obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
telefoon valt vaak uit.
ael
hallo mensen,
ik heb sinds anderhalve week een livebox met telefonie.
Over de adsl heb ik niets te klagen, die werkte eigenlijk direct en correct tot op vandaag toe.
Maar met de telefonie heb ik sinds het aanmelden problemen. Op willekeurige momenten valt de verbinding weg terwijl de livebox aangeeft dat deze in orde zou moeten zijn. Na een reset heb ik weer verbinding. Het vreemde is ook dat ik bij het wegvallen hiervan livebox niet doorschakeld naar mijn kpn-verbinding.
Na vele keren gereset te hebben zit ik nog steeds met dit probleem.
Weet er mischien iemand hoe dit op te lossen is?
Ik dacht zelf aan een andere modem/voip ipv de livebox. Dit omdat ik vermoet dat het probleem in de livebox zit.

ik wacht met smart op respons, want ik ben bijna zover dat ik de livebox in de vuilnisbak werp.

Albert
 
Puma
dat ligt aan je livebox. als KPN ook niet meer geschakeld wordt.
je livebox is dan gewoon vast gelopen....vraag wanadoo voor een nieuwe.
 
mischa
Ik heb daar afentoe ook last van, alleen na een reset werkt alles gewoon weer.
Hij loopt gemiddeld 1 keer in de 2 weken vast.
Wat je zou kunnen doen is een tijdklok (schakelaar) er tussen zetten.
Ik geef toe, is een lapmiddel en natuurlijk geen oplossing. Ik zou zeker wanadoo hier over aanspreken.

Mischa

Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Wanabo
Vandaag de KPN rekening binnen gekregen. Hierop staan wat gesprekskosten vermeld. Dit is nog niet eerder gebeurd en geef de schuld dus aan de laatste firmware update van begin februari. Ook werkt vanaf dat moment de nummerherkenning niet meer.

Maar er gaan geruchten dat er medio april een nieuwe firmware update zou komen. Dat wacht ik zelf nog even af voordat ik actie ga ondernemen.

Ook ik gebruik een timer om de lifebox te resetten!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telefoon valt vaak uit.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie