obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
MS DirectX 9 spel onmogelijk met LB?
fenomeen
Hallo,

Ik speelde tot een jaar geleden Motocross Madness. Dit was echt een favoriet spel. Toen ging ik over naar Wanadoo met de Livebox.

Is het überhaupt nog mogelijk dit spel te spelen met de Livebox?
Het schijnt dat deze de poorten gebruikt via de versie DirectX die hier op de pc staat (versie 9c in mijn geval).
En over poorten lees ik wel 'iets' op de site van MS maar echt duidelijk is het niet. Bovendien lees ik op andere 'grote sites als Portforward' bijv weer over andere poorten of DMZ.

Het is me gelukt een webservertje op te zetten maar meer kennis heb ik eigenlijk niet.


Wat kan ik doen? Heeft iemand tips? bvd.
Gewijzigd door fenomeen op 14 december 2006, 19:57
 
Wanabo
Als je ook over een softwarematige firewall beschikt zou je de live box in een soort semi bridge mode kunnen zetten.

Hierbij worden alle poorten vanaf 1-65535 geforward naar een vast ip adres (het ip van je pc), zie ook de FAQ onderin, makkelijke oplossing!.

Nu heb je niks geen gezeur meer met poorten.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
fenomeen
Ik heb 2 zeer goed beveiligde (Software-firewall) pc's via ethernet op de Livebox aangesloten zitten zitten.

Is dat dan ook nog mogelijk?


En je verwijst naar een FAQ-artikel lijkt te gaan over een extra router en die gebruik ik niet?
Gewijzigd door fenomeen op 14 december 2006, 21:41
 
Wanabo
Het gaat om de poort forwarding!

Maar je software matige firewalls kunnen ook nog roet in het eten gooien. Test je spel is met de 'soft' firewalls uitgeschakeld!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
fenomeen
Ik heb getest met de firewalls uitgeschakeld.
Maakte geen verschil. De client en server van het spel konden elkaar niet vinden.

Quote

Het gaat om de poort forwarding!

Sorrie, maar ik snap echt niet met welk deel van de tekst ik iets kan aanvangen. Sad
 
Wanabo
Open je config scherm van de Livebox.
Ga naar Firewall en klik op toevoegen.

Firewall configuratie.

Naam : Bedenk wat!
Toegang geactiveerd : Ja
Protocol : TCP
Van poort : 1
Tot poort : 65535
Lokaal IP-adres : 192.168.1.? (ip adres van je pc)





Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
fenomeen
Helder. Bedankt. Ik was in de veronderstelling dat reeksen niet werken via de Livebox.


Voordat ik de bestaande regeltjes wegdoe 2 vraagjes:

Blijft tegelijk internetten via de andere pc gewoon mogelijk?
Kan ik hetzelfde doen met UDP? Ik heb nl. een paar programma's die dat nodig hebben voor volledige funktionaliteit.
 
Wanabo

Quote

fenomeen schreef:
1- Blijft tegelijk internetten via de andere pc gewoon mogelijk?
2- Kan ik hetzelfde doen met UDP? Ik heb nl. een paar programma's die dat nodig hebben voor volledige funktionaliteit.


1 - Ik weet het eerlijk gezegd niet Shock (ik denk het wel bij 'normaal' internetten)

2 - Natuurlijk kun je ook hetzelfde doen met UDP, maar volgens mij is dit niet in alle gevallen nodig. B.v. met emule werkt UDP ook zonder dat deze poorten open gezet zijn, idem met BitComet.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
1.) Ja zonder problemen, alleen als je port-forwards voor die pc's nodig hebt gaat dat niet meer, in dat geval zou je ook kunnen overwegen een router tussen de livebox en de pc's te hangen.
2.) Antwoord van Wanabo is correct, ik wil alleen aanvullen dat mocht je er een router tussen plaatsen, je dan beter wel ook gelijk alle udp poorten ook kunt doen.

Greetings, Richard.
 
fenomeen
Erg bedankt want het werkt! Super!


Hetzelfde spel op de 2de pc zou leuk maar een bijkomstigheid zijn, m.a.w. daar hebben we de kosten van een router niet voor over.

Verder hebben we tot nu toe alleen een probleempje met een enkel P2P-netwerk ondervonden, dus zal ik toch de portrange proberen te definiëren a.d.h.v. het log van de software-firewall.


Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'MS DirectX 9 spel onmogelijk met LB?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
internetradio, onmogelijk zenders zoeken Algemeen : 13 13 mei 2013
Hoge MS bij spelen van (spel) Wolfteam Speedtouch 706 configuratie en problemen : 1 28 jul 2009
Advertentie