obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
internet/wifi verbinding valt regelmatig weg
evoxx
Hallo allemaal,
Sinds een jaar hebben we 20mbit adsl van online,maar sind een paar maanden knalt de internet er met regelmaat uit.Na contact met de klantenservice leek het verholpen maar na een week kwam het probleem weer terug.uit eindelijk is er iemand van kpn langs geweest om de lijn door te meten maar die bleek in orde.Na een week hadden we een nieuw modem van online,maar leken de problemen weer weg.na een paar dagen toch maar het nieuwe modem geinstaleerd.Na weer een week of wat begon de internet of de wifi weer uit te vallen.Met het nieuwe modem heb ik soms geen verbinding maar branden wel alle lampjes.Ik heb de wifi op de Huawei uit staan,een D-Link DIR 825 aan het modem zorgt voor de wifi en de routing in huis.Kan het mischien zijn dat ik iets van een instelling in de modem of router zijn waardoor het internet er steeds uitvalt?
 
Lutz
Eerst moeten wij erachter komen of het internet of het wlan de boosdoener is. Valt het internet ook weg indien je alleen bedraad gaat internetten?

Verder adviseer ik, dat je inssider gaat downloaden en een screenshot gaat plaatsen.

Op welke banden zend je momenteel via de dlink uit?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
evoxx
Hi Lutz meestal als ik geen internet heb is het DSL lampje uit,ik ging er dan ook meestal vanuit dat het aan online lag,maar omdat ik met een nieuw modem nagenoeg hetzelfde probleem hebbegin ik toch te twijfelen of het niet aan mijn kant ligt.Bedraad heb ik nooit geprobeerd dus kan niet zeggen of het daar aan ligt.Mijn Dlink gebruikt 2,4GHz en 5 Ghz met WPA2 TKIP en AES.
 
Lutz
Indien het DSL lampje uitgaat dan heb je een probleem met de internet verbinding en niet met het WLAN gedeelte. Maar voor de goede orde: kan je dat nog met een LAN kabel controleren?

Heb je al het Huawei modem terug gezet in de fabrieksinstelling en vervolgens gerebooted?

Graag alle info via het forum, het is niet erg indien je het plaatje niet kan uploaden.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
evoxx
Sorry van mijn late reactie maar door mijn werk nog geen tjd gehad.Testen met een kabel heb ik nog niet geprobeerd die heb ik niet liggen.maar mijn valt niet altijd weg als ik er gebruik van maak,toevallig gisteravond en vandaag de hele dag dat mijn internet eruit viel,ik heb contact met online gehad en volgens hun viel alleen vandaag al mijn internet er 240 keer uit.Als ik merk dat ik geen internet heb dan zie ik op mijn modem dat het lampje voor internet en dsl uit zijn,dus waarschijnlijk ligt het toch aan de lijn zelf,maar is het mogelijk dat er een conflict is tussen mijn router en het modem waardoor hij het dsl signaal kwijtraak?
 
Lutz
De antwoord is nee. Simpel uitgedrukt ontvangt het modem het DSL signaal en zet het om in een ethernet signaal, wat dan door de router verder verwerkt wordt.

Wil je echt weten of de router de boosdiener kan zijn, dan trek eens het lankabel uit de router en haal hem van de netvoeding. Vervolgens kan je dan aan de Huawei modem zien, of dat nog steed uitvalt.

Je hebt al zonder succes een ander modem gekregen zonder verbetering. Dat betekend, dat het modem goed is.

Maar ik verwacht dat de de lijn laatsteindelijk de boosdoener is.

Orange zal aan kpn opdracht moeten geven dat te herstellen. Een gewoon telefoonkabel heeft 4 draden, wat 2 lijnen betekent.
Ze kunnen zonder breekwerk dat in de centrale en jouw huis omzetten.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet/wifi verbinding valt regelmatig weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Advertentie