obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Internet opeens traag
N8_W8
Sinds een paar dagen is mijn ''Snelle Internet verbinding'' van Online ontzettend traag. Ondertussen word me aan alle kanten duidelijk gemaakt dat het aan mijn aansluiting ligt.
Normaliter download ik een .RAR bestand van 40, 50 MB in 3 á 4 minuten nu doet mijn verbinding er letterlijk 1 uur en 32 minuten over.
Online gamen of Youtuben is hierdoor ook bijvoorbeeld praktisch onmogelijk geworden.
Heb de bekabeling bekeken en die ziet er gewoon netjes uit. Heb ook het complelete systeem gescand op virussen. Het is echt ontzettend vervelend.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Alvast bedankt.
 
N8_W8
Interface ingeschakeld: Ja
Fysiek adres: 00:26:44:9F:86:ED
Netwerknaam (SSID): ThomsonF88DB0
Interfacetype: 802.11b/g
Huidige snelheid: 48 Mbps
Band: 2.4G Hz

Er zit een andere PC en een Playstation tussen. Beiden bekabeld.
 
ernstw
Wie van jullie zit in de regio Katwijk/Rijnsburg.
Sinds maandag is mijn 20Mbps verbinding supertraag. Verder dan 20-30Kbps kom ik niet.

======================
Even de context Smile

Maandag de helpdesk gebeld:
Helpdesk: "meneer, het ligt vast aan uw PC. Heeft u nieuwe software geïnstalleerd?"
Ik: "Nee, bovendien zijn zowel mijn PC als laptop erg langzaam, de kans dat beide plots een probleem hebben lijkt me erg klein"

Na diverse testen komt helpdesk medewerker tot conclusie dat routermodem stuk is.
Helpdesk: "we sturen een nieuweç die heeft u woensdag"

Woensdag niets ontvangen, dus gebeld...
Ik: "Waar blijft mijn router?"
Helpdesk: "meneer, die levering is tegengehouden want de second opinion zegt dat het probleem bij u ligt..."

Wat een bullshit!

Wat een toeval: woensdagavond op Twitter zie ik een tweet van iemand uit Katwijk die ditzelfde probleem meldt.

Dus donderdag (vandaag) weer gebeld en gevraagd of er een storing is.
Helpdesk: "Nee meneer, er is niets bekend over storingen"
Ik: "Zeker weten? Ik zie een tweet dat er een storing is in Katwijk?"
Helpdesk: "Oh, u woont in Katwijk? Ja, daar is een wel een storing bekend...

FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL
 
ernstw
Zojuist door Online gebeld. Ze hebben een 'kaart' in de centrale op de Ambachtsweg Katwijk vervangen. Iedereen in de omgeving Katwjk zou nu weer normale snelheden moeten hebben...

Ik zit op mijn werk, dus heb 't thuis door mijn vrouw laten testen. Download van 1.8 MB per seconde. Dus lijkt nu opgelost te zijn...
 
N8_W8
Kom ook uit Katwijk en de verbinding is inderdaad weer normaal. Vind het wel kinderachtig dat Online niet toegaf dat het probleem bij hen lag toen ik ze belde. Maar goed, het probleem is verholpen.
 
ernstw
Inderdaad
Het irritante van dit verhaal: als je niet sterk in je schoenen staat en niet kan aantonen dat het echt niet bij jou ligt, dan sturen ze je met een kluitje het riet in...
Allemaal bullshit over antivirus software die in de weg zou kunnen zitten, blah blah blah.

Krijg sterk de indruk dat 90% van de helpdesk medewerkers er minder verstand van hebben dan ik... Smile

Maar goed, na 4 dagen hebben ze het eindelijk opgelost.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet opeens traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie