obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
NAS niet zichtbaar in bedraad netwerk
kuifje015
Hallo, ik zit met het volgende probleem waar ik al de hele dag mee aan het stoeien ben. Sinds kort heb ik een Samsung smart tv welke bedraad aangesloten zit op mijn netwerk (alles wat ik beschrijf zit rechtstreeks op de router aangesloten, wired of wifi, zonder switches of repeaters). Als ik op mijn tv via "Samsung allshare" mijn netwerk laat doozoeken dan vindt de tv wel mijn draadloze laptop maar niet de bedrade Synology NAS, de tv is dan wired verbonden. Als ik de tv verbind via wireless dan vindt de tv zowel mijn laptop als de NAS. Enige probleem hierbij is dat de streaming snelheid niet toereikend is, ik moet dus wel wired verbinden. Op aangeven van de Samsung supportafdeling heb ik op de laptop ook "Samsung Allshare" geinstalleerd en dat levert exact hetzelfde beeld op. Heb ik de laptop wired verbonden dan ziet hij mijn NAS niet, verbind ik hem wireless dan ziet hij hem wel. Ditzelfde geldt ook nog voor een Philips WAS6050 internetradio met netwerk muziekspeler welke in mijn netwerk zit. Aangezien ik in de NAS niets wijzig m.b.t. de instellingen lijkt het mij dat het probleem zit in, of de aangesloten apparatuur, of in de router (Huawei HG655D). Aangezien de aangesloten apparatuur alleen wijzigt van wired naar wireless lijkt mij ook hier niet het probleem te zitten. Het enige wat dan overblijft is dan de router. Aangezien je, voor zover mijn informatie strekt, geen firewall hebt voor intern verkeer lijkt mij ook hier niet het probleem te zitten. Kortom, wie kan mij helpen met het zichtbaar maken van mijn Synology NAS in mijn bedrade netwerk. P.S., een bedraad aangesloten Netgear EVA9100 mediaspeler zonder wifi of harde schijf kan wel zonder problemen verbinding maken met de NAS.
 
I R Baboon
Je hebt last van de bekende DLNA bug in de Huawei.
Als je zoekt op het forum zal je ontdekken dat je niet de enige bent met dit probleem.

De analyse die hebt gemaakt is uitstekend.
Alleen op LAN/LAN verbindingen heb je last van die bug.

Oplossing: firmware update.
Wordt er aan gewerkt: ja.
Wanneer komt ie: onbekend.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
kuifje015
Naar aanleiding van de reactie van I R Baboon heb ik zojuist met Online contact opgenomen en daar de volgende 2 dingen te horen gekregen.
  1. Updates voor het modem zijn niet beschikbaar. Het modem haalt, na een harde reset, de laatste firmware automatisch binnen.
  2. Online levert een modem met router om op het internet te kunnen surfen. Ze leveren geen router om een thuisnetwerk op te zetten. Oftewel, als je een thuisnetwerk op wilt zetten dan kun je het beste een eigen switch achter het modem zetten. Op mijn vraag aan de medewerker van Online waarom ze dan een modem leveren met 4 poorten kreeg ik min of meer hetzelfde antwoord: "we leveren een modem om met 1 of meerdere computers op het internet te kunnen en niet om een thuisnetwerk aan te leggen".

Vandaar deze post, Met wat er werkt heb je mazzel, als het niet werkt heb je pech en moet je zelf een thuisnetwerk aanleggen met zelf aan te schaffen switches welke je dan kunt koppelen aan je modem.

Succes aan iedereen die met hetzelfde probleem zit!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAS niet zichtbaar in bedraad netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie