obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Lage snelheid, wat kan er aan de hand zijn?
TricksterPS
Ik ben klant van online, echter heb ik het 20mbit abbo en krijg ik slechts 300kb/s op een goede dag. Waar zou dit aan kunnen liggen en hoe kan ik het verhelpen? Tevens herstart de verbinding ongeveer 1x per dag. Hieronder de waardes van mijn DSL verbinding vanuit de thomson TG712 modem:

Actief: 0 dagen, 2:24:46
DSL-type: G.992.3 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 660 / 2.491
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 30,40 / 156,34
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 32,0 / 51,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 6,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 2.893
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 14
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 2.945 / 14

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
 
TricksterPS
Resultaat van de postcodecheck: Afstand:± 4774 meter (vreemd, want aan het begin van mijn contract stond hier nog 3017 meter)

De kabel tussen mijn hoofdaansluitpunt en de modem is 10 cm, ik heb reeds 5 kabels geprobeerd allemaal met vergelijkbare resultaten in de snelheid. De andere aansluitingen in de woning leveren slechtere resultaten op (rond de 200 kb/s).
 
TricksterPS
Ik zal vanavond is kijken, wat ook vreemd is dat ik in het begin van mijn contract periode tussen de 400 kb/s en 700 kb/s haalde. Ik ben er dus wel van op de hoogte dat ik niet de volle 20mbit haal Wink(er werd mij door de verkoper ook verteld dat ik het 20mbit abbo moest nemen omdat anders het signaal niet zo overkomen...), maar ik vind het vreemd dat ik tegenwoordig een zoveel lagere snelheid haal dan voorheen terwijl er in de infrastructuur in huis niks veranderd is.

Het andere punt(het elke dag verbinding verliezen en weer tot stand brengen), waar zou dat door kunnen komen? Het lijkt wel of de modem dagelijks gereset wordt.
 
TricksterPS
Maar kan dat instabiele opgelost worden met een constante snelheid zonder packetloss(soms wel tot 35%) en dat de modem elke dag reset of ligt dat aan de afstand van de centrale en kan ik beter kijken naar de glasvezel actie in de buurt?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lage snelheid, wat kan er aan de hand zijn?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Zijn de klachten bij online minder bij vdsl? Algemeen : 8 27 dec 2015
Advertentie