obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Internet wegvallen
Maria1990
Dag iedereen,

Ik heb twee problemen met mijn internet. Sinds ik bij Online zit heb ik altijd al last gehad van kleine verbrekingen van de verbinding. Hierdoor wordt het online gamen bijzonder lastig. Ik ben sinds Februari van Tele2 overgestapt naar Online en merkte al gauw dat er het één en ander niet lekker werkt. Hiervoor heb ik meerdere malen contact gehad met de Klantenservice. Dat zijn enorm vriendelijke mensen die je graag willen helpen maar vooralsnog blijkt dat hun cursus mijn probleem niet erkend.

Mijn setup:
  • Huawei HG655D Modem
  • Bekabeld internet
  • Recentelijk vervangen bekabeling
  • Afstand tussen lijn en modem: 0,75m
  • Afstand tussen modem en computer: 3m
  • Internetpakket: Snel ( 10mb )



Het probleem:
  • Wegvallen van internet voor korte periodes.
  • Heb een constante ping naar google gestuurd om dit in de gaten te houden. Wanneer ik een dergelijke lagspike/wegvallen van internet ervaar geeft de ping aan: Request timed out.
  • Klantenservice ziet geen wegvallen van verbinding
  • Dit probleem zet zich tegelijkertijd voort op alle apparaten in het netwerk



Mijn probeersels:
Ik heb vanaf April contact met de Klantenservice van Online en daaruit zijn verschillende constateringen gepleegd. Tot heden heb ik twee nieuwe Modems gekregen en dit lostte vooralsnog het probleem niet op. Een andere medewerker heeft mij aangeraden de DNS server te veranderen naar die van google, en dit werkte ook niet. In de tussentijd heb ik mijn bekabeling van al mijn netwerken twee keer vernieuwd. (Duur grapje.) Tenslotte heb ik meerdere malen voor malware gezocht op mijn computers in de netwerken. Vooralsnog heeft niks hiervan resultaat.



Wat kan ik nou het beste doen? Opgeven en overstappen naar een andere provider of zijn er mogelijkheden waar ik noch de klantenservice aan hebben gedacht?
 
Micha80
Hoi Maria,

Ik heb dezelfde ervaring. Veel uitval van verbinding. Veel op internet opgezocht over oorzaken. Veel geprobeerd. Contact gehad met de helpdesk, modemlogs bekeken. Gepingt.
Meerdere verbindingsmogelijkheden geprobeerd en zaken vervangen.

Ik wil Online.nl of de helpdesk geen slechte piet toespelen maar ben ook helemaal door mijn opties heen. Ik voel me zelf intussen al 75% ICT-er en ben echt niet te beroerd en zelfs nieuwsgierig naar zelf uitzoeken en oplossen maar dit lukt me echt niet.

Ik ben zelf intussen naar andere opties aan het kijken en ik hoop dat andere forumgebruikers of de helpdesk je toch nog kan helpen.

P.S.: Bij mij hebben ze van afstand een modem-test gedaan en ook geen verbindingsverlies kunnen zien. Meeste oorzaken die ik lees of hoor zijn verbindingsproblemen met de KPN bekabeling en afstand centrale.

Succes!
 
Maria1990
Bump. :/
 
Micha80
Nog steeds uitval Maria?

Bij mij is de uitval helemaal weg sinds meer dan een dag. Heb je gekeken naar de tip die ik van Tiger kreeg over het aanvinken bij
basis > LAN en dan Permanentlease aanvinken?
 
Maria1990
De grote uitvallen zijn inderdaad weg. Waarbij mijn internet er geregeld voor 5-10 minuten uit lag. Nu is het alleen nog maar die ergelijke hikjes. Vandaag weer een nieuwe modem binnen gekregen. En heb ze nog steeds. Morgen maar weer bellen.

Heel irritant als je een beetje competief wilt gamen als in League of Legends.
 
Maria1990
In de bijlage het bewijs voor het bron van het kwaad.
Maria1990 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet wegvallen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie