obey-robots.txt
22 September 2018, 14:09
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Overstap binnen contractperiode ADSL naar glasvezel

Polaris
Voor een kennis zou ik het Online ADSL pakket aansluiten, en kwam er daarbij achter dat er al glasvezel in de meterkast zit.
Nu wil die kennis het in december 2014 afgesloten abo overzetten naar glas.
Maar dat schijnt nauwelijks tot niet mogelijk te zijn bij Online.
Verbaast me wel, meestal zijn ISP's zeer happig op upgrades.
Iemand hier ervaring mee? En hoe kan dit toch geregeld worden?
 
data-full-width-responsive="true">
I R Baboon
Aan zich zou het mogelijk moeten zijn.
Het is immers een upgrade.

Waarom zou het dan niet mogelijk zijn?
Wat zei Online hierover?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Polaris
Omdat ADSL en glas bij Online verschillende producten zijn, waardoor een upgrade eigenlijk niet kan (??).
Inderdaad vreemd, andere ISP zijn blij met upgrades. Meestal nieuw jaar contract en meer inkomsten.
Maar dat werkt blijkbaar bij Online anders.
Verzoek tot wordt door klantenservice wel ingediend bij betreffende afdeling, maar ik moest niet teveel hoop hebben dat het ging lukken.
Ik hoop hier in contact te komen met iemand die het wel gelukt is.
Of is er een Online Webcare die meeleest?
 
Polaris
Vond deze vergelijkbare klacht:
http://www.klachtenkompas.nl/onlinenl/overstappen-adsl-naar-glasvezel.

Begrijp uit dit verhaal dat klant mocht opzeggen!
Zijn blijkbaar liever klant kwijt dan upgrade mogelijk maken!
Onbegrijpelijk.
Gewijzigd door Polaris op 16 januari 2015, 22:45
 
I R Baboon
Ik weet ook niet waarom het niet zou kunnen.
Webcare komt hier niet langs. Daarvoor moet je eerder bij klachtenkompas en dergelijke zijn.

Maar wacht eens af wat ze definitief gaan zeggen.
Klagen kan daarna nog altijd.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Polaris
Dat is ook het plan. Eerst even afwachten waar ze mee komen.
Maar ik mag graag wat voorbereid zijn op de volgende stappen. Smile
Op de website van Online staat een link naar dit forum, zodoende dat ik dacht dat er wellicht een Webcare reactie zou komen.
Heeft Online wel een Webcare team?

Bedankt voor je reacties trouwens! Thumbs Up
 
I R Baboon
Online reageert wel op de klachten sites, maar niet hier.
Wij fungeren eerder als een soort aanloopplek voor moeilijke vragen waar Online geen antwoord op heeft.
Zoals netwerkvragen, open poort vragen, eigen voip oplossingen, technische vragen en dergelijke.
Allemaal dingen die de helpdesk geen weet van heeft.

Ik vermoed dat ze wel medewerkers hebben die online reageren, maar dat beperkt willen houden.
Anders krijg je na verloop van tijd een stortvloed aan klachten en hulpvragen die steeds meer medewerkers opslokken.
Dat kost nu eenmaal veel geld.
Online is een typische budget provider. Ze kunnen alleen competitief zijn als de back office
zo klein mogelijk wordt gehouden.
Gewijzigd door I R Baboon op 17 januari 2015, 16:11
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Polaris
Even een update:

Het omzetten van Online ADSL naar glas lijkt gelukt.
Ik heb na 5 kwartier aan de telefoon met 3 verschillende mensen in ieder geval de toezegging dat de glasvezel aanvraag is geaccepteerd en dat aansluitend de adsl wordt beëindigd.
Wacht nu nog even op de schriftelijke bevestiging.
Ik ben zelf de liaison tussen hun glas en ADSL afdeling, dat is wel apart.
Maar ben wel blij (voor de kennissen) dat het gaat lukken.
Helpdesk was vriendelijk en behulpzaam.
Ze leken vooral beperkt door protocollen en regels en niet door onwil of onkunde.
 
Tiger
Polaris schreef:

Even een update:

Ze leken vooral beperkt door protocollen en regels en niet door onwil of onkunde.

Het zou toch niet moeilijk moeten zijn om in de regels op te nemen dat als iemand die een upgrade wil door te sturen naar de betreffende afdeling.
Dit zou dan ook nog eens klantvriendelijk zijn en boze reacties voorkomen.
Waarom toch vaak moeilijk als het ook makkelijk kan.
Maar als de bevestiging binnen komt toch nog een tevreden klant.
 
Polaris
Update 23-2:
Aanvraag goedgekeurd op 28-1. Week later gebeld dat ik nog geen bevestiging had ontvangen. Kon kloppen ivm de 14 dagen bedenktijd. (??). Na de 14 dagen bedenktijd zou de bevestiging komen.
16-2 weer gebeld. Bleek de aanvraag, ondanks de toezegging akkoord, dezelfde dag al gecancelled te zijn. Dit is wel per mail gemeld, maar naar verkeerde mailadres.
Weer hele verhaal uitgelegd. Medewerker kon zien dat back-office akkoord was met overstap en zou aparte case hiervoor aanmaken. Bevestiging zou met uiterlijk 5 werkdagen verstuurd worden.
Vandaag nog niets ontvangen, maar weer gebeld. Alles was akkoord, maar het geupdate systeem van Online kon de aanvraag bestaande klant naar glas niet verwerken. Blijft blokkeren op lopende ADSL abo. Ze vonden het ook heel vervelend, maar konden niets anders dan wachten toch systeem blokkade was verholpen. Kon dag, 2 dagen, week duren. Hij wist het niet.
Ga verhaal nu toch maar op klachtenkompas zetten.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstap binnen contractperiode ADSL naar glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen 25 01 oktober 2017, 23:10
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen 5 25 augustus 2017, 22:15
Internetten binnen en buiten de EU Algemeen 3 18 juni 2017, 11:19
Online Glasvezel, eigen modem Eigen modem configuratie en problemen 2 23 februari 2017, 09:22
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen 10 02 februari 2017, 22:02
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| visitor01:14:48
| Wanabo04:11:03
| Jouk04:34:54
| KingBeezz17:34:38
| Pompiedom 1 dag
| Sora-iro 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update