obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
SSID kan niet gewijzigd worden
corknops
Hallo, sinds vandaag een Huawei HG655d modem. Installatie verliep moeiteloos binnen 5 minuten online. Nu wil ik de SSID en het wachtwoord wijzigen maar dat lukt niet. Het wachtwoord is wel gewijzigd maar als ik de naam verander zien mijn mobiele apparaten (iPhone en Asus Transformer/Android) het modem wel met de nieuwe naam maar kunnen geen verbinding maken met het modem. Ik heb op aanraden van de helpdesk de modus veranderd naar 802.11b/g maar dat maakt geen verschil....

Weeet iemand hier een oplossing voor ??
 
I R Baboon
Een SSID of een wachtwoord veranderen staat gelijk aan een nieuwe verbinding.
Verwijder dan ook altijd de oude WIFI netwerken/profielen uit je pc/telefoon.

Verder mag in er geen spaties of vreemde tekens in de SSID staan.
Dat is een bug in de router.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
corknops
Super !

Inderdaad zonder spaties werkt het gewoon ! In mijn eerdere pogingen zat er inderdaad altijd een spatie in !

Vreemd dat de helpdesk van Online dat niet weet eigenlijk..... Ook in de help van de modem staat: "Met behulp van de SSID kunt u een draadloze verbinding van uw HG655d identificeren. U kunt maximaal 32 karakters gebruiken, zowel in hoofd- als kleine letters."

Dus niks over geen spaties ....!

Heel erg bedankt, heb de ledenenquĂȘte met ja ingevuld !!
 
I R Baboon
Graag gedaan!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Nog een tip: modem hardwarematig opnieuw opstarten naar elke verandering aan de WLAN instellingen is een goede gewoonte.

Altijd met inssider kijken hoe je netwerk heet en is versleuteld.

Dat spaart tijd.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SSID kan niet gewijzigd worden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie