obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Instellingen ivm ethernet naar wireless
Tijs67
Ik heb een Marantz SR7005 surround receiver met een ethernet aansluiting (tbv internet radio). Via een LAN kabel kan de receiver aangesloten worden op het thuis netwerk.
Alleen wil ik niet bedraad gaan werken, omdat door de plaatsing en de indeling van mn huis het een hele klus wordt om de kabel weg te werken. Vandaar dat ik draadloos wil.

Voor mijn thuisnetwerk maak ik gebruik van een Thomson, de TG789vn als router.

Ik heb inmiddels de Sitecom WL-330 Range Extender (met een Station optie) aangeschaft. Helaas is het mij nog niet gelukt om de connectie goed werkend te krijgen.

De stappen die ik heb ondernomen:

- Sitecom bedraad aangesloten op mijn pc
- De Sitecom ingesteld (via http://192.168.0.234) met de volgende gegevens:
• Mode: Station Infrastructure
• Gateway en SSID van mn bestaande netwerk overgenomen
• IP adres op 192.168.2.3 gezet (IP adres Thomson is 192.168.2.254)
• DHCP uit gezet.
- De Sitecom vervolgens bedraad aangesloten op de Marantz.

In het menu van de Marantz kan ik bij netwerk de volgende instellingen doen:
DHCP: ON of OFF
Proxy: ON of OFF

Ik heb DHCP op ON gezet, waarbij ik de volgende instellingen zie:
IP adress : 192.168.2.4
Subnet Mask : 255.255.255.000
Default Gateway : 192.168.002.254
Primary DNS : 192.168.002.254
Secondary DNS : 000.000.000.000

Ik heb Proxy op ON gezet, met de volgende instellingen:

Proxy : optie Name gekozen (andere optie is (IP) adress)
Name : Thomson9EDBB8
Port : 00000

Met bovenstaande instellingen zie ik zowel de Brug als de Marantz SR7005 terug in mijn netwerkoverzicht op mijn pc.

Maar wanneer ik via het Marantz menu ga zoeken naar (internet)radiostations, dan krijg ik iedere keer als resultaat: ‘empty’.

Kortom, hij vindt niets.

Wat staat er niet goed?
Gewijzigd door Tijs67 op 31 december 2010, 10:19
 
Tijs67
Ik ben er al uit: ik dacht dat ik alle combinaties al gehad had, maar ik heb nu alleen de proxy uitgezet en het werkt! Ik zat er dus kennelijk wel dichtbij Grin

Topic kan dicht.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellingen ivm ethernet naar wireless', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Outgoing mail instellingen icm VPN Email : 2 11 mrt 2019
email instellingen Algemeen : 2 02 feb 2019
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen : 14 08 nov 2018
Online VOIP instellingen Zyxel configuratie en problemen : 2 06 jul 2018
Advertentie