obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Acces-point creëren
papaul
Om het wifi-bereik van de HG655d uit e breiden wil ik een acces-point installeren. Ik heb nog een oude Livebox in mijn bezit. Heb daarnaast ook nog een oude Medion MD40900 router. De Medion kan worden ingesteld als bridge en heeft een WDS-functie.
Nou weet ik niet precies hoe e.e.a. werkt.
Heeft de HG655d ook een WDS-functie?
Is het nodig zowel de Livebox als de Medion in te stellen als acces-point (de Livebox dan bekabeld aan de HG655d en de Medion draadloos verbinden met de Livebox) of kan de HG655d ook als acces-point dienen (en dan de Medion draadloos verbinden met de HG655d)?
En hoe stel ik dat dan in?
Ik hoop dat dit voldoende info is.
Gewijzigd door papaul op 12 maart 2014, 13:13
 
I R Baboon
WDS heeft de Huawei al eens niet.

Je moet je realiseren dat een WIFI verbinding tussen twee routers en/of access points de slechtste oplossing is.
Dus ik zou alleen met bekabelde verbindingen werken.

Maar waarom twee access points tegelijk?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
papaul
Ik heb niet de mogelijkheid kabels te trekken, wil dit graag draadloos doen.
Ik hoor graag hoe ik dat met deze hardware kan doen
 
Tiger

Quote

papaul schreef:

Ik heb niet de mogelijkheid kabels te trekken, wil dit graag draadloos doen.
Ik hoor graag hoe ik dat met deze hardware kan doen


Je hebt niet de mogelijkheid kabels te trekken hoever zit je dan van de modem af omdat het bereik van de wifi niet voldoende is ??? of zitten er teveel gebruikers in je omgeving wat je kan checken met inSSIDer.
 
papaul
De modem staat op de bovenverdieping, het accespoint beneden. Het gaat erom wifi mogelijk te maken in de tuin en dat bereik heeft de modem niet.
 
Tiger

Quote

papaul schreef:

De modem staat op de bovenverdieping, het accespoint beneden. Het gaat erom wifi mogelijk te maken in de tuin en dat bereik heeft de modem niet.


Misschien is een 300N USB adapter (300 Mbps) een oplossing voor jou om een goed bereik in de tuin te krijgen.
 
papaul
Een usb is een oplossing voor 1 notebook. Het is de bedoeling dat meerdere toestellen (tablets) verbinding kunnen maken. Het is geloof ik mogelijk een usb als hotspot in te stellen, maar dat zou betekenen dat die altijd aan moet staan en da's niet de bedoeling.
 
Tiger

Quote

papaul schreef:

Een usb is een oplossing voor 1 notebook. Het is de bedoeling dat meerdere toestellen (tablets) verbinding kunnen maken. Het is geloof ik mogelijk een usb als hotspot in te stellen, maar dat zou betekenen dat die altijd aan moet staan en da's niet de bedoeling.


Blijft volgens mij nog een mogelijkheid over voor een wifi versterker om toch een goed signaal in de tuin te krijgen.
 
I R Baboon
De Livebox heeft geen mogelijkheid om draadloos te verbinden.
Die kan alleen zelf een draadloos netwerk opbouwen voor andere apparaten.

Wat de Medion kan, weet ik niet.
Maar daar moet een speciale functie aanwezig zijn daarvoor.
WDS is dus geen optie, want de Huawei kan daar niets mee aanvangen.
Er moet een wireless bridge of range extender functie aanwezig zijn om hem te verbinden met de Huawei.

Als dat allemaal niet mogelijk is en je wilt persé via WIFI verbinden, moet je een aparte range extender kopen.
De snelheid zal dan niet zo best zijn.
Voor wat surfen en mailen zou het voldoende moeten zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
papaul
Uiteindelijk toch maar bekabeld opgelost.
Dit topic kan worden afgesloten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Acces-point creëren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Huawei als access point Huawei configuratie en problemen : 23 31 jul 2014
TG712 als access point achter Huawei? Thomson meer apparaten aansluiten : 3 10 okt 2013
engenius EAP-3660 instellen als Acces point Thomson meer apparaten aansluiten : 7 26 jun 2013
Advertentie