obey-robots.txt
20 Juni 2018, 20:55
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Maffiaprraktijken, onverwachte bizarre verhoging abonnementskosten

betwixt
Mensen, wees gewaarschuwd met Online. Één grote drama!. Als klant sinds 2011 heb ik eerder dit jaar, ondanks technische problemen die door een monteur werden opgelost (kabeltje los in centrale na migratie), een nieuw internet abonnement afgesloten voor 24 euro per maand bij Online. Opeens zie ik dat onlangs 28,50 euro werd afgeschreven. Via Facebook chat geeft Online aan dat ik een mail zou hebben ontvangen van de doorgevoerde prijsverhoging. In die email zou mij de optie zijn geboden om het abonnement te beëindigen, aldus de medewerker. Echter, kan ik alleen andere mails Online vinden (aankondiging migratie, en bevestiging nieuw contract eerder dit jaar), maar niet de mail die verstuurd zou zijn op 18 april betreffende de onverwachte prijsverhoging. En ja, ook heb ik de spam folder gecontroleerd.

Dan biedt de medewerker waar ik mijn verbazing bij uit, tot twee keer toe nieuwe, duurdere aanbiedingen ter compensatie, en geeft aan verder niets te kunnen betekenen voor mij. Nu blijk ik dus in een onverwachte wurggreep vast te zitten aan een abonnement dat maar liefst opeens 4,50 euro per maand duurder is dan afgesproken in het contract, en ik heb nog tot Februari volgend jaar te gaan! Bizar!

Los van de kosten, is het schandalig dat de verantwoordelijkheid voor mogelijke technische incidenten waardoor een mailtje niet doorkomt, volledig bij mij wordt neergelegd als (vaste) klant. Het gaat namelijk hier niet om een inflatie correctie, maar om een aanzienlijke maandelijkse verhoging vanwege "verbeteringen aan het netwerk", zoals de medewerker aangeeft. Stuur dan redelijkerwijs ook even (ook) een brief.

Ik vraag mij af in hoeverre een geschillencommissie/rechter het redelijk vindt dat dus bij een dergelijke disproportionele prijsverhoging, vertrouwd wordt op alléén het versturen en ontvangen van een mailtje. Én in hoeverre hierbij gekeken wordt naar de wisselvallige communicatiegeschiedenis, waarbij enerzijds Nota's alleen naar de Online mailbox verstuurd worden, en andere communicatie wel ook naar mijn Gmail.
 
betwixt
Ok, na wat posts van mij over dit onderwerp, hier en daar, en klacht bij Klacht.nl, en op Online.nl Facebook, ben ik alsnog net gebeld door Online. Nu zijn ze met de oplossing gekomen om het contract te beëindigen per eerstvolgende kalendermaand.
 
Tiger
In oktober vorig jaar was er ook al een prijsverhoging ook door verbetering van het zogenaamde stabiele netwerk van KPN dat had ik niet geaccepteerd en een ander contract genomen echter tot mijn verbazing kwam Online dit jaar weer met een verhoging van de abonnementen voor weer hun zogenaamde verbetering van het netwerk en ondanks dat ik een nieuw contract had afgesloten zou ik dan ook € 4.50 meer moeten betalen.
Ik zit nu bij Ziggo en heb nu ook de snelheid die bij mijn abonnement hoort daar kan Online niet aan tippen de klant is bij hun geen koning maar melkkoe.
 
WitteKat
Ik snap niet waarom ze dit zomaar mogen verhogen. Er is een contract voor soms wel 2 jaar afgesloten voor een bepaald bedrag per maand.

Dat de prijs verhoogd wordt kan ik begrijpen, maar doe dit dan voor de nieuwe abonnementen en hou je aan de contracten die al afgesloten zijn. Vind dit zeer klantonvriendelijk.
 
betwixt
Inderdaad, het is bizar. Ze zetten het wel in de algemene voorwaarden dat ze de prijs kunnen verhogen, en dat ze daar de klant van op de hoogte dienen te stellen. Met die voorwaarden springen ze alleen niet zo secuur om, wat je wel mag verwachten bij zo'n aanzienlijke verhoging.

Maar goed, ik heb voet bij stuk gehouden. Gelukkig nu opgelost, maar kostte helaas wel redelijk wat tijd om het zover te krijgen.
 
Tiger
Als er een prijsverhoging is hoef je daar niet akkoord mee te gaan en kan je als je dat wilt kosteloos je contract opzeggen. Dit is toch ideaal als je verbinding niet voldoet en je alleen maar met problemen wordt opgezadeld door de provider dan is deze verhoging een welkome oplossing.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Maffiaprraktijken, onverwachte bizarre verhoging abonnementskosten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Nog altijd de abonnementskosten niet volgens afspraak Klacht over Online 3 15 december 2016, 21:31
Zomeractie terugbetaling 3mnd abonnementskosten blijft uit. Algemeen 6 07 februari 2012, 02:06
verhoging startkosten Algemeen 4 15 mei 2011, 11:40
abb. verhoging? Algemeen 5 04 oktober 2010, 16:10
verhoging start tarief Algemeen 1 27 augustus 2010, 21:05
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| mountainmaster02:50:20
| Wanabo13:26:18
| Jouk19:28:32
| cfkazius 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update