obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Unique icm wireless router/switch mogelijk?
Arjan_S
Ik heb ADSL en vaste telefonie van Orange, tevens een mobiel abo. Nu adverteert Orange met Unique, een nieuwe dienst om thuis met je voor Unique geschikte telefoon over je Wireless internetverbinding te kunnen bellen. Dit kan voordelig uit komen als je thuis toch naar mobiele nummers wilt bellen.

Zijn hier er al specs van bekend, want ik zou dit ook willen/kunnen, maar dan over mijn draadloze switch (ik heb geen WiFi insteekkaart voor de Livebox). Ik switch sowieso deze maand nog van abo, omdat deze binnenkort afloopt.
 
Puma
Unique is alleen icm de Livebox + Wifi beschikbaar. Althans, dat zou je denken. Hoe willen ze anders de Livebox promoten?

Misschien dat het mogelijk is om via elk draadloos netwerk te kunnen bellen? Wie weet.

Het is eigenlijk heel simpel. Je GSM toestel is voorzien van Wifi, maar hoe weet ie dan, dat je via Orange ADSL belt? Misschien met een gebruikersnaam en wachtwoord. In dat geval, is het wel mogelijk om via een draadloos apparaat anders dan de Livebox te kunnen bellen thuis.
Gewijzigd door Puma op 06 november 2006, 16:31
 
Arjan_S
Mwa de meerderheid van de livebox gebruikers zal geen wireless achter de livebox draaien denk ik. Ik had toevallig nog zo'n ding staan, daarom heb ik geen wifi op mijn box. Ik zal anders eens een Orange-shop contacteren.. Wink

Ik denk dat je 'normaal' wifi inlogt op de livebox (WEP oid), maar doordat het een speciale telefoon is kun je instellen dat je over die verbinding roamt.. mja dan toch enige verificatie nodig denk ik ja..
Gewijzigd door Arjan_S op 07 november 2006, 12:48
 
Neo
Unique is alleen mogelijk met de Wifi adapter van Orange zelf tot zover.

Via de interne wifi word een koppeling gemaakt naar het VOIP gedeelte zodat je met je mobiel belt via VOIP.
 
Arjan_S
Bedankt voor de info Neo.
Ondertussen heb ik een dikke maand mijn Unique telefoon, gebruik hem amper door 2 (eigenlijk 3) dingen:
- als ik Wifi aan heb staan op mijn telefoon (Samsung SGH-P200) loopt de batterij snel leeg
- het bereik van wifi is zo brak dat ik alleen in een straal van 3 of 4 meter rond de livebox verbinding kan maken. Nieuwbouw, dus allemaal beton en staal is niet best voor een draadloze verbinding. Jammer dat ik geen externe antenne kan aansluiten!!
- en tja ik bel gewoon niet zo vaak.. Wink

Als er iemand ervaring heeft met Unique in combinatie met een Wireless range extender hoor ik het graag. Volgens Orange sales moet dat lukken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Unique icm wireless router/switch mogelijk?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Advertentie