obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Server niet toegankelijk
Patrick
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik de livebox en ik kan niet op de server komen (wel via het interne IP adres waar de server op draait, maar niet via een proxy server). Voorheen zat ik bij xs4all en kon ik via mijn router alles instellen.

In de router heb ik ingesteld verbinden via dynamisch IP en alle PC's hier een vast IP nummer gegeven 192.168.1.xx

Als ik bij de instellingen van mijn livebox wil komen moet ik het IP nummer geven wat ik krijg van Orange. (dus via 192.168.1.1 kan ik er niet in komen)

Wie kan mij in een duidelijk stappenplan laten zien hoe ik alles werkend krijg ?

Hieronder 2 schermen van de livebox en de router

liveboxpx6
sitecomgx6
 
Wanabo
Gebruik voor je LAN eens range 192.168.5.1
Zo heb ik het werkende met een Sitecom Wl 25

Vergeet niet bij je proxy instellingen het lokale netwerk uit te sluiten.
Zet daar de volgende entry; 192.168.*.*;194.134.7.*

Hopelijk lukt het nu.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Volgens mij heeft ie aan een port-forward al voldoende, tenminste als ik z'n vraag goed begrijp dat hij via een proxy bij zijn server wil komen.
Als die port-forward er niet is gaat hem dat ook niet lukken via een proxy namelijk.

Dat kun je wellicht eerst even proberen, voordat je een hoop werk gaat doen met ip adressen omzetten.
Gewijzigd door Richard op 10 oktober 2006, 00:19
Greetings, Richard.
 
Patrick
Hoe kan het dat ik alleen in mijn livebox kan komen met mijn dynamische IP nummer en niet via 192.168.1.1 ??

Ook vind ik het vreemd dat ik nu ik mijn wachtwoord heb veranderd er ook niet meer in kan komen, dit betekent dat ik hem moet resetten om weer naar admin -admin te gaan ?

Bedankt alvast voor de antwoorden.

groetjes
 
Richard
Hoe bedoel je "met je dynamische ip nummer"?
Ligt er aan wat je dynamische ip is. Als dat toevallig 192.168.5.x is, dan zul je de livebox kunnen benaderen op 192.168.5.1 als het goed is.

Wel is het vreemd dat als je je wachtwoord gewijzigd hebt, je met je nieuwe wachtwoord er niet in kunt komen.
Denk er wel aan dat een en ander hoofdletter gevoelig is.
Dus probeer niet in te loggen met Admin en dan je nieuwe wachtwoord want dat gaat niet lukken. Gebruik admin met kleine letters. Idem voor het wachtwoord... hoofdlettergevoelig.

Greetings, Richard.
 
Patrick
Met het IP nummer wat je op internet mee rond surft. 231.17.x.x
(deze kijg ik ook te zien in de LB config onder dynamische DNS instellingen)
Niet met het netwerk IP nummer.

Hoe kan ik een port forwarden in LB (kan het niet vinden of ik kijk er over heen)

Ik wil bv. port 80 forwarden naar de server ip nr 192.168.x.x dus dat al het verkeer daarheen gaat.

groetjes Patrick

ps. na een hard reset paswoord opnieuw veranderd nu werkt het wel
 
Richard
Port forward gaat via de firewall.
Je klikt op "toevoegen" bij naam geef je bijv. webserver in.
Toegang geactiveerd: JA
Protocol TCP
Van poort 80
Tot poort 80
Lokaal ip adres: 192.168.x.x (ip van je server)
Toepassen klikken en indien nodig ook "opslaan" en "nu opslaan" (of bewaren als er bewaren staat).
Dan zou de forward actief moeten zijn.


Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Server niet toegankelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie