obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Problemen met snelheid , wifi verbinding 1e verdieping en wifi Iphone , Huawei HG655d
Misuzel
Hallo,

Ik wordt er langzaam een beetje moedeloos en frustie van, omdat ik dit maar niet opgelost krijg. Het wordt steeds erger lijkt het en lekker internetten is er zeker s'avonds niet meer bij.

Met mijn oude livebox had ik nooit problemen, de nieuwe Huawei, ik wordt er nog niet blij van.

Ik heb slecht bereik op de eerste verdieping, dat is even beter geworden door het topic troubleshooting en bugs, de instelling verandert en kanaalwijzinging leverde een wat stabielere verbinding op.

Het probleem op mijn iphone bleef. Die kon maar zelden op de 1e verdieping het wifi signaal oppakken of heel laag. Irritant want zo gaat je bundel er snel aan, en ongemerkt.

Het ging een tijdje goed, en toen begon het weer, misschien buren die ook van kanaal gewijzigd zijn , geen idee. Ik wijzig regelmatig kanalen. Heb gekeken waar de anderen zitten, ga er minimaal twee vandaan zitten. Weinig soelaas. Savonds wordt het een regelrechte ramp, het lijkt werkelijk of mijn internet dan wordt afgeknepen.
Mijn lappie is even een oldie en haalt de 54 mb, nu never nooit niet, in de avond mag ik blij zijn dat hij die 18mb haalt , vaak maar 9 mb en daar wordt ik zo niet vrolijk van, mijn hersenpan denkt veel sneller dan de pagina's laden.

Ik heb al van alles gelezen, ik weet dat ik een wifi repeater kan aanschaffen evt een router of airport er tussen kan zetten, al is me nog niet goed duidelijk wat de beste optie is, ik weet dat ik met een dongle mijn lappie iets meer power kan geven.
Maar ik het toch werkelijk ook het idee, dat er met de modem, instellingen of bij Online iets niet goed gaat.

Het kan toch niet dat internet zo traag wordt, en zoveel mensen problemen met deze router hebben ?

Voorals nog kan er iemand met me meekijken en denken wat er nog aan de hand kan zijn en wat ik daar voor moet aan leveren ?
Ik weet inmiddels dat ik 3317 mtr van de centrale zit, dat helpt nietCool
 
Tiger
Kan niet zeggen dat internet traag wordt heb zelf een constante draadloze verbinding met de Huawei en ben daar zeer tevreden over in tegenstelling met anderen die hier veel problemen mee ondervinden.
De meeste problemen worden veroorzaakt door de aansluitingen en apparatuur die gebruikt wordt en uiteraard niet vergeten de afstand tot de centrale.Ik neem aan dat jij alleen draadloos op internet zit omdat je regelmatig van kanaal wisselt en als je veel draadloze routers in je directe omgeving hebt zitten heb je inderdaad draadloos een probleem met het signaal.
Hoe is je verbinding dan via de kabel ?.
En 3317 mtr van de centrale zitten en dan nog af en toe 18 MB halen is niet slecht of heb je alles in 1 waardoor je aan capaciteit verliest.
Wens jou in ieder geval succes met de oplossing.

Tiger
 
Misuzel
Hello Tiger, Klinkt wel leuk.

Gelukkig dat jij een goede en stabiele verbinding hebt, moet eerlijk zeggen dat ik ook weinig problemen heb ondervonden . Ok een incidenteel hik up en laat ik mijn 5 maanden durende verhuis probleem niet vergetenSmile

Eerlijk moet ik idd zeggen dat ik niet gekeken heb na de laatste keer dat het savonds zo slecht werd of dat aan de kabel ook zo is, en ergens maakt me dat ook niet uit, al snap ik wel dat het helpt bij het traceren van het probleem.

Ja ik besef dat ik ver van de centrale zit en ja er zitten er aardig wat in mijn buurt ( 12), maar werkelijk vind je 18 mb nog veel ?
Het is toch minstens apart dat de snelheid ineens zo afgenomen is terwijl ik daarvoor nergens last van had, Ja de boel heeft even stil gelegen omdat ik aan het verbouwen was. Sjips zou Online denken ze gebruikt haar lijn niet meer , dat klopte ook wel voor een paar maanden ;-)).

En daarbij waarom kunnen anderen in de straat wel veel snellere snelheden bereiken, das toch ook enigzins apart te noemen. Deels mijn lappie absoluut, hij mag vervangen worden, maar wat eerst niet was is nu wel.
Dus ben ik op zoek naar tips mogelijk heden suggesties meedenkers, instellingen en dingen die ik allemaal niet weet, ik weet best iets, maar als het te technisch wordt , roep ik toch help.Blush
 
Lutz

Quote

Hallo,

Ik wordt er langzaam een beetje moedeloos en frustie van, omdat ik dit maar niet opgelost krijg. Het wordt steeds erger lijkt het en lekker internetten is er zeker s'avonds niet meer bij.

Met mijn oude livebox had ik nooit problemen, de nieuwe Huawei, ik wordt er nog niet blij van.

Ik heb slecht bereik op de eerste verdieping, dat is even beter geworden door het topic troubleshooting en bugs, de instelling verandert en kanaalwijzinging leverde een wat stabielere verbinding op.

