obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Installeren van livebox.
FSimonis
Na een aantal dagen piekeren en uitzoeken hoe of wat, kom ik er nog steeds niet uit. Ik heb een ISRA punt 1 waar dus verder geen stekkers in zitten, ik moet gaan doorsnijden en opnieuw aansluiten, nu weet ik niet hoe ik dat moet doen. Vind 90 euro voor een monteur ook ff te veel van het goede, het is waarschijnlijk maar een minuut of 5 werk. Heeft iemand een fotoverslag, of een hulpsite kunnen vinden hoe of wat? Ben echt ten einde raad.......Sad



Mvg,

Fsimonis (Beverwijk)
 
Richard
Je hoeft niet perse het ISRA punt te nemen, je neemt gewoon je eerstbinnenkomende telefoonaansluiting binnen.
Bij wat oudere woningen is dat nog zo'n dubbel KPN stopcontact en dan plug je hem daar gewoon in want in feite is dat dan je ISRA punt, dus je hoeft geen kabels kapot te gaan knippen.

Gewoon het eerst binnenkomende aansluitpunt nemen, dat kan dus ook zo'n wandcontactdoos zijn.
Greetings, Richard.
 
FSimonis
We hebben maar 1 telefoonstopcontact, daar heb ik het stekketje ingeplugt, en in dat stekkertje, weer het stekkertje dat verbind naar de livebox. Dat heb ik al sinds maandag, alleen blijft het @ knipperen, wat betekend dat er geen adsl verbinding is? Verder kreeg ik vandaag een brief binnen van orange, dat adsl al vorige week vrijdag opgeleverd was, ipv maandag. (erg nutteloze brief wel...maar dat terzijde)

Heb hem al een hard reset gegeven, heb em ook een minuut van stroom gehaalt, schijnt allemaal niet te werken. Sad Iemand idee's? Zal kijken of ik foto's kan maken morgen, om te laten zien hoe het in elkaar zit op dit moment.
 
Wanabo
Neem contact op met de helpdesk, het lijkt er op dat in de telefooncentrale het e.e.a. niet goed is gegaan. Sad
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Precies. Op die manier heb je hem correct aangesloten, vermits je hem niet in de phone op de livebox hebt aangesloten maar op de adsl aansluiting, doch daar ga ik voor het gemak maar van uit.

Als het dan nog niet werkt is het 't beste om de tip van Wanabo op te volgen.

Greetings, Richard.
 
Neo
Zoals je het in het begin zei heb je het denk ik wel goed aangesloten.

Sluit je telefoon eens aan op de Livebox. Deze word aangesloten op het poortje onderaan de Livebox waar het witte ovale stickertje zit geplakt.

Hoor je dan wel een kiestoon, dan kan je ervan uitgaan dat er iets nog niet goed zit bij Orange.

Hoor je geen kiestoon, dan zit het niet goed aangesloten of misschien de Livebox defect ( Wat ik niet snel verwacht ).

Dit alles is alleen van toepassing als je je KPN telefonie abonnement nog hebt. Zodra alles is overgenomen door Orange heeft het geen zin om bovenstaande door te nemen.
 
Wanabo

Quote

Richard schreef:
Je hoeft niet perse het ISRA punt te nemen, je neemt gewoon je eerstbinnenkomende telefoonaansluiting binnen.
Bij wat oudere woningen is dat nog zo'n dubbel KPN stopcontact en dan plug je hem daar gewoon in want in feite is dat dan je ISRA punt, dus je hoeft geen kabels kapot te gaan knippen.

Gewoon het eerst binnenkomende aansluitpunt nemen, dat kan dus ook zo'n wandcontactdoos zijn.


Controleer in de kpn telefoondoos of er geen verbinding naar EB (extra bel) zit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Installeren van livebox.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Probeer Internet te installeren met Huawei Huawei configuratie en problemen : 6 26 aug 2013
Fritzbox 7360 installeren Eigen modem configuratie en problemen : 2 29 mrt 2013
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Advertentie