Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Snelheid niet optimaal
|
|
3gor4 |
Geplaatst op 10 March 2011, 11:19
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 1 Lid sinds: 10 Mar 2011 |
Dag, Sindskort heb ik Online 20mb adsl (TG712) waarmee ik niet tevreden ben, met het inkomende d/l snelheid. Momenteel traint het modem in rond 9,5 mb, terwijl deze in het begin intrainde op 10.5 Mb. Na een week van ontvangst heb ik contact opgenomen met het helpdesk (TD) om te vragen waarom de snelheid zo laag was. Meneer had in de wijkcentrale iets gereset, wat eventueel kon helpen. Nadien trainde het modem in op 10.6 (wow, tiende verbetering). Volgens Online postcode snelheid check zou ik tussen de 14 en 18 mb moeten halen. Me oude buurman had hetzelfde abbonement maar dan met een Livebox ertussen. Ik weet niet hoeveel zijn modem intrainde maar bij speedtest.net, draadloos op zijn laptop haalde deze een d/l snelheid van 12 Mb. For the record; ik zit zo'n 1300 meter van de wijkcentrale en zou in principe hoger moeten kunnen halen. Koppelingsinformatie Actief: 6 dagen, 17:24:07 DSL-type: G.992.5 annex A Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 838 / 9.942 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 5,48 / 64,40 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 19,0 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 17,5 / 22,5 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,0 / 8,5 Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Verbindingsverlies (extern): 0 Foutseconden (lokaal/extern): 1 / 0 FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 651.585 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 3.318 HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.216 / 2.941 Waar zou het aan kunnen liggen waarom de snelheid zo laag is. En zou iemand kunnen uitleggen wat sommige waardes hierboven betekenen, zoals SN-marge FEC-, CRC- en HEC-fouten. Alvast bedankt voor het informatie, MVG, 3gor4 |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 11 March 2011, 00:17
|
![]() Beheerder ![]() Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Hoe ziet je eigen aansluiting er uit? Welk ISRA is in gebruik? Geen aftakkingen voor het modem? Wel/Geen splitter? Hoe lang zijn de kabels naar het modem? Kiekje zegt soms meer dan duizend woorden.. ![]() Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid niet optimaal', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 05 Feb 2022 |
e-mail komt niet binnen | : 1 | 12 Jan 2021 | |
Inbuild chromecast niet gevonden | Algemeen | : 1 | 16 Jun 2020 |
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook | Helpdesk | : 2 | 15 Sep 2019 |
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? | Zyxel configuratie en problemen | : 5 | 09 Jul 2019 |