obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
advies LB draadloos of niet?
mce
ik wil een abonn. afsluiten bij orange
maar zit nu nog met de keus tussen draadloze modem van orange of geen draadloze modem met later een draadloze router erachter
ik wil 1 pc bedraad aansluiten en een laptop draadloos
wie heeft hier ervaring hiermee
Gewijzigd door mce op 04 februari 2007, 13:27
 
Richard
Beide keuzes zijn mogelijk. Voor zover ik begrepen heb kost de huur van een draadloze Orange verbinding per maand wat meer.
Ik weet de exacte prijzen niet, maar een draadloze router kun je altijd nog wel gebruiken, ook bij eventuele volgende providers.

Daarom zou ik persoonlijk liever zelf voor de draadloze apparatuur zorgen, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.

Greetings, Richard.
 
Optimist
Ik zou kiezen voor een afzonderlijke router/access point. Ik lees nogal veel opmerkingen van mensen die klagen over het beperkte bereik van de ingebouwde draadloze verbinding.

Een heel goede router/access point (Linksys WRT54GL) koop je al voor rond €50,- bij web winkels en gaat jaren mee. Vergelijk dat eens met de kosten van de optie die door Orange geboden wordt en je ontdekt dat je een Linksys router/access point na zo'n anderhalf jaar uiteindelijk de goedkoopste optie is.

Een ander voordeel is dat indien je ooit naar een andere ISP zou overstappen, je de Linksys kan blijven gebruiken -- de Livebox draadloze optie is dan niet niet meer inzetbaar.

Optimist
 
Basrose
Ik heb zelf een router van eminent. Dit is niet een heel bekent merk maar ik heb er goeie ervaringen mee. De helpdesk is een gratis nummer en je word ook geholpen door mensen die er verstand van hebben mocht er iets mis gaan. Mijn router was helaas na bijna een jaar kapot.. even bellen op maandag en vrijdag had ik al een nieuwe in huis.
 
Richard
Nja Edje, je kunt dat wel een minpunt noemen, maar zoek eens een provider die het wel ondersteunt? Meer dan 1 pc vinden ze vallen onder "eigen netwerk thuis" en dat wordt niet ondersteunt, ook niet bij KPN, Chello, UPC, Athome.... er zijn er slechts enkelen die het wel ondersteunen.
Dus dat minpuntje heb je bij de meesten wel.

Greetings, Richard.
 
mce
edje bedoel je wifi via de LB? of via een losse router
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'advies LB draadloos of niet?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie