obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Voip en wegvallen LB
moulin
Ik maak gebruik van een pap2 van Linksys voor het bellen met Voip. Nu valt de LB (met laatste versie firmware) twee á drie keer per dag uit. Zonder dit kastje is er geen vuiltje aan de lucht. Hebben meer mensen hier problemen mee? Zowel Orange als Domestix (waar ik voip heb) weten er geen raad mee. Vandaag ook geprobeerd te bellen via een softfone en toen viel internet ook weg bij mij. Het lichtje voor on-line blijft branden op de LB maar je kunt er niet meer naar toe via http of telnet. Het enige wat ik dan kan doen is de LB resetten. Wie o wie heeft een idee wat ik kan proberen. Dit is al de tweede livebox van Orange die ik heb gekregen. Zal dan toch niet aan de hardware liggen?
 
Richard
Je zou eens moeten navragen op welke poort je bellen met Voip gebruikt bij Domestix.
Ik zou me kunnen voorstellen dat als dit dezelfde poort is als Orange gebruikt, hierdoor een conflict zou kunnen ontstaan en daardoor de Livebox zichzelf eruit kiept.

Greetings, Richard.
 
moulin
Bedankt voor je reactie Richard. Domestix zit op poort 5060 (vrij standaard poort voor voip). RTP range zou ook geen probleem moeten zijn. Ik heb al een keer de voip poort van Orange (ben poort even vergeten) verwijderd in de LB. Maar helaas, geen verschil. Het probleem doet zich zowel voor als de pap2 direct op de LB zit dan wel aangesloten op mijn router (Linksys WRT54G) die achter de livebox zit. Ik ben benieuwd of ik er ooit nog achter kom wat het is Sad
 
Richard
Ah da's jammer, die van de LB zit dacht ik op 4720 zo uit mijn hoofd, verwijderen heeft geen zin die komt er automatisch toch wel weer in terug na een reboot bij mijn weten.
Hmmz... 5060 zou vrij moeten zijn, is dat de enige poort?
Als die geforward is zou het moeten werken, als dat het niet doet, tja... ik ben verder helaas ook totaal niet thuis in het voip gebeuren.
Greetings, Richard.
 
moulin
Is er ook geen mogelijkheid om een soort log uit de Livebox te krijgen? Ik wil wel eens weten wat er niet werkt. Je begrijpt wel dat de helpdesk van Orange niet opgewassen is voor dit probleem. Maar ik wil het toch graag opgelost hebben Sad
 
Richard
Hmmz... misschien via telnet, zou ik zo niet weten eerlijk gezegd.
Ik begrijp zeer zeker dat de Helpdesk hier niet tegen opgewassen is want hier heb je geen pc deskundige voor nodig maar een Livebox deskundige en dan kom je toch al vlug uit op 2delijns support en die krijg je over het algemeen niet te spreken.

Het enige wat ik kan bedenken is om de Livebox eens met jouw apparatuur te gebruiken door de Livebox in bridgemode te zetten via telnet, hoe dat kan kun je in het FAQ deel lezen.
Dan heb je geen telefonie van Orange meer, maar wel je externe ip op je router of wat je er dan ook op hebt aangesloten.
Misschien dat je dan iets kunt loggen wat er allemaal gebeurt, helaas is mijn kennis hieromtrent ook niet diepgaand genoeg om je beter te kunnen helpen.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voip en wegvallen LB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie