obey-robots.txt
21 Oktober 2018, 04:47
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet valt steeds weg

mitchels
Goedemiddag,

Sinds een half jaar heb ik problemen met het wegvallen van het internet (verbinding met de router blijft wel), daarnaast is het internet op sommige momenten zeer traag, uitzendinggemist is regelmatig niet fatsoenlijk te bekijken.

In eerste instantie heb ik een Huawei modem 'gekregen' in plaats van een Thomsom.
Dit verhielp even de problemen maar nu ben ik weer terug bij af.

Van de week een aantal keren contact gehad met de helpdesk, op hun verzoek diverse kanalen getest, dit gaf geen resultaat. Optie 2 was volgens hen het plaatsen van een tweede router. Van de week dus maar een TP-Link WDR4900 aangeschaft. Ook met deze tweede router dezelfde problemen.

Het lijkt mij logisch dat de problemen dus komen door het Huawei modem, zouden de problemen opgelost zijn als ik mijn modem vervang voor bijvoorbeeld een Fritzbox?

Ik neem zowel internet als telefonie af bij Online.

Met vriendelijke groet,
Mitchel
 
data-full-width-responsive="true">
mitchels
Intrainwaardes

DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 10:17:47

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 20001
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB ) 13.6
Downstream SNR (dB ) 6.7
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.3
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 9243
Upstream FEC errors 216212
Downstream FEC errors 2310453

Lijn Demping Status
Upstream demping (dB ) 7.7
Downstream demping (dB ) 18
 
I R Baboon
Bekabelde netwerk of WIFI?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mitchels
WIFI
 
I R Baboon
Al de gebruikelijke troubleshoot doorlopen met WIFI en de bezette kanalen?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mitchels
Ja, en mijn NAS is ook zeer traag te benaderen van buiten het netwerk.
 
I R Baboon
Bezig met Torrents?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mitchels
Nee, ik gebruik nooit torrents
 
Lutz
mitchels schreef:

Goedemiddag,



Het lijkt mij logisch dat de problemen dus komen door het Huawei modem, zouden de problemen opgelost zijn als ik mijn modem vervang voor bijvoorbeeld een Fritzbox?

Ik neem zowel internet als telefonie af bij Online.

Met vriendelijke groet,
Mitchel


Ja en nee. In feite heb je een 20Mb/s verbinding met niet te veel fouten. Indien je het modem vervangt door een Frity!Box, dan zal aan de downloadsnelheid niet zo veel veranderen.

Kan je eens het modem terugzetten naar de fabriekstand, en dan nog een keer herstarten? Maakt dat enig verschil?

Gezien dat je wifi gebruikt en nu al een ander router hebt, vraag ik mij af of je op de Huawei wel wifi hebt uitgezet en of je alleen wifi via de wdr4900 gebruikt.

Zou het misschien kunnen dat je op een volle kanaal zit? Op mijn Android phone gebruik ik wifi analyzer om het kanalengebruik te monitoren.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger
Ik heb de laatste dagen ook veel uitval van de verbinding de indicator van het wifi signaal is dan geel gekleurd rechtsonder in de balk.
Alle lampjes op de modem branden en wifi lampje knippert.
ook kan ik dan niet in de modemgegevens komen omdat internet niet werkt.
Bij de foutopsporing krijg ik de volgende melding,
website (192.168.1.1) is online maar reageert niet op verbindingspogingen.
Nadat ik weer online kan kijk ik in de loggegevens en zie de volgende gegevens,

Ik heb alleen de laatste blok gekopieerd iemand een idee wat er aan de hand is ???.
Probeert iemand in te dringen waardoor de verbinding met mijn laptop verbroken wordt ???

2014-04-13 21:25:34 User Notice web 1 User admin login from 192.168.1.66 successfully.
2014-04-13 21:25:10 User Informational dhcps 1 MAC:AC:81:12:C2:8E:88,ip:192.168.1.66,Expires:86400l,HostName:Tiger-HP,HostCategory:Computer
2014-04-13 21:18:45 Kernel Warning klog 104 104\x3c1\x3e Intrusion -\x3e IN=nas_a1_0 OUT= MAC=40:cb:a8:62:89:c5:00:25:9e:f4:34:75:08:00 SRC=93.174.93.51 DST=82.156.244.11 LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=250 ID=54321 PROTO=TCP SPT=30484 DPT=4339 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
2014-04-13 21:12:14 Kernel Warning klog 104 104\x3c1\x3e Intrusion -\x3e IN=nas_a1_0 OUT= MAC=40:cb:a8:62:89:c5:00:25:9e:f4:34:75:08:00 SRC=95.142.225.90 DST=82.156.244.11 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=113 ID=57905 PROTO=TCP SPT=62584 DPT=3389 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
2014-04-13 21:11:06 Kernel Warning klog 104 104\x3c1\x3e Intrusion -\x3e IN=nas_a1_0 OUT= MAC=40:cb:a8:62:89:c5:00:25:9e:f4:34:75:08:00 SRC=88.249.128.35 DST=82.156.244.11 LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=44 ID=63387 DF PROTO=TCP SPT=58901 DPT=5000 WINDOW=5808 RES=0x00 SYN URGP=0
2014-04-13 20:44:35 Kernel Warning klog 104 104\x3c1\x3e Intrusion -\x3e IN=nas_a1_0 OUT= MAC=40:cb:a8:62:89:c5:00:25:9e:f4:34:75:08:00 SRC=188.226.218.146 DST=82.156.244.11 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=121 ID=19908 PROTO=TCP SPT=865 DPT=2083 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
2014-04-13 20:38:48 Kernel Warning klog 104 104\x3c1\x3e Intrusion -\x3e IN=nas_a1_0 OUT= MAC=40:cb:a8:62:89:c5:00:25:9e:f4:34:75:08:00 SRC=121.56.216.227 DST=82.156.244.11 LEN=40 TOS=0x08 PREC=0x20 TTL=42 ID=39132 DF PROTO=TCP SPT=6868 DPT=21320 WINDOW=8192 RES=0x00 SYN URGP=0
2014-04-13 20:24:22 User Informational dhcps 1 MAC:AC:81:12:C2:8E:88,ip:192.168.1.66,Expires:86400l,HostName:Tiger-HP,HostCategory:Computer
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgestapt maar nog geen internet en tv Opleveringsproblemen 1 03 juli 2018, 08:40
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen 9 20 maart 2018, 18:32
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing 6 27 februari 2018, 21:39
Wifi verbinding valt weg Algemeen 1 12 januari 2018, 21:23
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen 25 01 oktober 2017, 23:10
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo07:54:46
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update