Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Upgrade ADSL/VDSL via KPN ik snap het niet goed
TH
Keurig gesprek gehad met online (ook iemand van de technische afdeling).

Ik heb nu een ADSL extra abo tot max. 20 Mb. Maar mijn verbinding loopt via de KPN en staat dus op 8mb.
Nu biedt Online 30 Mb aan, dus daar had ik wel belangstelling voor. Ze waren ook eerlijk om erbij te vertellen dat ik niet 30 mb zou halen maar tussen de 10-16.
Nou prima is toch sneller en 1 euro duurder( (de 30Mb )

Maar als het blijft bij 10 dan heb ik liever het standaard abo van 10 mb
Online gaf aan dat de KPN de snelheid voor 31 maart moest upgraden en ik dan naar 20 MB zou gaan met ADSL extra.
Men gaf aan dat Ik beter kon wachten na de verhoging om te zien welk abo dan geschikt is.

Wat mij betreft ook prima maar als ik daarna kies voor 30 mb dan is het toch via VDSL? Bij Online zeiden ze van niet (geen fiberfast meer) maar ADSL haalt toch maar 20 mb?

Ik begrijp het dus niet helemaal. Als ik het abo omzet naar 30 mb dan zou voor mijn gevoel het signaal VDSL moeten worden.
Blijft het standaard internet van 10 mb dan wel ADSL of is dit ook VDSL?

Doe ik niets dan blijft het ADSL, Maar of deze verbinding dan nog ge-upgraded wordt dor de KPN betwijfel ik, immers er is volgens mijn postcode al internet
beschikbaar tot max 40 Mb (via andere providers). Dan toch VDSL?

Dus mijn vragen zijn:
- Online internet 10 mb en Online 30 MB, is dit ADSL of VDSL?
- Gaat de KPN inderdaad ADSL upgraden naar 20 Mb of wordt het dan VDSL (dan zou het niet meer werken met het huidige modem)
- Is het beter om nu het nieuwe abo. aan te vragen bij Online (naar 30 mb + omzetten signaal naar VDSL) of wachten.
- Als ik wacht krijg ik dan tzt automatisch 20 MB van KPN, want dit is voor mij wel toereikend en kan ik mijn eigen aangeschafte modem
Nog een tijdje gebruiken.
- Als ik niets doe, doet de KPN dan wel iets?

Hopelijk kunnen jullie wat licht op de zaak werpen, vooral het ADSL/VDSL verhaal is mij wazig.

Alvast jullie dank (O ja verder zeer te spreken over Online, maar het mag wel iets sneller!)

Theo
Gewijzigd door TH op 30 January 2013, 22:29

I R Baboon
Beetje verwarrend zijn de nieuwe abo's wel. Dus je bent niet de enige die vragen heeft.

Eerst je huidige situatie.
Je bent op een KPN lijn aangesloten. Daarmee bedoelen we niet de telefoonlijn naar de centrale, maar het
glasvezel netwerk waarmee je het internet opgaat.
Hoewel je Online klant bent, zit je technisch gezien bij KPN.

Vroeger waren alle Online klanten via het KPN netwerk altijd gelimiteerd op 8 Mbit. Ongeacht afstand tot de centrale.
Dat waren vaak gewone ADSL2+ lijnen die gecapt waren op 8 MBit.
Sinds kort zet KPN alle die klanten om naar een open 20 Mbit ADSL2+ verbinding.
Dat is de beloofde snelheidsverhoging die eraan gaat komen als je niets onderneemt in je contract.
De upgrade gebeurt niet voor alle klanten tegelijk, maar gaat per centrale en per batch.
Daarom dat dit al een tijdje bezig is en je nu pas aan de beurt bent.

Dan de nieuwe abo's.
ADSL2+ en VDSL2 maken beide deel uit van de nieuwe abonnementsvormen.
Het is puur de afstand tot de centrale die bepaald of je ADSL2+ krijgt of VDSL2.
De scheidslijn ligt ongeveer op 1500 meter afstand tussen je huis en telefooncentrale.
Dus als je geluk hebt dat je kort op de centrale woont, mag je VDSL2 krijgen. Anders niet, dan krijg je ADSL2+.

Welk modem heb je nu?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

TH
Afstand centrale ongeveer 800 mtr

Huidig modem is een Cisco WAG120N (ADSL2+)

I R Baboon
Dan moet je snelheid meer dan verdubbelen als je nu niets doet en de upgrade afwacht.
De Cisco kan dan in gebruik blijven.

Als je nu of later kiest voor een VDSL variant, moet de Cisco weg.
Dat is alleen een ADSL2+ modem. Die kan geen VDSL aan.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

TH
Dank voor je snelle reaktie

Klopt zo had ik het het liefste, dan verdubbelt de snelheid en kan ik met een "oud" abo en zonder nieuw modem voor een zacht prijsje internetten.

Ik heb verder geen bericht gehad over een snelheids upgrade.
Maar bij Online beweerde men dat de Opta heeft verplicht aan de KPN om alle verbindingen te upgraden voor 31 maart a.s.

Klopt dit? Want als ik google kan ik hier niet veel over vinden.

I R Baboon
Of de OPTA dit verplicht stelt aan KPN is mij onbekend.

Je krijgt normaal gesproken een brief van Online over de snelheidsverhoging.
Wanneer dat is, weet ik niet.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Upgrade ADSL/VDSL via KPN ik snap het niet goed', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 Feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 Jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 Jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 Apr 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 Nov 2019
Advertentie