obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet valt regelmatig uit
Cacanny
Dag Online gebruikers!

Ik kon geen 'interessante' of unieke onderwerp kiezen dus daarom maar gewoon de bovenste. Als dit probleem al een keer is behandeld dan mijn excuses.

Het probleem is nu dat het inernet regelmatig uitvalt. Als het uitvalt, is mijn internet voor 1 minuut weg. Erg vervelend als je aan het gamen bent. Ook heb ik vaak dat ik in game gewoon 2-3 seconden stil sta en verwacht ik ook dat mijn connectie aan het uitvallen is. Kortom, onze connectie is erg onstabiel.

Wij hebben eerst een Draytek 2800 series gebruikt. Geen problemen mee gehad, totdat er opeens teveel uitval was en in september contact werd opgenomen met Online klantenservice. Wij kregen de Huawei, omdat ze niet in onze Draytek konden kijken.

De modem werd toegestuurd en sindsdien heb ik opgeschreven wanneer het internet uitvalt en hoe laat. Bijna elke dag viel het internet uit: aantal seconden tot maximaal een minuut. Er waren momenten dat het internet echt heel erg uitviel en er het driehoek icoontje zichtbaar kwam bij mijn internet status.

Na een maand testen heb ik weer contact opgenomen met klantenservice. Ze zouden mij binnen een week opnieuw bellen. Mijn vader was hier niet mee eens en belde de volgende dag. Gek genoeg konden ze nu wel binnen een dag bellen, en zei de man vol trots: "U probleem is opgelost", ik dacht zelf, dat bepaal ik zelf wel of het opgelost is of niet.
De man in kwestie wou eigenlijk geen discussie want diezelfde dag was gewoon het internet weer uitgevallen. Als ik graag het internet helemaal zou willen oplossen, dan zou ik een monteur moeten bellen voor 90 euro, wat ik dus onacceptabel vind. Het probleem is lokaal, ligt niet aan hen.

Hoe kan ik het lokaal uitsluiten?
  • Als het internet uitvalt, kan ik altijd op de admin pagina komen, dit betekent dat de kabel nog prima is.


Ik ben vrijwel zeker dat het geen lokaal probleem is. Wellicht ligt het aan de splitter die wij hebben, of de koperbedrading. Ik zit er nu over na te denken, om onze oude modem er aan te koppelen, om te zien of dit ook nog uitmaakt.

Tijdens het schrijven is het internet ook weer uitgevallen. En juist rond die tijd:

2013-11-30 23:53:17 Kernel Warning klog 104 104\x3c1\x3e Intrusion -\x3e IN=nas_a1_0 OUT= MAC=4c:8b:ef:c2:20:7d:78:fe:3d:a3:9f:c5:08:00 SRC=218.95.99.56 DST=xxxxxxxxx (mijn ip adres) LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=105 ID=12560 PROTO=TCP SPT=49241 DPT=3389 WINDOW=16384 RES=0x00 SYN URGP=0

verscheen er dit in de LOG. Ik las ergens dat ik me daar geen zorgen over moet maken. Maar ik vind het zelf wel heel erg toevallig.

Kan iemand mij hier helpen met dit probleem.

TL;DR: Internet valt regelmatig uit, is het lokaal of is het toch gewoon het probleem van Online?
 
Donpedro
2013-11-30 23:53:17 Kernel Warning klog 104 104\x3c1\x3e Intrusion
Dit is een melding van de interne firewall in de HG, Instrusion is eigenlijk een indringer die door de firewall is tegengehouden.
De indringer kwam uit china als ik het src IP check (chinatelecom.com.cn).

Daar zou ik mij geen zorgen over maken, die kan de uitval niet veroorzaken.

De vraag is of je tijdens deze onderbreking ook indicatie op het modem zelf hebt dat het DSL / Internet lampje uit zijn of knipperen.
Dat je op je PC in het icoon een waarschuwingsdriehoek geeft zegt niet zoveel, het is belangrijker om eens de indicatie op het modem te bekijken tijdens de uitval.
 
Cacanny
Dat heeft Online ook gezegd, het probleem is dat ik niet zo snel vanaf mijn kamer naar de modem kan komen om te zien of er een lampje brandt of niet brandt. Waarschijnlijk ben ik dan al te laat omdat de duratie kort is.

