obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
fiberfast abbo
davith
Hallo allemaal,
Ik ben overgestapt van (wat ik al een jaar of 6 had een abbo van 20 Mb/s plus telefonie)
naar fiberfast, maar zo fiber fast is het niet het gaat even snel als al die 6 jaren.
Heb van te voren nog gevraagd , van mevrouw ik weet dat ik nooit die 30 kan halen maar er zal toch wel wat bij komen qua snelheid, Ja meneer dat wel maar niet de ware snelheid , dus geg ik een snelheid van 20 22 ofzo ja we zetten het dat een beetje meer open oke geef me dan deze abbo maar.

de snelheid is nog steeds hetzelfde en nu zeggen ze U heeft al een aardige snelheid jaaa lekker zeg.
Ik vind het een beetje bedrog deze dingen.

groetjes davithShock
 
Heisa
Zit je 1,7 km van de centrale?

Vergeet het dan maar.
Contract laten ontbinden.
 
CnC
Fiberfast? Wanneer heeft deze overstap plaatsgevonden? Niet zo recent of wel?
Heb je nog een bevestiging gehad over je overstap? Zo ja, wat zegt die over je snelheid?
 
davith
Nee ik zit 1,3 van de centrale, maar dat doet er eigelijk niet toe
heb 6 jaar lang 20 Mb/s gehad met een snelheid van 17/18 Mb/s maar nu heb ik een abbo met 30Mb/s
maar het gaat eerder langzamer dan sneller ???? en ze hadden gezegd dat het iets hoger zou worden niet dus
Een luchtballon
 
davith
mijn overstap was 3 december dus wel recent.
Hij zegt dat het niet sneller kan en dat ik al op volle snelheid ben ,wat vreemd is
waarom kan ik dan van 20 naar 30Mb/s ??
en ja ik heb een brief gehad
Supersnel internet 30Mb/s meer staat er niet bij
Een luchtballon
 
Heisa
Als ze niet volgens contract leveren moeten ze het contract ontbinden.
Zet het ook maar op klachtenkompas.
Dat vinden ze niet leuk.
 
davith
Oke , en wat nog gekker wordt, is dat ik een abbo heb zonder verdere kosten
maar wel een factuur krijg van 110 euro ipv 39,95
Dus toch kosten grgrgr

greetz
Een luchtballon
 
CnC

Quote

davith schreef:

Nee ik zit 1,3 van de centrale, maar dat doet er eigelijk niet toe
heb 6 jaar lang 20 Mb/s gehad met een snelheid van 17/18 Mb/s maar nu heb ik een abbo met 30Mb/s
maar het gaat eerder langzamer dan sneller ???? en ze hadden gezegd dat het iets hoger zou worden niet dus

De afstand doet er wel degelijk toe, wat staat er in je mail met kenmerk beginnende met WCM onder het kopje verwachte snelheid?
Je hebt overigens geen abop met 30Mb/s maar een abbo tot 30Mb/s. Het product heet echter Supersnel internet 30Mb/s (die 30Mb/s slaat op de maximale snelheid).

Jij zegt dat het langzamer is? Waar staat je modem? Waar zit je israpunt en wat is de lengte van de totale bekabeling tussen je israpunt en je modem?



Quote

davith schreef:

mijn overstap was 3 december dus wel recent.
Hij zegt dat het niet sneller kan en dat ik al op volle snelheid ben ,wat vreemd is
waarom kan ik dan van 20 naar 30Mb/s ??
en ja ik heb een brief gehad
Supersnel internet 30Mb/s meer staat er niet bij

Jij kunt niet van 20 naar 30Mb/s. Jij kunt naar een abbo met een nieuwe maximumsnelheid van 30Mb/s omdat het abonnement met een maximumsnelheid van 20Mb/s niet meer bestaat. Heb je korting gekregen of een cadeau?
Ik doel niet op de brief met kenmerk WCL maar op de mail met kenmerk WCM.


Quote

Heisa schreef:

Als ze niet volgens contract leveren moeten ze het contract ontbinden.
Zet het ook maar op klachtenkompas.
Dat vinden ze niet leuk.

Wacht eerst maar eens op wat davith te zeggen heeft over het kopje Verwachte snelheid in zijn WCM-mail.

