Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Vindt je Orange slecht? Dan ga maar helemaal niet naar KPN!:(
Richard
Persoonlijk vindt ik Orange helemaal niet slecht, ben er zeer tevreden over.
Maar soms lees je wel eens uitspraken van mensen (soms ook in de shoutbox) waarvan je je soms afvraagt of mensen wel weten hoe het ergens anders gaat.

Dus niet blij met Orange en je denkt er aan om naar KPN/Hetnet te gaan? Lees en huiver.
Bij deze even een verhaaltje over de incompetentie bij de KPN helpdesk en de weigering support te geven op door HUN geleverde materialen.

Een vriend van me heeft een bedrijfje en vroeg me te helpen bij een ip-camera installatie, dat heb ik gedaan werkte allemaal perfekt, ook remote (dus van thuis uit kijken).
Het betrof hier een ISDN aansluiting met zo'n Speedtouch klommel. Ja sorry, ze hebben een stabiele verbinding, maar qua gebruikersgemak en gevoeligheid zijn het echt ondingen.
Na een tijd ging er iets mis, spanning weg, modem stuk.

Geen probleem, men kreeg een nieuw modem van KPN. Jammer alleen dat dit meer dan een week moest duren, dat was al punt 1.

Verleden keer daar (paar maanden terug) geweest, de hele port-forwarding zooi gedaan, ellende werkte weer en wat dacht je? Juist, vorige week zette Essent de stroom uit omdat er gewerkt moest worden aan het net daar in de buurt.
Boel ging weer aan, en uiteraard weer problemen met die Speedtouch ellende.

PC's wensten niet meer te werken en uiteraard was het kreng weer al zijn port-forwardings kwijt, dus maar eens kijken. Hmz.. vreemd. Ip adres 10.0.0.1, dns en gateway 10.0.0.138 dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Helpdesk van KPN gebeld, vond het ook vreemd want alles stond goed doch ik moest de DNS maar een statisch proberen, dus 195.121.1.34 en 66 (of zoiets) ingevuld en hoera er was weer internet. Telefoon neergelegd en verder.
Doch die mensen zijn totaal leek op pc gebied en moeten kunnen inpluggen, ook met hun laptop, ook thuis, dus alles moet automatisch. Fijn die dhcp weer aangezet en wat dacht je? Adressen kregen beide machines prima maar internet ho-maar. Overigens was 10.0.0.138 wel gewoon te pingen.

Om een lang verhaal toch maar wat in te korten Helpdesk van hetnet maar weer eens gebeld.
Daar bleek men van mening te zijn dat als het statisch wel werkte maar dynamisch (via dhcp) van het modem niet, dan was de netwerkkaart in de pc kapot.
Het maakte daarbij niet uit dat ik uitleg gaf over mijn kennis hierover en over het feit dat dit bij meerdere pc's speelde, ik zou het dan wel bij het rechte eind hebben volgens de medewerker, maar ze gingen er verder niets aan doen.

"Want als de netwerkkaart geen gegevens automatisch kreeg dan was die stuk". Daarop nog maar eens uitgelegd dat hij dus WEL de juiste gegevens kreeg maar niet wenste te werken en dat alleen deed als ik de DNS statisch instelde hetgeen dus betekende dat er tussen de koppeling van virtuele DNS in het modem en de externe DNS iets fout ging, dus modemfout, geen netwerkkaartfout.
Hij had het nog kort aan een ander gevraagd maar ook die kwam met de opmerking "netwerkkaart van de pc".
Ik kon verder lullen als brugman maar men hield vol dat ik het dan wel zou weten maar dat zij verder niets er aan gingen doen want volgens hun was het toch de netwerkkaart.

Zelden zo'n incompetentie gezien op een helpdesk.

Helaas waren de mensen net te laat om hun abo nog op te zeggen anders hadden we dat geadviseerd.

Ik natuurlijk ook niet gek, thuis een oude E-tech annex-b modem/router gaan halen. DHCP aangezet, er tussen gehangen, waardes van KPN ingesteld en wat dacht je? PC en laptop werkten in 1x zonder problemen. Dus niks te "defekte netwerkkaart".

Nog wat leuks... die E-tech word wel over gemopperd vaak, maar dit ding had ik bij beƫindiging van mijn isdn abo gewoon uit de stroom getrokken, heeft een jaar op zolder gelegen hier thuis en er stonden nog -steeds- de instellingen in die ik er in gezet had, inclusief de port-forwards en alles. Toch wel even iets stabieler dan een Speedtouch en onthoudt tenminste dingen.

