obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
 Onderwerp afdrukken
geen verbinding...
Puma
je hebt een verkeerde ADSL profiel in de DSLAM. trek de stekker zo vaak uit als je wilt, de situatie veranderd niet.
 
gijs_schouten

Quote

Senoer schreef:
je hebt een verkeerde ADSL profiel in de DSLAM. trek de stekker zo vaak uit als je wilt, de situatie veranderd niet.


Oke dat klinkt als duidelijke taal... Mooi dat in ieder geval iemand weet wat mijn probleem is... nu de KPN/wanadoo/? monteur nog...

Ik wacht het in ieder geval maar weer af...
 
Puma
dit gaat een tijdje duren hoor, als je geen KPNer bent, dan is het werken heel erg omslachtig helaas.

aannemers van KPN zoals Schuuring en Imtech, mogen niet zomaar de centrale in. ze moeten onder begeleiding van een KPN monteur en als ze iets zien wat niet klopt, dan mogen ze dat niet zelf veranderen. er moet een nieuwe afspraak gemaakt worden en dan komt een KPN monteur die het weer recht zet Shock
 
gijs_schouten
Ben ondertussen gebeld door extern bedrijf om lijnmeting in de woning uit te voeren...

Heb nu wel weer adsl2+ verbinding met de tot nu toe hoogste snelheid die ik heb gehad:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 264 Kb
DownStream 12424 Kb
Afname Dichtbij : 17.3 (dB)
Ver weg : 4.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Bij speedtest meting zit ik nu zelfs boven de 600kB/s !
 
Puma
meet via speedtest.quicknet.nl of
speedtest.bbned.nl

speedtest.nl is niet betrouwbaar voor wanadoo verbindingen.
 
Ronald
Hallo allemaal,

Sinds 8-3-2006 wanadoo LB+telefonie, aansluiten en installeren ging in 1 keer goed en werkte perfect vond alleen de snelheid traag gezien de afstand tot de centrale van circa 400 mtr. zie bijgaande tabel.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 568 Kb
DownStream 12204 Kb
Afname Dichtbij : 11.4 dB
Ver weg : 1.6 dB
SNR-marge Dichtbij : 8 dB
Ver weg : 8 dB

Na 3 weken heen en weer mailen met helpdesk over dat ik de snelheid te laag vond kreeg ik o.a. het antwoord.
Omdat uw snelheid binnen de marges zit is er geen aanleiding om een ondezoek in de wijkcentrale te starten.
Hieronder onze lijnmeting:
Trained downstream snelheid: 11741.03 Kbps
Trained upstream snelheid: 489.777 Kbps
Downstream signaal/ruisverhouding: 8.2 dB
Upstream signaal/ruisverhouding: 10 dB

Vrijdag voor pasen geen verbinding meer (net lang weekend)
Gebeld probleem wordt door gegeven aan TD.
Dinsdag in loop van de ochtend weer verbinding en RARA sneldheids-probleem is over.
Zie bijgaande gegevens.
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 11.4 dB
Ver weg : 2.0 dB
SNR-marge Dichtbij : 7 dB
Ver weg : 14 dB

dus nu tevreden na een weekend zonder internet.

Verder succes en hoop dat het probleem gauw opgelost wordt want je
up- en download snelheid moeten beter kunnen.
 
Puma
ja, maar dat geldt alleen wanneer iemand ditchbij een centrale woont maar hele lage snelheden haalt. wat bij jou het geval was.
bij mij komt ie niet gek veel hoger dan 13.5 mbit hoor. meer is gewoon niet mogelijk.
 
Ronald
Ja, dat klopt maar wanadoo wilde er niets aan doen en vonden het wel goed viel binnen de waardes.
Wat blijkt na een weekend zonder verbinding werkt het ineens goed.
En ik denk dat snelheid bij Gijs Schouten ook hoger moet kunnen dan dat hij nu heeft gezien zijn afstand tot de centrale.
 
Vlokjesman
het kan toch ook zijn dat je in een lus zit .. dan zit er niks anders op
Ik ben ijdel. I know I am!
 
gijs_schouten
Hallo Allemaal...

Het lijkt erop dat het probleem opgelost is... kijk maar naar onderstaande waardes:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19840 Kb
Afname Dichtbij : 17.2 (dB)
Ver weg : 4.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 1301
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 177
ES-teller van 1 dag 0

Nu nog een beetje testen met real live tests.. En kijken of het zo blijft..
Gewijzigd door gijs_schouten op 22 april 2006, 14:38
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen verbinding...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overgestapt maar nog geen internet en tv Opleveringsproblemen : 2 18 jun 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018