Quote

davith schreef:

Oke , en wat nog gekker wordt, is dat ik een abbo heb zonder verdere kosten
maar wel een factuur krijg van 110 euro ipv 39,95
Dus toch kosten grgrgr

greetz

€39,95? Ah je hebt gekozen voor een cadeau bij je nieuwe abonnement?
Heb je je factuur er al bij gepakt in Mijn Online? Volgens mij gaat het hier om kosten van meer dan 1 maand, wat vaak voorkomt als een oplevering plaatsvind binnen een maand waarvoor al een factuur geweest is (die elke 1e van de maand gemaakt wordt) en waarschijnlijk heb je ook DTV apparatuurkosten? Kan dat kloppen?
 
davith
Het kenmerk per brief en per mail. alleen dit dus geen WCM (Ons kenmerk: CONN)met een hele lange nummer
meer niet .
het volgende wat je aanstreept dat het wel degelijk met de afstand te kan heeft , dat zal dan wel, maar als ik al een aantal jaren 16 +_ 17 had en ze hadden dan via de telefoon ook kunnen zeggen meneer uw snelheid is al de snelste, nee ze zeggen meneer uw snelheid gaat ietsje om hoog , we zetten het iets meer open< dat is dus niet zo

Oja mijn modem staat waar het al jaren heeft gestaan.

en ja ik moet tv aansluitkosten kosten nu betalen maar dat zouden ze gaan verekenen,
maar dat verekenen ze pas in januari , mooi niet het is hun fout niet de mijne, ze verekenen het nu maar
En daarom noem ik het een beetje bedrog.

groetjes
Een luchtballon
 
CnC

Quote

davith schreef:

Het kenmerk per brief en per mail. alleen dit dus geen WCM (Ons kenmerk: CONN)met een hele lange nummer
meer niet .
het volgende wat je aanstreept dat het wel degelijk met de afstand te kan heeft , dat zal dan wel, maar als ik al een aantal jaren 16 +_ 17 had en ze hadden dan via de telefoon ook kunnen zeggen meneer uw snelheid is al de snelste, nee ze zeggen meneer uw snelheid gaat ietsje om hoog , we zetten het iets meer open< dat is dus niet zo

Oja mijn modem staat waar het al jaren heeft gestaan.

en ja ik moet tv aansluitkosten kosten nu betalen maar dat zouden ze gaan verekenen,
maar dat verekenen ze pas in januari , mooi niet het is hun fout niet de mijne, ze verekenen het nu maar
En daarom noem ik het een beetje bedrog.

groetjes


Dan mis je dus een mail, ik adviseer je ernaar te vragen. Desnoods sturen ze je een printje per post.

Je ontwijkende antwoord over waar het modem staat is wat minder. Laat ik het dan anders uitleggen. Kans is groot dat ze jou hebben omgezet van de ADS2+ techniek naar de VDSL(2) techniek, omdat je relatief dicht bij de wijkcentrale woont en in potentie meer snelheid kan krijgen dan met de ADSL2+ techniek te behalen valt. Keerzijde hiervan is wel dat VDSL(2) hogere eisen stelt aan de lijn en het modem dan ook perfect aangesloten dient te zijn. Met andere woorden, wat misschien jaren heeft gewerkt kan nu met deze nieuwe techniek onvoldoende zijn en zelfs resulteren in minder snelheid.

Voor wat betreft de aansluitkosten van de tv; dat is natuurlijk vervelend. Dat komt waarschijnlijk omdat men tegenwoordig standaard aansluitkosten/apparatuurkosten moet betalen, voor jou zullen ze een uitzondering gemaakt hebben. Echter geld bij elke uitzondering dat de kans dat het misgaat groter is. Standaard is het dan zo dat ze het crediteren op je volgende factuur, immers is de factuur van december al gemaakt en kan niet meer aangepast worden. Als je het echt onprettig vind dan kun je de incasso storneren en het juiste bedrag handmatig overschrijven ovv je klantnummer, dit is wel op eigen risico in die zin dat jij er zelf voor moet zorgen dat exact het juiste bedrag handmatig overgeschreven wordt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'fiberfast abbo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Na update abbo nog steeds ADSL2+ Snelheid : 52 13 mrt 2015
Fritzbox voor fiberfast instellen Eigen modem configuratie en problemen : 3 12 nov 2012
Eerste ervaring met fiberfast... Huawei configuratie en problemen : 6 28 okt 2012
Alternatief modem bij Fiberfast VDSL2 abonnement Eigen modem configuratie en problemen : 3 09 okt 2012
Online introduceert FiberFast, snel VDSL abonnement. Huawei configuratie en problemen : 29 07 apr 2012
Advertentie