijna elke keer wel.
Heb porten geopent en dit verhielp ook het probleem niet.

Ik heb hier nu al een tijd last van heb meerdere keren wat geprobeert, heb zelfs een nieuw modem gehad van online,
en dat nieuwe modem gebeurt precies hetzelfde mee.

De draadloze verbinding is verder goed, heb meestal gewoon 4 streepjes.
Heb ook al verschillende kanalen uitgeprobeert en dit heeft ook niet geholpen.

Ik ben nogal ten einde raad, vanaf Januari online en nooit problemen gehad.
Maar nu sinds eind augustus ongeveer speelt dit probleem.

Ik heb Internet+Bellen van Online, en heb de witte modem de Thompson Speedtouch TG712.

Enigste waar ik nu zelf aan denk is dat het misschien komt omdat de modem nog zit verbonden
via onze oude KPN splitters.
Maar dit hebben we al sinds Januari en nooit problemen mee gehad verder, lijkt me sterk dat er nu opeens problemen door ontstaan.
Zou een monteur dit enigszins kunnen oplossen?

De modem staat op de 1e verdieping, en niet op de begane grond.
En ik zit zelf boven met de computer, op zolder.

Als een monteur de modem op de begane grond gaat neerzetten dan zit ik denk ik met het probleem dat ik geen bereik heb tot zolder.
Aangezien online geen "Wireless N"-modems heeft.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Jamie.
Gewijzigd door jamiie89 op 22 oktober 2010, 00:16
 
I R Baboon
Zit je modem niet direct aangesloten op je hoofdaansluitpunt (ISRA)?
En heb je ook getest via een netwerkkabel?
 
jamiie89
Nee.

Vanuit het ISRA punt gaat die eerst een splitter in en dan naar boven (1e verdieping).
Maar lijkt me raar dat het hieraan ligt aangezien we het al zo hebben sinds het begin.

En netwerkkabel is geen optie omdat ik op zolder zit.
Dan zou het modem op begane grond staan en ik op zolder.
En komt modem dan in de meterkast of ergens anders?
Netwerk kabel doortrekken van begane grond naar zolder is ook niet echt makkelijk denk ik.

Zou een monteur dit kunnen oplossen denk je?
 
I R Baboon
Als je wilt uitsluiten dat je zelf het probleem veroorzaakt, moet je het modem zo aansluiten zoals het ook is aangegeven in de installatiehandleiding.
Als je belt met de helpdesk zullen zij verlangen dat je het modem zo aansluit. Anders wordt je niet geholpen.

En je kan alleen betrouwbaar testen via een netwerkkabel.
Gewijzigd door I R Baboon op 22 oktober 2010, 00:31
 
jamiie89
Maar het is toch haast onmogelijk dat het eerst 8maanden perfect werkt en nu ineens niet meer?
Lijkt me een beetje raar.
 
I R Baboon
Hoezo perfect?
Misschien had je al geen optimale verbinding gelijk in het begin.
Maar zolang de fouten binnen de marges blijven, zal je daar niet zo veel van merken.
Nu de lijn is slechter is geworden (vermoedelijk) heb je daar wel last van.

Ook alleen via een netwerkkabel kan je betrouwbaar testen. Heb je dat al geprobeerd?
 
jamiie89
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd. Dan zou ik wel een flink lange kabel nodig moeten hebben van 1e vloer naar zolder.
Computer naast modem zetten heeft niet veel zin omdat op m'n eigen kamer op zolder mijn werkplek zit met printer etc.
 
I R Baboon
Gooi eens hier je modem stats op het forum. Link -> http://192.168.1....1&l1=0
 
jamiie89
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 1:46:08

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 931 / 4.904

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 12,97 / 61,00

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 23,5 / 47,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,5 / 10,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): NA / 5.768

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): NA / 14

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 14
 
I R Baboon
Ziet er niet vreemd uit.
Je zit wel ver van de telefooncentrale.
Maar dat ook komen doordat je niet juist het modem hebt aangesloten.

Zitten er veel WLAN netwerken in de buurt?
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende internet verbinding.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online Eigen modem configuratie en problemen 8 04 september 2017, 10:16
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen 5 25 augustus 2017, 22:15
Internet valt steeds weg Zyxel configuratie en problemen 21 15 mei 2017, 16:08
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid 15 08 mei 2017, 14:38
Geen internet Asus DSL-AC52U Eigen modem configuratie en problemen 5 26 februari 2017, 13:02
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| BarthezNL01:48:02
| Tiger02:24:13
| Wanabo02:38:04
| johan324 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

17 augustus 2017, 07:35
Ik kan niet meer inloggen in mijn online webmail sinds gisterenmiddag.

24 maart 2017, 23:32
@Menooh zou b52 moeten zijn denk ik. Daar draait mijn oude nu op.

17 maart 2017, 20:27
grijze balk aan de bovenkant gezien? of beginnende blindheid?

13 maart 2017, 16:53
ik zoek de zoekfunctie op de site maar kan 'em nergens vinden, is er geen zoek veld of ligt het aan mijn oude ogen? :-)

12 december 2016, 20:59
Online is aardig doof in geval van problemen. In mijn geval heeft het melden van problemen niet 1 keer geleid tot iets. Zelfs het indienen van een klacht wordt niet op ingegaan. Na diverse tevreden ja