obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Internet snelheid
bhunt
20 Mbit/s/1024 zo maakt Orange de advertentie op.
In de praktijd, mijn computer dus haalt met een film downlloaden
gemiddelt Incomming Current 23.4KB de film binnen.
De poort van de livebox was geknepen en door veel lezen is de poort nu open gezet en nog kom ik op deze getallen uit.
Weet iemand een verklaring, de afstand van mijn computer naar een telefooncentrale is 781 meter.
Is meer snelheid mogelijk?
 
Puma
met P2P moet je ook niet je lijn testen.

download is een 100MB bestand van speedtest.bbned.nl en je zult zien dat je veel dichter komt bij 20 mbit.

alleen via newsgroepen trek jij je verbinding vol en jij gebruikt dat blijkbaar niet.
 
Optimist

Quote

Sander schreef:
Af speedtest-multikabel tussen 1,04 MB/sec tot max. 1,18 MB/sec.
Af speedtest-bbned tussen 511 KB/sec tot max. 1,13 MB/sec.
Af ftp-orange redelijk vast 1,09 MB/sec
Afstand centrale is ong. 1170 mtr.
In LB config. staat upstream 1016 Kb, downstream 12464 Kb.
Iemand die deze snelheden kan uitleggen of is het tijd voor de helpdesk.


Het maximale resultaat van 1,13MB/sec is 1,13x1024x8=9257Kb/s. Als jouw Livebox op 12464Kb/s verbinding maakt, dan is het gerealiseerde resultaat redelijk in orde, omdat je rekening moet houden met protocol overhead (het verschil tussen de lijnsnelheid van 12464Kb/s en de download snelheid van 9257Kb/s).

Overigens heeft de afstand tot de wijkcentrale van 1170 meter uiteraard invloed op de maximaal te behalen snelheid. Ook de kwaliteit van de bekabeling in huis, of buitenshuis is van invloed, alsmede het aantal ADSL verbindingen dat parallel in dezelfde kabel aangesloten is.

Optimist
 
mesa57
Begrijpt iemand het mailtje van de topic starter (Paap) trouwens ?
 
Optimist

Quote

mesa57 schreef:
Begrijpt iemand het mailtje van de topic starter (Paap) trouwens ?


Het mailtje van Paap is een beetje vaag. Het lijkt erop dat hij lage overdrachtswaarden meet met een point-to-point programma. Dat is echter geen betrouwbare meting omdat de downloadsnelheid onder andere afhankelijk zal zijn van het aantal peers, het gebruikte protocol. Soms kan je met teveel parallelle sessies de downloadsnelheid zelfs negatief beïnvloeden...

En dus proberen mensen aan te geven dat een download test misschien een beter beeld geeft...

Optimist
 
chickie

Quote

De Paap schreef:
20 Mbit/s/1024 zo maakt Orange de advertentie op.
In de praktijd, mijn computer dus haalt met een film downlloaden
gemiddelt Incomming Current 23.4KB de film binnen.
De poort van de livebox was geknepen en door veel lezen is de poort nu open gezet en nog kom ik op deze getallen uit.
Weet iemand een verklaring, de afstand van mijn computer naar een telefooncentrale is 781 meter.
Is meer snelheid mogelijk?



ik denk dat ik begrijp wat hij bedoel
hij download een film via de orange nieuwsgroepen whahaha
geen wonder dat de speed niet klopt die zijn idd geknepen zo heb ik vernomen van de helpdesk

groetjes chick
 
Optimist

Quote

Sander schreef:
Het heeft dus weinig effect als ik de helpdesk bel om te klagen.


Tja, je kunt het altijd proberen natuurlijk, maar Orange is tamelijk duidelijk over de dienst die geleverd wordt: tot 20Mb/s. Ik vind jouw snelheid relatief laag ten opzichte van de afstand tot de wijkcentrale, maar dat kan ook heel goed aan de kwaliteit van de bekabeling liggen.

Ik denk niet dat Orange met opzet lagere verbindingen realiseert -- ze hebben liever tevreden klanten. Helaas zijn de eigenschappen van ADSL zodanig dat je niet met zekerheid kunt stellen wat de uiteindelijke snelheid zal zijn. De techniek heeft gewoon beperkingen, hoewel we een paar jaar geleden getekend hadden voor een 10Mb/s verbinding!

Succes Sander!
 
Puma
Orange heeft geen limiet erop zitten zoals Versatel dat toedertijd wel deed. Je kon toen maximaal 15 mbit halen, ook al woonde je naast de centrale.
 
bhunt

Quote

pinnhead31 schreef:
welk programma gebruik je?

heb je de juiste poorten geopend?

ook het programma goed in gesteld?

Momenteel werk ik met downloaden met UTORRENT.
De livebox instelling geeft aan dat de poort open staat.

 
mesa57
Als je uTorrent niet op een vaste poort instelt, dan gebruikt hij telkens een andere. Je moet dus een vaste poort instellen en die ook forwarden in de livebox. Op welke snelheid traint je livebox in Paap ?
En heb je ook eens TCPoptimizer (google voor download en zie FAQ hier) eens gedraaid ? Hoe snel is een 100mb download bij speedtest.bbned.nl ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie