obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log
Telesto
Dag allen,

Sinds enige tijd merk ik dat mijn internet met regelmaat wegvalt. Dit is vooral te merken tijdens streamen om de zoveel tijd valt heel kort het internet weg.

Nu zat ik vandaag te zoeken in de router naar mogelijke oorzaken en kwam daar de bijgevoegde log tegen. Het lijkt er op dat mijn router met grote regelmaat (soms elke 15 sec.) een DHCP request doet aan de WAN-zijde. Ik kon helaas niets vinden over de normale duur van een lease vanuit Online. Ook de IGMP melding komt zeer vaak voor, maar ik heb geen idee waar dat heenwijst.

Is er iemand die me hier kan helpen?
Telesto voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Telesto op 11 februari 2020, 10:09
 
jms319
De leasetijd van Online is volgens mijn modem elke 12 uur 30 minuten (dan wordt mijn IP-adres vernieuwd).

Ik hoop dat iemand anders je verder kan helpen met het wegvallen van de internetverbinding. Je zou de servicedesk van Online ook even kunnen vragen ernaar te kijken. In elk geval succes!

jms319
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende internetverbinding met bijzondere log', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wegvallende verbinding Storing : 2 24 okt 2016
Slechte wegvallende WiFi verbinding Algemeen : 16 11 aug 2015
Internetverbinding wordt steeds slechter Algemeen : 10 31 mrt 2015
Om de 10 minuten uitval internetverbinding Storing : 12 26 jan 2015
Zeer trage internetverbinding Storing : 7 21 aug 2013
Advertentie