obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
inbraak detectie uitschakelen?
clon3
Hallo allemaal,

Hoe kan ik inbraakdetectie uitschakelen, want ik word er stront chagerijnig van dat ik geen server kan hosten, niks werkt. Want het inbraakdetectie systeem blokt het.

Enig idee hoe dit kan?

Thomson TG712 series
 
Lutz
Kan je niet de server in de DMZ hangen? Dan heeft die geen last meer van de Thomson firewall.

Maar het betekent, dat iedere hacker je server kan aanvallen, maar dat wist je al.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
clon3

Quote

Lutz schreef:

Kan je niet de server in de DMZ hangen? Dan heeft die geen last meer van de Thomson firewall.

Maar het betekent, dat iedere hacker je server kan aanvallen, maar dat wist je al.


Uhm, hoe zou dat kunnen? Want daar heb ik niet egt verstand van:p
 
I R Baboon
De Thomson heeft geen DMZ functie. Dus die optie kan je direct wegstrepen.

Als de Inbraakdetectie je server echt in de weg zit (komt niet zo vaak voor, maar het is mogelijk),
dan kan je die niet zelf uitzetten.
Je hebt geen admin toegang voor de Thomson. Zonder dat, gaat het niet.

De enige uitweg is om te bellen met de helpdesk en aan hun vragen om dat voor je uit te schakelen.
De helpdesk heeft wel een admin account. Via remote login kunnen ze de Thomson naar believen instellen voor je.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Indien je geen telefonie diensten van Online afneemt, dan kan je ook een eigen modem/router kopen en gebruiken.

Heb je wel telefonie van Online, dan kan je het Thomson modem achter een eigen modem hangen, en alsnog via Online bellen.

Ik weet niet hoe groot de afstand met de centrale is, maar je kan eventueel ook nog voor Fiberfast gaan, dan krijg je een Huawei modem (met soms gevanceerdere problemen) en snellere upload, ook handig voor servers.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
clon3

Quote

Lutz schreef:

Indien je geen telefonie diensten van Online afneemt, dan kan je ook een eigen modem/router kopen en gebruiken.

Heb je wel telefonie van Online, dan kan je het Thomson modem achter een eigen modem hangen, en alsnog via Online bellen.

Ik weet niet hoe groot de afstand met de centrale is, maar je kan eventueel ook nog voor Fiberfast gaan, dan krijg je een Huawei modem (met soms gevanceerdere problemen) en snellere upload, ook handig voor servers.



Hmm, bedankt voor jullie informatie. Ik zal eens contact met hun op gaan nemen maandag, en als het dan niet lukt stap ik over naar een andere provider.
 
Jeff
Misschien ben ik hier een beetje laat mee ?
Probeer eens het volgende via een telnet sessie op de modem:



o 192.168.1.254

inloggen als user online, indien je een wachtwoord hebt dit invoeren anders leeglaten.
Het volgende command ingeven:

ids config state=disabled


 config save filename =  

3343509335
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'inbraak detectie uitschakelen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Toegankelijkheid van netwerkrouter via internet uitschakelen Huawei configuratie en problemen : 5 17 mei 2015
router uitschakelen Frequently Asked Questions : 6 10 mei 2015
Firmware check uitschakelen Huawei configuratie en problemen : 7 05 feb 2014
NAT uitschakelen op de HG655d ivm Apple Extreme Huawei configuratie en problemen : 12 15 aug 2012
DHCP uitschakelen Livebox meer apparaten aansluiten : 1 05 mrt 2012
Advertentie