obey-robots.txt
23 September 2017, 20:04
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 37% [73 stemmen]
37% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [127 stemmen]
64% [127 stemmen]

Stemmen: 200
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Voordeelcode: gebruikers2017 I-Telligent Usenet
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Trage internet van 18Mb naar 13Mb

Selman
Ik heb sinds 2007 een abo afgesloten bij Wanadoo. ADSL2+ Family 20Mb. Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn internet. Vanaf juni 2012 is de snelheid drastisch omlaag gegaan van 18 naar 13Mb. mijn afstand tot centrale is ± 1511 meter. Modem is Thomson TG712. Op mijn contract staat nu ADSL Extra. Is dit dan gewoon ADSL of toch nog een ADSL2+. Sinds paar dagen restart de modem zichzelf elke dag. En de WIFI pakt die soms ook moeilijk terwijl je paar meter vandaan bent. Ik heb ook andere kanalen geprobeerd voor de WIFI.

Ik heb ze ervoor gesproken dat mijn internet langzaam is geworden. Paar testjes hebben ze gedaan. En als antwoord krijg ik ja er is niks aan de hand. Dit is de maximale wat je kan behalen. Nou het maxilmale wat ik altijd heb gehaald is 18Mb en geen 13. Het scheelt behoorlijk wat. Als ik het zo bekijk kan het hun niks schelen.

Hoofdaansluiting is in de woonkamer. Kabel naar modem vanaf hoofdaansluiting is 1m. Ik gebruik internet met kabel.

Wat kan er eigenlijk aan de hand zijn? Hebben ze me gedowngradet? Knijpen ze me soms af? Zal dit nog steeds voordoen als ik een ander provider zou kiezen?
Hoop wat antwoorden te krijgen.
 
I R Baboon
Je moet eens de intrainwaardes hier neerzetten van de Thomson.

Ik kan je geruststellen dat je altijd al ADSL2+ hebt gehad.
ADSL1 kan alleen maar maximaal 8 Mbit leveren.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Selman
Waar kan ik de intrainwaardes vinden van mijn modem?
 
I R Baboon
Klik klik -> http://192.168.1....1&l1=0
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Selman
Actief: 0 dagen, 6:49:39
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.022 / 12.706
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 613,97 / 8,48
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,5 / 18,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,5 / 8,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 2 / 1.193
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 2 / 2
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 12.176 / 2
 
I R Baboon
Heb je al eens een factory reset uitgeprobeerd met de Thomson?


Voor zover ik kan beoordelen zijn er twee mogelijke oorzaken.
Of je de TG712 heeft een stabiliteitsprobleem. Check eens de stroomadapter of die erg heet wordt.
Elke dag herstarten is niet normaal.

Of je lijn is aanmerkelijk slechter geworden sinds juni. De echte snelheid van je lijn is 1.022 / 12.706.
Het afknijp argument hoor je vaak, maar is bij Online niet van toepassing.
Veel meer is dat een eigenschap van Thomson om je lijn lager in te trainen.
Bij de Thomson wordt stabiliteit voorgetrokken op snelheid.
Als dus onzuiverheden in het DSL signaal zitten, gaat de snelheid automatisch omlaag.

Heb je geen ander modem om wat uit te testen?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Selman
adapter word niet echt heet. ik zal kijken of ik van iemand modem kan lenen.
 
I R Baboon
Als het maar een ADSL2 modem is.
En dan zijn weer de intrainwaardes interessant die het nieuwe modem produceert.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Selman
Ik had heel lang ff geen tijd gehad. Heb vandaag een nieuwe modem besteld. Krijg vrijdag of zaterdag binnen als het goed is. Zal resultaat laten weten.
 
I R Baboon
Welk modem?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Trage internet van 18Mb naar 13Mb', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online Eigen modem configuratie en problemen 8 04 september 2017, 10:16
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen 5 25 augustus 2017, 22:15
Internet valt steeds weg Zyxel configuratie en problemen 21 15 mei 2017, 16:08
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid 15 08 mei 2017, 14:38
Geen internet Asus DSL-AC52U Eigen modem configuratie en problemen 5 26 februari 2017, 13:02
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo04:49:59
| Adeo22:07:09
| leander 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

17 augustus 2017, 07:35
Ik kan niet meer inloggen in mijn online webmail sinds gisterenmiddag.

24 maart 2017, 23:32
@Menooh zou b52 moeten zijn denk ik. Daar draait mijn oude nu op.

17 maart 2017, 20:27
grijze balk aan de bovenkant gezien? of beginnende blindheid?

13 maart 2017, 16:53
ik zoek de zoekfunctie op de site maar kan 'em nergens vinden, is er geen zoek veld of ligt het aan mijn oude ogen? :-)

12 december 2016, 20:59
Online is aardig doof in geval van problemen. In mijn geval heeft het melden van problemen niet 1 keer geleid tot iets. Zelfs het indienen van een klacht wordt niet op ingegaan. Na diverse tevreden ja