obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Sweex router als switch achter orange livebox
Sneak79
Ik heb de Sweex broadband router (LB000021) werkend achter mijn 2 weken oude Orange Livebox, maar wil hem graag niet als router maar als switch instellen. Op alle fora zegt men dat ik dan de DHCP in de sweex moet uitzetten en de kabel van de livebox niet in de WAN poort, maar in een willekeurige LAN poort moet steken. Dit krijg ik echter niet werkend op die manier. Ook als ik dan ipconfig /renew die zeggen mijn PC's dat ze geen DHCP server kunnen vinden. Ik neem aan dat het niet meer uitmaakt dat het IP van de router 192.168.2.1 is als deze in 'switch mode' staat?

In de handleiding staat dat ik hem in bridge mode moet zetten: (http://www.sweexeurope.co.../LB000021_man_eng_oem.pdf)
Deze optie staat er echter helemaal niet tussen in de interface van de router. Ik heb de nieuwste firmware (3.15)


Livebox Orange:
DHCP aan
192.168.1.1
255.255.255.0

Sweex Router:
DHCP uit
Dynamic IP: 192.168.2.1
255.255.255.0
 
Wanabo
Je beschrijft het correct! Het enige wat ik kan bedenken en waarvan ik niet weet of het wel zo is, is dat je misschien de UTP kabel van de LiveBox in LAN1 moet doen. De overige pc's dan op LAN2 etc.

Probeer het eens.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard

Quote

Ik neem aan dat het niet meer uitmaakt dat het IP van de router 192.168.2.1 is als deze in 'switch mode' staat?

Men wete maar nooit, als aanvulling op de tip van Wanabo zou ik zeggen, zet genoemd ip adres eens op 192.168.1.100 ofzo. Zou normaliter niet moeten hoeven, maarja... nooit geschoten is altijd mis.

Kabel tussen LB en Sweex is in orde en liefst ook geen crossover?
Greetings, Richard.
 
Sneak79
Ik heb het inmiddels voor elkaar. UTP (geen cross) in Lan poort 1 gedaan en de overige PC's op de andere poorten. Het Ip adres van de router gewoon op 192.168.2.1 laten staan en dynamic. De router hoeft niet in bridge mode gezet te worden (zoals in de handleidings staat) maar gewoon de DHCP uit is voldoende. Ik heb vervolgens Ipconfig /release en Ipconfig /renew gedaan en toen kregen de PC's IP's van de livebox door de switch heen zoals het hoort. Het voordeel is dat de laptop (die ingesteld is op domein) nu filesharing heeft met de andere PC. Toen mijn Sweex nog router was moest ik de latop altijd dezelfde werkgroep geven als de andere PC's en het domein uitzetten. Zijn er ook nog nadelen van livebox + Switch ipv livebox + router?
Gewijzigd door Sneak79 op 10 oktober 2006, 19:07
 
Richard
Het enige nadeel is dat de routerfunkties van de Sweex niet meer zullen werken.
Doch de Livebox op zich is ook een router dus dat is geen probleem.

Greetings, Richard.
 
Wanabo

Quote

Ik heb het inmiddels voor elkaar. UTP (geen cross) in Lan poort 1


Was het voorheen wel een cross cable?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sweex router als switch achter orange livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Advertentie