obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Internet werkt niet tot nauwelijks als er gedownload wordt
MarcoC
Een maand geleden kreeg ik last van internet dat heel vaak uitviel. Na een hoop onderzoek heb ik uiteindelijk een nieuw modem gehad (heeft wel een maand en heel wat belletjes gekost... zucht), de Huawei HG655D. Het modem werkt prima en het internet is ook stabiel.

Het enige probleem wat ik heb is dat als er iets gedurende langere tijd gedownload wordt (bijv. een firmware-update voor mijn iPhone) en de internetverbinding dus volledig belast wordt, internet onwerkbaar traag wordt. Het kan wel een minuut duren (zonder overdrijven) voordat een pagina laadt, of soms laadt deze gewoon helemaal niet. Google Chrome geeft dan bijv. de volgende foutmelding: "The server at forums.macrumors.com can't be found, because the DNS lookup failed. DNS is the network service that translates a website's name to its Internet address.". Zodra ik de downloadstop werkt alles meteen weer naar behoren. Het lijkt dus op een DNS-probleem.

Het probleem doet zich voor op elk apparaat, alle apparaten zijn via WiFi verbonden. Ik heb het modem al naar de fabrieksinstellingen hersteld.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 30 2012 02:14:16:
Volgens mij heb ik het al opgelost. Ik heb 194.134.5.55 als DNS-server ingesteld in het modem, in plaats van het leeg te laten. Waarom? In de handleiding stond dat je 192.168.1.1 of 194.134.5.55 moest gebruiken als DNS-server moest gebruiken als je een statisch IP instelt, en er stond niks ingevuld in het modem. Via Windows werd nu automatisch 192.168.1.1 als DNS-server gebruikt.

Ik houd nog een slag om de arm (misschien staan er wat hostnames gecachet omdat ik aan het knutselen geslagen ben), maar internet lijkt in ieder geval werkbaar nu. Beetje vreemd dat een standaard-instelling redelijk onwerkbaar is bij gebruik.
Gewijzigd door MarcoC op 30 juni 2012, 02:15
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet werkt niet tot nauwelijks als er gedownload wordt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Advertentie