obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Apple TV en Airplay problemen met Huawei HG655d verzameltopic
dielange
ja excuus voor het dubbeltopic, ik had verkeerde knop te pakken. Online belde net terug en ze sturen vandaag nog een nieuwe Thomson modem op (tnt post nummer zelfs al in de mail) dit zou de problemen moeten oplossen.
Maar even afwachten, naar wat ik in de tussentijd heb gelezen aan draadjes over dit issue zou dit het probleem inderdaad moeten oplossen. Als dit daadwerkelijk zo is: Topservice!
Ik laat dit nog even weten zodra alles up and running en volledig doorgetest is.
 
I R Baboon
Dat zal vast wel een Thomson TG712 zijn.
Dat was het voorloper model van de Huawei.

Bij de Thomson waren geen Bonjour problemen bekend.
Dus dat zou nu goed moeten komen.

Het is in ieder geval een interessante oplossing voor andere Online klanten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dielange
"Het is in ieder geval een interessante oplossing voor andere Online klanten. "
--------------------------------------------------------------------------------

Nog even ter aanvulling en als tip voor de andere Online klanten: Het is wel zaak dat je goed "pressie zet" bij Online, dus gelijk de verhalen over "eind 2012 verschijnende firmwareupdates" en uitspraken als "zelf router kopen" en "meer kunnen we op dit moment niet doen" neersabelen en volhouden dat dit voor jou geen oplossing is en dat je hier in geen geval genoegen mee zal nemen EN dat je op zeer korte termijn een passende oplossing wenst.
Ik had als extra middel de mobiele abbo's ingezet die wij al jaren hebben onder vermelding van het feit dat deze, in geval van geen passende oplossing, ook ernstig op de tocht zouden komen te staan.
 
I R Baboon
Dat is zeker een goede tip.
Je hebt ook rechten als klant.
Dus Online kan niet de verantwoordelijkheid en kosten bij de klant neerleggen.
Helaas komt Online alleen met een oplossing als je op je strepen blijft staan.

En dan te bedenken dat Online Apple TV's als cadeau zat uit te leveren samen met de Huawei als router bij nieuwe klanten.
Wie bedenkt nu zoiets?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
oro10
Hele goede tip! Ik ga dit ook maar eens proberen. Had al een keer gebeld met Online, en toen ook redelijk kwaad geweest en gezegd dat dit geen manier van klantenbinding is.

Die Thompson is qua snelheid toch wel iets minder dan de Huawei? Ik heb namelijk zon Thompson gehad, en heb hier uiteindelijk een nieuwe voor gevraagd omdat die Huawei qua wireless wat sneller zou zijn. Of zijn het echt dezelfde apparaten?
 
dielange
Over de opmerking van IR Baboon nog het volgende:

Op Europees niveau is een hoop geregeld omtrent het recht als consument, je mag er in beginsel van uitgaan dat er een deugdelijk product wordt geleverd en dat het product een bepaalde tijd (de verwachte levensduur) zonder mankeren werkt. Als dit niet zo is kan je de leverancier van het ondeugdelijke op de hoogte stellen. (dus in het geval van het niet kunnen omgaan met een protocol zoals in het geval van Apple producten, aangezien 9 op de 10 huishoudens tegenwoordig wel een iPad heeft liggen mag je als consument verwachten dat dit dus ook werkt.)
Wat te doen als je klachten hebt?
- Eerst bellen dus (zie ook postje van mij 29-8-2012 15:07 = geen genoegen nemen met afwimpelantwoorden
- Als dit niet werkt is de volgende stap een brief naar de provider met een duidelijke omschrijving van de klachten die je ervaart en een datum waarop je uiterlijk terugkoppeling wilt omtrent een valide oplossing (die termijn moet
de provider wel redelijkerwijs in staat te stellen met een oplossing te komen. In de regel wordt hier 1 maand als redelijk beschouwt.
- Als binnen de door jou gestelde termijn geen oplossing beschikbaar is gesteld is technisch gezien de provider in gebreke en dit is aanleiding genoeg om de overeenkomst tussen jou en provider nietig te verklaren. (je kan dus dan per direct je abbo opzeggen, de provider zal dit bestrijden maar heeft juridisch geen poot om op te staan)
- Tweede optie als je binnen de door jou gestelde termijn geen oplossing hebt: wendt je tot de "geschillencommissie electronische communicatiediensten"
- Afsluitend: als je een rechtsbijstandverzekering met module "consument" hebt kan je de zaak op dit punt ook nog uit handen geven, je klacht is dan: "het niet leveren van hetgeen in de overeenkomst is opgenomen" en dus wanprestatie/in gebreke blijven. (want je hebt nl een product gekregen waarvan jij redelijkerwijs mocht verwachten dat deze via Wifi met allerhande andere Wifi-compatibele apparaten overweg kon, op het moment dat Online expliciet in de overeenkomst zou hebben opgenomen dat deze modem hier niet mee overweg kon, had je zelf geen poot om op te staan omdat jij dan redelijkerwijs wel had kunnen weten dat dit het geval was. Maar als ik me niet vergis zijn er geen voorbehouden gemaakt in de overeenkomst dus trekken ze aan het kortste eind juridisch gezien,


Ik weet dat het een hoop tekst is maar ik lees veel te veel postjes op draadjes van mensen die zich er zo makkelijk bij neerleggen terwijl je als consument binnen de EU en NL echt bijzonder veel rechten hebt, je moet het alleen wel even weten en je recht ook daadwerkelijk uitoefenen. Degenen die dit namelijk doen hebben hun problemen zo opgelost.
 
I R Baboon
@ dielange

Mooi stukje tekst.
Ik zou wel de brieven aangetekend versturen om later te kunnen bewijzen dat ze verzonden zijn.
Want anders hoeft Online alleen maar te zeggen dat ze niets ontvangen hebben om overal onderuit te komen.

@ oro10
De Thomson kan alleen maar 802.11G max halen, terwijl de Huawei 802.11N aan kan.
Dus het wireless is inderdaad langzamer.
Verder is het nadeel dat je geen admin login hebt op die router.
Dus je kan hem minder uitgebreid instellen als bij de Huawei.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dielange
Update: ik had na het bellen van Online (op woensdag) donderdag de Thomson al binnen. Inmiddels heb ik net de boel even omgeplugd en voila, probleem is inderdaad opgelost.
Ik moet ook zeggen: petje af voor de Topservice van Online! Ik heb 1 telefoontje gepleegd en er is eigenlijk zonder verdere vragen binnen 24 uur een oplossing verzonden, ik had zelfs vammiddag al telefoon van ze of alles nu in orde was! Die bellen dus morgen nog eens terug omdat ik de boel dus nog niet aangesloten had.
Alles werkt nu zoals het hoort.
 
dutch flash
Heel netjes van online.
Dus zo kan het dus ook..
 
Surya
Hallo,

Ik heb de afgelopem maanden het topic gevolgd, hopend op een oplossing maar die bleef uit.
Vandaag dus maar is Online gebeld voor een ander modem, helaas ze waren door de voorraad heen. Maar niet getreurd, ze kwamen met een mooie oplossing.
Ik mag voor max. €50,- een router uitzoeken bij een winkel naar keuze en deze declareren bij Online. Dit ging zonder al te veel moeite en ik werd netjes te woord gestaan. Zo kan het dus ook.

Mvg, Surya
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Apple TV en Airplay problemen met Huawei HG655d verzameltopic', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie