obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
ISRA > LB > PC + FTP Server (again)
ed ter bak

Quote

pinnhead31 schreef:
via ie 7.0 in vista geen probleem


Bedankt pinnhead31! Had je nog andere programma's geprobeerd? ftp-prog?
 
ed ter bak

Quote

Suug schreef:
werkte goed

Met welk programma geprobeerd? welke protocoll? passive non-passive???

Thanks for the info Suug. Grin Cool
 
ed ter bak

Quote

Suug schreef:
jouw link

Dus Explorer of Firefox gebruikt?
Of heb je een FTP-programma gebruikt, SmartFTP/FlashFXP?

Thanks
 
Richard
Ik kom ook binnen (a.u.b. niet mijn extern ip hier posten!).

Werkt perfekt downloaden werkt ook en ik heb gebruik gemaakt van FlashFXP.
Ik moest wel passive mode gebruiken, als ik die in de toggles van FlashFXP volledig uitschakel, dan krijg ik een foutmelding op de list, even kijken wat dit ook alweer is:
List failed: no port specified
530 PORT command only accepts client IP address (85.146.xxx.xxx!=10.0.0.11).
Ik heb effe kruisjes gezet in mijn extern ip adres, dat uitroepteken staat er wel zo tussen.

Greetings, Richard.
 
ed ter bak

Quote

Richard schreef:
Ik kom ook binnen (a.u.b. niet mijn extern ip hier posten!).

Werkt perfekt downloaden werkt ook en ik heb gebruik gemaakt van FlashFXP.
Ik moest wel passive mode gebruiken, als ik die in de toggles van FlashFXP volledig uitschakel, dan krijg ik een foutmelding op de list, even kijken wat dit ook alweer is:
List failed: no port specified
530 PORT command only accepts client IP address (85.146.xxx.xxx!=10.0.0.11).
Ik heb effe kruisjes gezet in mijn extern ip adres, dat uitroepteken staat er wel zo tussen.

Hmmm.. Ik heb geen idee wat dit kan betekenen. Misschien dat iemand hier antwoord op kan geven?
Maar het lijkt te gaan lukken. Grin
 
ed ter bak
Voorlopig houd ik het voor gezien. Het lijkt erop dat ik het probleempje omzijl door op poort 21 te zitten.

Nu moet hij het goed doen. Morgen zal ik nog wel even testen...

In iedergeval wil ik iedereen hartelijk bedanken voor zijn/haar hulp. Bedankt!
 
Richard
Hmmz... even kijken als ik het goed begrepen heb van een site op internet.
Bij Active FTP maakt de client via een poort een verbinding met de server, de server zet daarna een verbinding op middels clientpoort -1, dus heb je 21, dan is 20 de datapoort, dat is standaard gebruik.

Nu komt de truuk.
Gebruik je poort 999 is deze afwijkend van de normale FTP poort.
Wat gebeurt er nu?
Client logt in op 999 want de verbinding op zich lukt. Op zijn beurt gaat de server nu de dataverbinding opzetten en hier heb je je probleem, want de firewall van de client ziet een verbinding binnenkomen die afwijkend is van de RFC voor ftp en ziet die dataverbinding als "vreemd" en laat hem niet toe.
Gevolg: het gaat niet lukken.

Als oplossing hiervoor hebben ze passive FTP uitgevonden, daarbij maakt de client een verbinding en zet ook de dataverbinding op.

Hopelijk heb ik het allemaal goed begrepen, lees anders maar even mee, is wel in het Engels:
http://slacksite.com/other/ftp.html#actexample

Dus zoals ik het zie, ga je een probleem krijgen met Active FTP op het moment dat je afwijkt van de normale FTP poort.
Wat ik me nu afvraag is of poort 20 standaard open staat in firewalls of dat dit een stated-related verbinding word.
En als het laatste het geval is, waarom kan dat dan wel met poort 21 en niet met een andere poort <1024?

Anyway, wat de hulp betreft graag gedaan, misschien kun je nog iets met deze info.

Greetings, Richard.
 
ed ter bak
@ Richard,

Je hebt me in iedergeval nu iets bijgebracht. En ik kan iedereen melden dat ik nu dus de server heb draaien. Welliswaar op poort 21, maar hij doet het in zowel Active en Passive mode.

Iedereen Bedankt! GrinGrin
 
Richard
Graag gedaan Ed. Ik heb er zelf ook weer iets van opgestoken, want ik dacht voorheen dat het passive een NAT reden had en wist niet dat met passive ftp het niet de server zelf was die de retourverbinding legde net als met active ftp.
Dus hebben we er beiden wat van opgestoken.Grin

Fijn dat het werkt!
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ISRA > LB > PC + FTP Server (again)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
ftp server Huawei configuratie en problemen : 4 14 feb 2016
Teamspeak 3 server poortforwarden mislukt steeds? Algemeen : 4 29 dec 2015
geen verbinding met server Storing : 42 19 okt 2015
Advertentie