obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Kan niet bellen, wel gebeld worden
vivoex
Sinds ik de livebox heb aangesloten kan ik niet meer bellen, maar als ik gebeld wordt doet de telefoon het wel normaal.

Als ik een nummer intoets hoor ik steeds 3 korte toonjes die zich herhalen.

Als ik de telefoonlijn direct aansluit, dus zonder livebox doet de telefoon het wel gewoon.

Weet iemand waar het aan ligt?
 
Lizard
Waarschijnlijk staat de handset op pulsebellen ipv toon bellen.
De livebox ondersteunt alleen toonbellen.
 
vivoex

Quote

creugers schreef:

Quote

vivoex schreef:
Sinds ik de livebox heb aangesloten kan ik niet meer bellen, maar als ik gebeld wordt doet de telefoon het wel normaal.

Als ik een nummer intoets hoor ik steeds 3 korte toonjes die zich herhalen.

Als ik de telefoonlijn direct aansluit, dus zonder livebox doet de telefoon het wel gewoon.

Weet iemand waar het aan ligt?

Dit is normaal. Wat je hoort is de kiestoon van Orange. Die is namelijk ietsjes anders dan die van KPN. Orange heeft zijn eigen kiestoon om aan de gebruiker te laten merken dat deze via het 'voordelige' orange netwerk belt,


Ok Dat snap ik, maar dat toontje hoor ik nadat ik heb gebeld. Soms hoor ik gewoon helemaal niks

Quote

Lizard schreef:
Waarschijnlijk staat de handset op pulsebellen ipv toon bellen.
De livebox ondersteunt alleen toonbellen.


Weet je ook hoe ik dit kan controleren?
Het is een Startel DECT 200
 
Puma
dat staat vast wel in de handleiding.
ikdacht dat de steltel alleen toon ondersteunde, maar dat weet ik niet zeker
 
vivoex

Quote

tobi-one schreef:
ik heb precies hetzelfde probleem. hiervoor ook al diverse malen gebeld (met mobiele telefoon!!) naar de helpdesk. kreeg telkens andere suggesties voor de oplossing.

nu denk ik dat het komt omdat de vorige bewoners van mijn nieuwe huis isdn hadden. daardoor is het signaal gesplitst en te zwak zodat ik niet kan bellen en internetten tegelijk. mijn upstream is ook maar 1016kb terwijl het 1021 moet zijn. ik ga nu proberen de livebox iets dichter bij het kpn kastje te zetten. anders moet ik nagaan in hoeverre die isdn-lijn ongedaan kan worden gemaakt door kpn. gaat waarschijnlijk geld kosten...

hebben jullie misschien ook een (oude)isdn lijn? je kan je upstream checken op je livebox homepage onder informatie (link aan de linkerkant) en dan kiezen voor adsl verbinding. deze upstream moet dus liggen tussen 1021 en 1024kb


Probleem is bij mij inmiddels opgelost.

Ik heb het met een andere telefoon geprobeerd en daarop werkte hij nadat ik de telefonie had gerest via de livebox configuratie pagina

De andere telefoon werkt blijkbaar gewoon niet op de livebox, waarschijnlijk omdat het alleen pulse bellen had zoals lizard zei.

Ik heb geen isdnlijn, maar de upload is bij mij ook precies 1016kb inderdaad
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan niet bellen, wel gebeld worden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie