obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Wegvallende internet verbinding.
jamiie89
Goeiedag.

Ik zit met een redelijk irritant probleem.
Sinds eind augustus ongeveer is onze internetverbinding van Online vreselijk irritant.

Elke keer valt constant de verbinding met het internet voor een paar seconde weg,
als ik een site aan het laden ben lukt dat dus niet en moet ik hem herladen.
Dit is echter nog niet het grootste probleem.

De snelheid is ook echt heel erg laag sinds eind augustus.
Heb ook al meerdere keren met de helpdesk gebeld, en die konden ook geen probleem vinden in de verbinding.

Ik ben nogal een fanatiek gamer, en gamen is echt onmogelijk op het moment.
Omdat hij enkele seconde wegvalt wordt je al gauw van een server afgegooid, dit gebeurt bijna elke keer wel.
Heb porten geopent en dit verhielp ook het probleem niet.

Ik heb hier nu al een tijd last van heb meerdere keren wat geprobeert, heb zelfs een nieuw modem gehad van online,
en dat nieuwe modem gebeurt precies hetzelfde mee.

De draadloze verbinding is verder goed, heb meestal gewoon 4 streepjes.
Heb ook al verschillende kanalen uitgeprobeert en dit heeft ook niet geholpen.

Ik ben nogal ten einde raad, vanaf Januari online en nooit problemen gehad.
Maar nu sinds eind augustus ongeveer speelt dit probleem.

Ik heb Internet+Bellen van Online, en heb de witte modem de Thompson Speedtouch TG712.

Enigste waar ik nu zelf aan denk is dat het misschien komt omdat de modem nog zit verbonden
via onze oude KPN splitters.
Maar dit hebben we al sinds Januari en nooit problemen mee gehad verder, lijkt me sterk dat er nu opeens problemen door ontstaan.
Zou een monteur dit enigszins kunnen oplossen?

De modem staat op de 1e verdieping, en niet op de begane grond.
En ik zit zelf boven met de computer, op zolder.

Als een monteur de modem op de begane grond gaat neerzetten dan zit ik denk ik met het probleem dat ik geen bereik heb tot zolder.
Aangezien online geen "Wireless N"-modems heeft.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Jamie.
Gewijzigd door jamiie89 op 22 oktober 2010, 00:16
 
data-full-width-responsive="true">
I R Baboon
Zit je modem niet direct aangesloten op je hoofdaansluitpunt (ISRA)?
En heb je ook getest via een netwerkkabel?
 
jamiie89
Nee.

Vanuit het ISRA punt gaat die eerst een splitter in en dan naar boven (1e verdieping).
Maar lijkt me raar dat het hieraan ligt aangezien we het al zo hebben sinds het begin.

En netwerkkabel is geen optie omdat ik op zolder zit.
Dan zou het modem op begane grond staan en ik op zolder.
En komt modem dan in de meterkast of ergens anders?
Netwerk kabel doortrekken van begane grond naar zolder is ook niet echt makkelijk denk ik.

Zou een monteur dit kunnen oplossen denk je?
 
I R Baboon
Als je wilt uitsluiten dat je zelf het probleem veroorzaakt, moet je het modem zo aansluiten zoals het ook is aangegeven in de installatiehandleiding.
Als je belt met de helpdesk zullen zij verlangen dat je het modem zo aansluit. Anders wordt je niet geholpen.

En je kan alleen betrouwbaar testen via een netwerkkabel.
Gewijzigd door I R Baboon op 22 oktober 2010, 00:31
 
jamiie89
Maar het is toch haast onmogelijk dat het eerst 8maanden perfect werkt en nu ineens niet meer?
Lijkt me een beetje raar.
 
I R Baboon
Hoezo perfect?
Misschien had je al geen optimale verbinding gelijk in het begin.
Maar zolang de fouten binnen de marges blijven, zal je daar niet zo veel van merken.
Nu de lijn is slechter is geworden (vermoedelijk) heb je daar wel last van.

Ook alleen via een netwerkkabel kan je betrouwbaar testen. Heb je dat al geprobeerd?
 
jamiie89
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd. Dan zou ik wel een flink lange kabel nodig moeten hebben van 1e vloer naar zolder.
Computer naast modem zetten heeft niet veel zin omdat op m'n eigen kamer op zolder mijn werkplek zit met printer etc.
 
I R Baboon
Gooi eens hier je modem stats op het forum. Link -> http://192.168.1.254/cgi/b/dsl/dt/?be...&l0=1&l1=0
 
jamiie89
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 1:46:08

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 931 / 4.904

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 12,97 / 61,00

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 23,5 / 47,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,5 / 10,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): NA / 5.768

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): NA / 14

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 14
 
I R Baboon
Ziet er niet vreemd uit.
Je zit wel ver van de telefooncentrale.
Maar dat ook komen doordat je niet juist het modem hebt aangesloten.

Zitten er veel WLAN netwerken in de buurt?
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende internet verbinding.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overgestapt maar nog geen internet en tv Opleveringsproblemen : 5 21 jun 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018