Ohja... ik kom thuis, word ik gelijk gebeld door die vriend met dat bedrijfje van hem, er komt geen enkel mailtje meer de deur uit, hij heeft adsl-comfort van planet.
De server bij hem thuis beheer ik.

Volgens de site bij KPN is inkomend poort 25 geblokkeerd, dat moet via de mailrelay van planet. Uitgaand zou poort 25 beperkt zijn, net als bij Orange tot de eigen smtp server.

Uitgaand heeft het dus bij die vriend jarenlang met de eigen smtp gewerkt en in de tijd dat hij een abo nam, stond dit ook NIET in de faq op de site van Planet.
Men heeft het sinds 28-01-2007 dus klaarblijkelijk ook nodig gevonden om zonder ook maar de geringste waarschuwing of melding vooraf, gewoon die poort 25 dicht te knallen en daar moet je dan zelf maar achter komen.

Geweldig toch die KPN?

En dit zijn dan nog maar 2 verhalen over een kleine reeks die me ondertussen bekend is. Dus misschien is het toch wel verstandig om niet meer zo hard uit te halen naar een internet provider, want bij veel anderen (vooral de grote bekende KPN) is het al niet veel anders.Smile

P.s. lang verhaal geworden, maarja ik zat me toch al te vervelen, dus maar beetje dit verhaal typen, nog geen 10 minuten voor nodig gehad.Grin
Gewijzigd door Richard op 02 February 2007, 00:57
Greetings, Richard.

Richard
Ik kan weinig zeggen over Tiscali heb er geen ervaring mee, bij elke provider is wel iets, en bij Tiscali hoor je net zo'n klachten als bij Orange. Overal zijn er tevreden mensen en mensen die wat problemen hebben.
Ik heb slechts 1 kennis met Tiscali en die is er goed tevreden over.

Het enige pluspunt wat ik van KPN kan zeggen is dat ze hun 0900 nummer verlaagt hebben van 10 cent naar 1 cent per minuut en inmiddels zelfs een gratis nummer hebben voor de helpdesk. Maar da's dan ook alles.Smile

Het heel gratis bellen bij Tiscali klopt wel, dus als je geen problemen hebt met die 6mbit (waar je misschien vanwege de afstand ook weinig van over zult houden), spaar je toch in elk geval leuk uit op het starttarief wat je bij Orange wel betaald.

Let wel op de kleine lettertjes, in diverse grijze lettertjes bij de aanbiedingen van Tiscali, zag ik wel staan dat de kosten van de KPN lijn (a 9,95 per maand) nog op het abogeld erbij komt.
Dus heb je een Tiscali abo van 24,95 betaal je uiteindelijk 34,90.
Maar dat zul je wel gezien hebben.Smile

Onbevooroordeeld? LoL, da's wel een goeie. Laat ik het zo stellen, als Orange niet zo goedkoop was, ging ik weer fijn terug naar TweakDSL. De beste provider die ik tot nu toe gezien en ook zelf ervaren heb. Deskundige mensen, niks te poortblokkades, alles is mogelijk, enorm goede eigen newsserver.... wat wil een mens nog meer?
Alleen met telefonie zijn ze duurder, zitten ze qua prijs net iets lager dan de Tele2 prijzen en het adsl abo is een stuk duurder als bij Orange voor deze snelheid.
Maar kwalitatief heb ik nog geen betere gezien, alleen gelijkwaardig en da's dan xs4all maar die zijn -nog- al duurder.

Wat het belangrijkste is als je op zoek gaat naar een nieuwe provider zijn de vragen die je jezelf stelt:
1.) Wat eis ik van mijn internetverbinding c.q. wat kan en wil ik er allemaal mee gaan doen
2.) Prijs- en snelheid vergelijken, wie biedt wat ik wil tegen een goede prijs en gelijkwaardige of betere snelheid.
3.) Vergelijk van modems, wie doet er een fatsoenlijk kwalitatief modem bij en/of heeft kwalitatief goede lijnen, goede beoordeling etc.
4.) Vergelijk van kosten (van het bellen naar) en deskundigheid van de Helpdesk (indien je die ooit nodig denkt te hebben)
5.) Contractvoorwaarden, wie van de nog overgebleven providers heeft ook gunstige voorwaarden.

Da's mijn top 5. Als je je al die vragen stelt en gaat vergelijken kun je soms beter uit zijn bij een iets duurdere provider (paar euro), maar is het wel goed mogelijk ze met elkaar te vergelijken en een redelijk goede keuze te maken.
Gewijzigd door Richard op 03 February 2007, 00:34
Greetings, Richard.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vindt je Orange slecht? Dan ga maar helemaal niet naar KPN!:(', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 Feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 Jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 Jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 Apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 Jan 2020
Advertentie