obey-robots.txt
15 November 2018, 16:41
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

steeds valt internet weg

meave
Hallo allemaal,

Mijn internet verbinding valt elke keer weg. De laatste 9 maanden geen problemen gehad en nu krijg ik dus elke keer dat mijn verbinding weg valt. Vandaag tot nu toe al 30 keer. Bij Online zeiden ze dat de afstand tussen mijn modem en de hoofdaansluiting niet meer mag zijn als 1 meter. Maar als ik al 9 maanden geen klachten heb en dan vandaag wel, dan is dat toch raar. Dus misschien dat jullie mij kunnen helpen?

Wat kan er aan de hand zijn?

groet
Meave
 
I R Baboon
Hoe ziet je aansluiting dan eruit?
En welke foutmeldingen krijg je?
Werk je via WIFI of via netwerkkabel?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
meave
Ik heb een adsl aansluiting. Er komen geen foutmeldingen, maar de verbinding valt gewoon weg. Ik werk via een netwerk kabel. In het boekje staat ook niet dat het maar 1 meter mag zijn.
 
I R Baboon
Online heeft alleen maar adsl aansluitingen. Dat is dus in orde.

Ik vraag specifiek naar je aansluiting. En dan wel specifiek naar je aansluiting van je modem op de telefoonlijn.
Het is inderdaad zo dat Online verlangt dat die niet te lang mag zijn.
Lijkt mij dus interessant om te weten hoe lang de kabel is bij jou.

Een netwerkkabel mag maximaal 100 meter lang zijn. Dat lijkt onmogelijk het probleem te zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
meave
Mijn modem staat in de woonkamer, naast mijn pc. De hoofdaansluiting is in de slaapkamer, er zit maximaal een meter of 10 tussen.

Plus dat ik dus 9 maanden helemaal geen last heb gehad (van het begin van het abonnement tot nu) en dan opeens van de week dat de verbinding er vaak uit ligt. Meestal is dat een minuut of 2,3, maar vanacht heeft het vanaf half 2 tot in de ochtend geduurd. Tot nu toe heeft mijn modem ongeveer 40 keer geprobeert om verbinding te krijgen met het netwerk. Ik heb dus nu wel weer internet, maar voor hoelang.
 
I R Baboon
Is er geen mogelijkheid het modem te plaatsen in de slaapkamer?
Je kan dan via WIFI of via een netwerkkabel een verbinding maken met de pc.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
meave
Ik heb niet zo een lange netwerkkael, dat is het problem.

Maar is het niet vreemd dat ik 9 maanden wel normal van internet gebruik kan maken en nu niet?
 
I R Baboon
Dat is nu natuurlijk een moeilijke vraag om te beantwoorden.
Er kunnen legio oorzaken zijn. Het kan best zo zijn dat de lijn al langer niet goed was.
Alleen was dat nog op een niveau waarmee het modem wel mee overweg kon.
Nu kan die situatie veranderd zijn en daarmee het modem voor onoplosbare problemen zetten.
Geen zeldzaam scenario.

Wat zijn nu de intrainwaardes van het modem?
Je vindt die in Status -> WAN -> tab xDSL
Wellicht geeft die info wat meer licht op dit probleem.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
DHHNak
Ook wij ervaren sinds 3 dagen een wegvallende verbinding. Vreemd is dat het voornamelijk 's avonds gebeurt. Ook 9 maanden geen problemen gehad. Huawei zit 15cm van het aansluitpunt, daarachter zit 15 mtr. Cat.7 naar mn Linksys e1000. Huawei staat op bridge modus.

Status apparaat:
Internet: vetbonden
IP adres: 10.35.xxx.xxx
Lan verbindingen: 1verbonden apparaten
Status Telefonie: Niet verbonden

Lijnstatus:
Upstream lijnsnelheid: 1023
Downstream lijnsnelheid: 20476
Verbindingstype: VDSL2
Kanaaltype: Interleaved
Upstream SNR: 27.7
Downstream SNR: 21.2
Upstream uitgangsvermogen: 1.5
Downstream uitgangsvermogen: 14.5
Upstream CRC fouten: 0
Downstream CRC fouten: 0
Upstream FEC errors: 0
Downstream FEC errors: 0
 
Lutz
Ik weet niet of het probleem nog bestaat, maar ik kan zoveel zeggen: valt alleen wlan weg of ook al bedraad internet?

Helaas valt dat uit de waarden niet op te maken, er staat niet bij hoelang je al online bent.
Wat bedoel je met bridged modus? Het modem legt zelfstandig verbinding met Online. Indien je de Linksys als AP gebruikt, dan moet je de Linksys in bridged mode zetten, niet de huawei...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'steeds valt internet weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing 4 15 november 2018, 01:06
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen 14 08 november 2018, 19:32
Overgestapt maar nog geen internet en tv Opleveringsproblemen 1 03 juli 2018, 08:40
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing 6 27 februari 2018, 21:39
Wifi verbinding valt weg Algemeen 1 12 januari 2018, 21:23
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| jms31907:32:15
| Wanabo09:12:24
| DuVeL14:40:32
| Sandro17:30:03
| harmposthumus19:39:00
| Stanneman 1 dag
| SrA-tje 1 dag
| timterhorst 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24 oktober 2018, 12:00
weet iemand hoe je het gmail account kunt toevoegen aan webmail?

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?