Het probleem op mijn iphone bleef. Die kon maar zelden op de 1e verdieping het wifi signaal oppakken of heel laag. Irritant want zo gaat je bundel er snel aan, en ongemerkt.

Het ging een tijdje goed, en toen begon het weer, misschien buren die ook van kanaal gewijzigd zijn , geen idee. Ik wijzig regelmatig kanalen. Heb gekeken waar de anderen zitten, ga er minimaal twee vandaan zitten. Weinig soelaas. Savonds wordt het een regelrechte ramp, het lijkt werkelijk of mijn internet dan wordt afgeknepen.
Mijn lappie is even een oldie en haalt de 54 mb, nu never nooit niet, in de avond mag ik blij zijn dat hij die 18mb haalt , vaak maar 9 mb en daar wordt ik zo niet vrolijk van, mijn hersenpan denkt veel sneller dan de pagina's laden.

Hoe heb je dat gemeten? Met een netwerk kabel, of draadloos?

Je laptop kan dan wel 54mb halen, maar volgens wikipedia moet je met 18mb blij zijn.
Indine je download snelheid maximaal 18mb is, dan helpt het ook niet, dat de laptop sneller kan.

Ik heb al van alles gelezen, ik weet dat ik een wifi repeater kan aanschaffen evt een router of airport er tussen kan zetten, al is me nog niet goed duidelijk wat de beste optie is, ik weet dat ik met een dongle mijn lappie iets meer power kan geven.
Maar ik het toch werkelijk ook het idee, dat er met de modem, instellingen of bij Online iets niet goed gaat.

Ik zal op het modem WLAN uitzetten en via een netwerk kabel of powerline op de eerste verdieping een Access Point neerzetten.

Het kan toch niet dat internet zo traag wordt, en zoveel mensen problemen met deze router hebben ?

Misschien wordt internet zo traag omdat je WLAN performance achteruit gaat. Veel anderen zullen ook tegelijk draadloos online zijn.

Voorals nog kan er iemand met me meekijken en denken wat er nog aan de hand kan zijn en wat ik daar voor moet aan leveren ?
Ik weet inmiddels dat ik 3317 mtr van de centrale zit, dat helpt nietCool


Ik heb mijn antworden in kleur tussen gezet.
Gewijzigd door Lutz op 12 januari 2013, 10:05
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger
Beste Misuzel je geeft aan dat je er moedeloos en frustie van wordt maar je hebt nog altijd geen antwoord gegeven of je met de kabel i.p.v. draadloos OOK een slechte verbinding hebt maar dat maakt jou niets uit of dat ook zo is geef je zelf aan.
Als je dat niets uit maakt moet je ook niet klagen dat jij met je probleem blijft zitten.
Op dit forum zitten leden die belangeloos oplossingen aandragen maar hier ook veel tijd en energie in steken en het minste wat ze verwachten is dat ze goede informatie over het probleem en antwoorden op hun vragen krijgen.
Wat ik alleen maar constateer is dat jij dat niet doet dus verwacht dan ook geen oplossing in deze.
Toch wens ik jou succes in deze.
Tiger
 
Misuzel
Tiger,

Misschien mag je toon iets minder aanmatigend ??

Als je goed gelezen hebt heb ik aangegeven dat het mij inderdaad niet uitmaakt maar dat ik heel goed snap dat het wel uitmaakt voor het oplossen van het probleem dat daar dus geen enkele onwil zat.

Daarnaast kan het zo zijn dat er in het leven van mensen situaties ontstaan dat ze niet 123 hun mail lezen of op het forum terug komen of uberhaupt hun laptop aanraken, in mijn geval gebeurde dat , doordat ik in het ziekenhuis raakte twee spoedoperaties kreeg en onder de morfine zit.

Raar dat ik dan niet direct naar jouw antwoord kijk en hol en mijn kabeltje erin steek, ( excusez moi voor het cynisme in deze maar ik kan momenteel amper lopen)

Ik snap dat het allemaal liefdadigheidwerk is en dan mensen vaak zomaar verdwijnen van het forum, maar zullen we daar de juiste vriendelijke mensen niet de dupe van laten worden en eerst op een minder aanmatigende toon informeren ?

Ik ben je dankbaar voor het kijken , maar kan dus niet op korte termijn er naar kijken.

Met vriendelijke groet,

Misuzel
 
Lutz
Ik vindt de bijdrage van Tiger heel beleeft en niet aanmatigend, maar het laatste is iets wat iedereen persoonlijk moet evalueren.

Het forum blijft vrijwiilligerswerk. Het gaat ons hier om problemen met de verbinding met online, en wat erom heen draait. Zelf probeer ik het op neutrale hulp te laten. Ik had in mijn laatste bijdrage aan dit draadje gevraagt of de downloadsnelheid bedraadt of onbedraad is gemeten. Daar heb ik geen antwoord op gehad, en zonder antwoord ga ik in deze draad niet verder.

Dit neemt niet weg dat het heel spijtig is dat uw gezondheid slecht aan toe is.
Maar dat is op dit forum zonder belang.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met snelheid , wifi verbinding 1e verdieping en wifi Iphone , Huawei HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Advertentie