obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Blij dat ik weg ga
CnC
Ik geloof ook zeker wel dat hierin fouten gemaakt worden, dat is een beetje het nadeel van mensen.

Echter moet ik ook eerlijk zijn dat tot dusver in alle gevallen dat ik dit soort situaties meekrijg, het geval wil dat de desbetreffende persoon de mail niet gelezen heeft en pas belt als de lijn ook daadwerkelijk overgedragen is (lees: "Ik heb geen internet meer"). Hoe ongemakkelijk ook, maar providers kunnen dit simpelweg niet actief monitoren en er telefonisch achteraan bellen aangezien er dagelijks honderden, zo niet duizenden mutaties in en uit gaan.

Zonder opdracht van de klant tegenhouden is ook geen optie, want je zult toch maar nét de overname tegenhouden van een klant die wél dit alles in gang heeft gezet. Bereid je dan maar voor op een boete van de ACM die je ogen doet tollen.

Stelregel in het bovenstaande is dan ook: Als er iets gebeurd op je aansluiting dat je abonnement kan onderbreken dan ontvang je er minstens 7 dagen van te voren een mail over.

Hetzelfde verhaal gaat op voor de bevestingsmail waarin de verwachte snelheid gecommuniceerd wordt, op dat moment heb je nog 7 werkdagen om er vanaf te zien als de snelheid je niet bevalt. Toch presteert het gros van de mensen om dat gedeelte geheel over te slaan, ondanks het feit dat de tekst "Verwachte snelheid" dikgedrukt is.
 
Reeuwijk
Bij Caiway nu aangevraagd en online afgezegd. Beide zonder enige schriftelijke bevestiging, ofwel inderdaad ieder "Jan Doedel" kan dit dus doen. Maar geen van mijn buren heeft iets aangevraagd, dat ben ik al nagegaan. Een fout kan gemaakt worden, maar als je dan direct reageert en zij vervolgens direct afsluiten en vervolgens nog niet eens toe willen geven dat ze een fout hebben gemaakt is wat het meest frustreert. Krijg wel de kosten vanaf 20 juni tot en met 6 augustus terug...zeggen ze. Moet je natuurlijk wel weer zelf achteraan gaan.

Al met al een hoop frustratie en een hoop tijd verspild. En online een klant kwijt, maar kreeg niet echt het idee dat ze maar iets doet.

PS: Caiway heeft portering aangevraagd, dus hopelijk komt dat goed. Nog 8 werkdagen en dan zou ik weer "online" zij bij wijze van spreken Grin.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 15 juli 2013, 09:45:56:
Toch nog even voor de duidelijkheid en om de emailwisseling te laten zien:

Mail 1:
Stopzetten van uw abonnement bij Online.nl
Geachte heer ,
Recentelijk heeft u uw abonnement opgezegd. Inmiddels hebben wij van uw nieuwe internetaanbieder bericht ontvangen waaruit blijkt dat u per 27-06-2013 wilt overstappen. Uw internetverbinding wordt daarom niet opgeheven, maar op 27-06-2013 overgezet naar uw nieuwe internetaanbieder. Dit is tevens de nieuwe einddatum van uw contract bij Online.nl.

Mail 2:
Opzegging van uw abonnement bij Online.nl
Geachte heer ,
U heeft aangegeven uw abonnement te willen opzeggen. Wij vinden het jammer dat u tot dit besluit bent gekomen.

Contract
Uw abonnement loopt door tot 27-06-2013. Hierbij houden wij rekening met uw huidige contractsperiode en een opzegtermijn van één kalendermaand. Uw eventuele extra diensten (zoals E-mail Antivirus en PC Veiligheid) worden dan ook beëindigd. U hoeft hiervoor verder niets te doen. Tegen het eind van uw abonnementsperiode krijgt u van ons nog een e-mail ter bevestiging.

Mail 3
Bevestiging opzegging Telefonie
Geachte heer ,
Wij hebben de opzegging van uw Telefonie abonnement al in een eerdere e-mail aan u bevestigd. Wij laten u hierbij weten dat op 20 juni 2013 uw abonnement wordt afgesloten. Natuurlijk blijft uw internetverbinding gewoon werken.

Mail 4
Bevestiging van beëindiging abonnement
Geachte heer ,
Uw Online.nl internetabonnement is beëindigd per 20-06-2013. Bovendien zijn uw eventuele extra diensten (zoals bijvoorbeeld Digitale TV, E-mail Antivirus en Antispam) ook beëindigd. Heeft u televisie van CanalDigitaal dan dient u het abonnement zelf op te zeggen. Vanaf nu kunt u geen gebruik meer maken van Online.nl mail met e-mailadres: Indien u uw Online.nl e-mail heeft laten doorsturen naar een ander e-mailaccount dan blijven deze instellingen nog maximaal zes maanden actief.

Wij vinden het fijn dat u van onze dienst(en) gebruik heeft gemaakt. Natuurlijk vernemen we het graag wanneer u opmerkingen over onze service of onze producten heeft.

En vervolgens nog een hele riedel aan emails naar onlineklachtafhandeling en nietszeggende of foutieve antwoorden.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 17 juli 2013, 14:37:37:
Vrijdag overgestapt naar Caiway en gisteren alles binnengekregen en in een paar uur alles werkend. Enkel nummerportering nog niet gedaan, maar kun je bij Caiway aangeven en dan vragen zij dat op bij online.

Ben weer na 5 weken in de lucht om het woord "online" Annoying, maar niet meer te hoeven gebruiken. TOP!
Gewijzigd door Reeuwijk op 17 juli 2013, 14:37
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Blij dat ik weg ga', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ik ben blij met online internet Algemeen : 6 29 sep 2009
Advertentie