obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Zyxel vmg8324-B10a Oranje dsl lampje brand moet dat niet groen zijn??
Thomas-do
Goedenavond,

Ik heb net een week een zyxel modem i.p.v. de huawei modem die stuk was gegaan. Ik zit nu met een vraagje.
Mijn internetsnelheid ligt aan de lage kant waardoor de tv steeds bevriest (stilstaand beeld) Dus ben ik alles maar even aan het nakijken..

Als ik op mijn Zyxel modem kijk zie ik dat het dsl led lampje oranje is. Naar wat ik op internet lees betekend dat dat ik ADSL ontvangst heb en GEEN VDSL. Bij VDSL zou het groen moeten zijn...???

VOLGENS MIJN ABONNEMENT HEB IK ECHTER VDSL.

Wat is er aan de hand???
Wat kan ik doen om het een en ander aan te passen ??
Iets via de gateway in de setting van de modem verzetten c.q. aanpassen ??
Of moet Online.nl dat doen in de wijkcentrale???

Alvast dank voor een tip.

mercy. Thomas.
Gewijzigd door Thomas-do op 21 augustus 2015, 20:16
 
Lutz
Hoe kom je op het idee dat je VDSL moet hebben? Online geeft toch meestal slechts een maximum downloadsnelheid aan. Wat voor verbinding had je voorheen met je Huawei modem?

Wat voor resultaten krijg je indien je de postcode check boven aan deze pagina uitvoert?

Wat voor intrainwaardes krijg je van het modem?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Thomas-do
Heel erg bedankt voor de aangeboden hulp.
Eerst jouw vraag (dik) dan mijn antwoord erop met nog een extra bijlage voor de uitleg. Ik hoop dat je er wat mee kunt doen..


Hoe kom je op het idee dat je VDSL moet hebben? Online geeft toch meestal slechts een maximum downloadsnelheid aan. Wat voor verbinding had je voorheen met je Huawei modem?

Aan de telefoon zei de medewerker van online dat ik net rond de 20 Mb uitkwam. Daar heb ik uit afgeleid dat ik dus VDSL zou moeten hebben..
Verder concludeer ik dat uit de info van de modem. (zie bijlage)
VDSL_via_Online_nl / - WAN Name: IPTV_VDSL/ptm0.3

Het is dezelfde verbinding als die ik met de huawei had. TV via kastje.
Nu dus alleen een nieuwe modem/router i.v.m. Interactive TV. en een M7 kastje. . Ik had voorheen superinternet tot 30 MB. nu een nieuw abo ITV tot 30 MB. resultaat dat TV nu regelmatig bevriest. DSL led lampje brand oranje. Moet volgens mij groen zijn.

Wat voor resultaten krijg je indien je de postcode check boven aan deze pagina uitvoert?
de volgende diensten over ons netwerk beschikbaar:
Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 12Mb/2Mb
VDSL2 BBned Ethernet DSL 20Mb/3Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 20Mb/20Mb
Wijkcentrale
Afstand:± 1138 meter


Wat voor intrainwaardes krijg je van het modem?
Sent 16.909.349 Bytes -- received 313.248.519
Zie verdere info in bijlage…

nogmaals bedankt voor de moeite.
 
I R Baboon
Als je nu de handleiding van dat modem erbij pakt, kan je lezen dat bij dit model groen ADSL is en oranje VDSL.
Lijkt mij prima in orde zo.

Intrainwaardes zijn wat anders.
Volgens mij staan ze bij Connection Status -> Status en dan kijken bij Interface Status.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Thomas-do
Hoi, dank voor je snelle reactie. (zie hieronder de interface status.. Ik zie daar bij lan 1. 1000M staan, moet ik daar dan de tv aansluiting indoen ??

Interface Status Rate
LAN1 Up 1000M / Full
LAN2 NoLink N/A
LAN3 NoLink N/A
LAN4 Up 100M / Full
WLAN Up 144.5M


Ethernet WAN NoLink N/A
DSL Up RX:54521/ TX:5504(Kbps)
3G USB NoDevice N/A
 
I R Baboon
Dat is hem: DSL Up RX:54521/ TX:5504(Kbps)

Prima waardes. 54 Mbit down en 5,5 Mbit up.

Heb je al een speedtest uitgevoerd?



Het LAN overzicht geeft aan wat nu de verbindingssnelheden zijn.
De Zyxel heeft op alle LAN poorten gigabit snelheid.
Als het goed is, maakt het geen verschil welke LAN poort je gebruikt.
Maar dat staat ook in de installatiehandleiding.
Gewijzigd door I R Baboon op 22 augustus 2015, 11:55
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Thomas-do
Hoi Baboon, Je bent sneller dan de technische dienst van online. Zij moeten me nog steeds terugbellen.

Ok, je zegt dus dat de verbindingsnelheid OK is en dat het lampje oranje hoort te zijn. Prima,

Heb ik een snelheidtest gedaan? Ja, maar die varieert wel eens.

Net even gedaan en dan kom ik op:
19.0 mbps en 3.13 mbps Lijkt me OK , of niet.

Bevriezen van beeld gebeurt op de gekste tijden.. Zou dat kunnen komen door een onstabiele verbinding ??
Want dat probleem heb ik nu nog niet kunnen oplossen.

Ik zal dat eens een paar dagen bijhouden op verschillende tijden en kom er dan nog op terug.
Alvast dank voor je hulp.

m.b.t. gebruiksaanwijzing;
Ik had helemaal niets bij de levering van de modem gekregen en een installatiehandleiding wat ik gedownload had hielp me niet verder.
Heb nu net een gebruiksaanwijzing gedownload (in het Engels) . dik 450 pagina's.
Bestaat er een Nederlandse versie ? zo ja, weet je waar ik die kan vinden ??

Baboon bedankt.

....... Thomas Cheer
 
I R Baboon
Er is geen andere handleiding beschikbaar dan die je nu al hebt. Alleen Engels.

Heb je getest over WIFI? Die waardes mogen wel wat hoger.
Probeer uitsluitend te testen over een bedrade verbinding.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Thomas-do
Hoi Baboon,

bedankt weer voor de snelle reactie.


Ik had getest op kabel naast de modem.

Heb zojuist dat nogmaals gedaan met kabel, dichtbij, veraf en wifi. Resultaat:

13.21 uur 15 mtr. afstand kabel Cad6; 18,41 / 3,37 mbps
13.23 uur 1 mtr. afstand kabel Cad 5 ; 19,09 / 3,19 ,,
13.26 uur wifi naast modem 18,88 / 3,40 ,,


Wat is jouw mening..???

bedankt weer alvast.

Thomas..
 
Lutz
Hoe sluit je de televisie aan op het modem? Via een LAN kabel, of draadloos?
Ik zal proberen de televisie bedraad aan te sluiten. Vroeger bij de Huawei modems moest dan LAN poort 1 zijn, met d Zyxel weet ik het niet.

Gezien de intrainwaardes van je modem moet je op VDSL2 zitten, en het lijkt erop alsof je maximale downloadsnelheid hebt. Welke maximale downloadsnelheid hoort bij jouw abonnement?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel vmg8324-B10a Oranje dsl lampje brand moet dat niet groen zijn??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Advertentie