Als het lukt, zal ik wel een update editen.
 
I R Baboon
Als je nu dus met twee modems problemen hebt, is het waarschijnlijk dat je xDSL lijn een probleem heeft.

Hoe ziet je aansluiting van het modem eruit?
En wat zijn de intrainwaardes van de Huawei?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Cacanny
De aansluiting, is dat wij een KPN telefoon verbinding hebben, dus daar komt het internet binnnen. Dan hebben wij een splitter die de telefonie en de ADSL dus 'split'. En die gaat dan naar de modem toe. Vanaf daar wordt het internet verder verspreid. In mijn geval heb ik een switch staan, deze is onlangs nog vervangen.

Ik weet niet precies of ik de juiste waardes heb:

Maar dit is wat ik heb:
http://i.imgur.com/SQYKB2Q.png

Ik hoop dat ik hiermee voldoende informatie heb gegeven.

In ieder geval bedankt voor uw reacties!
 
Donpedro
Ok, wist niet dat de mogelijkheid om op het modem zelf te kijken niet direct een optie is/was.

Wat je dan natuurlijk kan doen is kijken via de webinterface in het modem tijdens deze uitval op IP 192.168.1.1.
Kijk dan eens naar de status van Internet, die zou op 'verrbonden' moeten staan.
Kijk eventueel of je ook een IP adres hebt toegewezen gekregen vanuit de DNS server van Online (212.xx.xx.xx).

Kijk vervolgens eens onder STATUS > WAN en dan de tab xDSL of daar iets mist.

Vergelijk bijvoorbeeld eens data in het modem met als het wel werkt en een keer als het niet werkt.
 
Cacanny
Ik kijk altijd op de admin pagina of het internet uitvalt, maar kan daar nooit echt wijzer uit worden.

Altijd als ik kijk, zie ik dat het Internet verbonden is. En dat maakt het dus raar.

Bij de vorige modem zag ik gelijk of het verbonden was of niet.
 
CnC
Dan lijkt het toch om een lokaal probleem te gaan. De status internet verbonden is gekoppeld aan het internet lampje. Dat wilt dus zeggen dat je modem wel internet heeft als je computer aangeeft dit niet te hebben. Toch ben ik benieuwd of dit probleem ook optreed als je het modem direct aansluit (dwz zonder splitter). Zou je het ook kunnen uittesten met een 2e computer die bekabeld aangesloten is?
 
Cacanny
Ik kan waarschijnlijk wel vragen aan mijn vader of mijn broer of hij dat eventueel kan regelen. Dit betekent dat ik gewoon de splitter er tussen uit haal.

Bedankt voor de suggestie CnC.

Als dit eventueel wel een 'lokaal' probleem kan zijn. Wat gaat er dan precies mis? De kabels die onder de grond liggen zijn in prima staat.
Misschien dat de stekkers een keer vervangen kunnen worden, maar ik geloof niet daar het probleem zit (aangezien ik bij 'downtime' gewoon op de modem kan komen).
 
CnC
Eerlijk gezegd is dat in dit stadium nog moeilijk te zeggen. Maar als ik even vooruit loop op de feiten dan zou ik het volgende concluderen:

- Als het probleem zich niet voordoet als de splitter er niet tussen zit dan is de splitter defect. Deze zou enige storing kunnen geven waardoor het internet onderbroken wordt terwijl het modem wel blijft denken dat het signaal goed is.
- Als de splitter geen effect blijkt te hebben maar het bijv. wel goed blijft werken op een andere computer dan zou de computer, de kabel of de poort op het modem de oorzaak kunnen zijn. Ofwel de kabel is niet meer goed, ofwel de stekkertjes op de kabel, een storing in de poort van het modem kan een oorzaak zijn, een storing in de ethernetkaart van de computer, slechte drivers van de ethernetkaart, het besturingssysteem dat denkt dat er geen internet is (al dan niet door virussen/firewalls).
- Werkt het ook niet op de andere computer dan zou het modem defect kunnen zijn, met name de dhcpfunctie van het modem. Een reset met het gaatje aan de linkerkant zou nog een oplossing kunnen zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt regelmatig uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie