Onderwerp bekijken
Wilt u hulp bij het aansluiten van uw digitale TV onvanger op Tv of stereo versterker installatie? Probeer het hier.
Powerline
|
|
Hettyvdw |
Geplaatst op 24 June 2018, 22:24
|
Activiteit » Drunen » 5152VM » Internet & TV » Zyxel VMG8324-B10A Berichten: 1 Lid sinds: 24 Jun 2018 |
Tp link power line aangeschaft om mijn m7 tv ontvanger op aan te sluiten. Ik kan de tv gids raadplegen en begin gemist gebruiken, maar live tv wordt niet afgespeeld. Hoe kan ik dit oplossen ? |
|
|
cfkazius |
Geplaatst op 28 June 2018, 09:33
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 25 May 2018 |
Het beste is om een kabel van het modem naar de woonkamer te trekken en de tv ontvanger daar rechtstreeks op aan te sluiten. Via een powerline adapter heb je snelheids verlies wat nadelig is voor het tv kijken via online |
|
|
MelskeH |
Geplaatst op 30 September 2018, 12:05
|
Activiteit » Alles in 1 » Zyxel VMG8324-B10A » TV Basis Berichten: 10 Lid sinds: 30 Mar 2018 |
Quote Hettyvdw schreef: Tp link power line aangeschaft om mijn m7 tv ontvanger op aan te sluiten. Ik kan de tv gids raadplegen en begin gemist gebruiken, maar live tv wordt niet afgespeeld. Hoe kan ik dit oplossen ? Een betere, sneller, powerline kopen. Die van mij werkt perfect een Devolo 500, dus 500 Mb/s ruim zat voor TV te kijken |
|
|
MelskeH |
Geplaatst op 30 September 2018, 12:06
|
Activiteit » Alles in 1 » Zyxel VMG8324-B10A » TV Basis Berichten: 10 Lid sinds: 30 Mar 2018 |
Quote cfkazius schreef: Het beste is om een kabel van het modem naar de woonkamer te trekken en de tv ontvanger daar rechtstreeks op aan te sluiten. Via een powerline adapter heb je snelheids verlies wat nadelig is voor het tv kijken via online Onzin een Devolo 500 werkt perfect bij ons |
|
|
jms319 |
Geplaatst op 05 October 2018, 17:23
|
Activiteit » Ergens boven Amsterdam » Internet » Fritz!Box 7390 (eigen modem) Berichten: 125 Lid sinds: 28 Mar 2013 |
Je hebt wel gelijk dat 500 mbit voldoende zou moeten zijn, maar mijn ervaring met een paar (oude) Devolo 85 mbit-adapters over het lichtnet is dat de snelheid toch flink lager is dan bedraad internet. Het is ook afhankelijk van de storing in het lichtnet. Van de 85 mbit blijft bij mij op een paar meter afstand van de meterkast ongeveer 12 mbit aan snelheid over. De Devolo zit in hetzelfde verlengsnoer als de computer en de bureaulamp met spaarlamp (kan helaas niet veel anders en is beslist geen optimale situatie). Bij een download, blijft van de 12 mbit die over is nog ongeveer de helft over. Dus van 85 mbit wat de adapters aan zouden moeten kunnen, blijft eerst ongeveer 12 mbit over en vervolgens ongeveer 5. Je merkt het aan de downloadsnelheid direct wanneer de bureaulamp aan of uitgaat. In bijgevoegde schermafdruk stond in 'het dal in het midden' van de download (rood deel van de grafiek) de bureaulamp aan, ervoor en erna uit. De netwerkkabel die ik naar de bovenverdieping heb getrokken, haalt vrijwel de maximumsnelheid van mijn 30 mbit-abonnement. Met de powerlineadapters haal ik die snelheid bij langena niet. Hier wat meer info over het correct aansluiten van de devolo's in combinatie met TV: https://www.xs4all.nl/service/dienste...-aan-1.htm. Zoals gezegd, mijn situatie met de adapters is niet ideaal, maar die van cfkazius misschien ook niet. Misschien krijg je door deze tips via jouw adapters toch de snelheid die nodig is om TV goed te laten werken. Succes en groet, jms319
jms319 voegde bij, bestand:
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Powerline', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
m7 kastje via powerline werkt niet | Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? | : 13 | 18 Mar 2016 |