obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
AST510 synchroniseert niet
GuusB
Sinds een aantal weken geeft mijn Thompson/Alcatel Speedtouch 510 adsl modem steeds vaker een knipperend oranje signaal op de led voor WAN. Volgens de manual is er dan iets mis met de dsl-synchronisatie. Op het internet kan ik daar niets over vinden.

De wireless broadband Linksys router die erachter hangt draaide goed.
Mijn idee is dat het ligt aan de lengte van de telefoonlijn. Ik woon op de derde verdieping en in huis ligt nog zeker 10 meter telefoondraad tot aan de splitter.

Klinkt dit bekend? Heeft iemand een suggestie?
 
I R Baboon
Probeer of een fabrieksreset werkt.

Je modem/router is al een oud model.
Misschien is die niet meer zo fris.
Heb je een ander modem om uit te proberen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
GuusB
Volgens de klantenservice geven de logs bij Online aan dat het signaal t/m het modem goed is, ook met deze lengte aan telefoondraad. Heb de linksys router er tussenuit gehaald en de AST510 gereset: geen verbinding.
Heb opnieuw geconfigureerd ipconfig -renew : zonder resultaat.

Heb ook de draadloze netwerkverbinding in de pc HP Pavillion uitgezet. Compleet over het hoofd gezien. Die stoorde mogelijk met de Linksys router?

Kwam ergens een verhaal tegen over elco's die kapot gaan. Heb de AST510 opengeschroefd, maar zag en rook geen gekke dingen. Nou ja, voor zover ik kan beoordelen ;-) Ben echte amateur.

Heb geen ander modem, nog in overleg met Online helpdesk.

Wat mij opvalt in de logged messages is dat er steeds voor zo'n 8 seconden verbinding is ("Yes, leds zijn groen!! Shit, weer uit...") En dat om de halve minuut. Bevestigt dat wat de helpdesk zegt: t/m modem is ok? Of juist niet?
 
I R Baboon
Is het modem in bruikleen van Online?

Bij elco's moet je op letten of ze niet bol staan. Dan zijn ze defect of bijna defect.

Hoe heet wordt de stroomadapter? Te warm om vast te houden? Dan is die defect.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
GuusB
dank voor het meedenken!
heb toch maar een nieuw modem-router gekocht.
was het helemaal zat, en mijn gezin ook ;-p

nu werkt de hele setup weer prima;
dus alle checks van dips in stroom/voeding/groepen, kwaliteit en lengte telefoondraad, signaalsterkte, splitter, ethernetkabels, leeftijd modem, router, software (fire-wall) etc. zijn nuttig/leerzaam geweest, maar nu overbodig ;-)
 
I R Baboon
Toch een defecte router, dus.
Soms is het zo simpel, dat je het niet direct kan zien.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'AST510 synchroniseert niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie