obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid in relatie tot de afstand met centrale
Pantech
Hallo allemaal.
Ik heb sind deze week ook Orange. Heb gekozen voor ADSL family met telefonie totaal.
De installatie ging vrij rap en alles funcioneerde meteen. Ook de WiFi werkt perfect.

Ik woon ongeveer 600 - 650 meter van de centrale. De downloadsnelheid die wordt weergegeven door de LB = 13450. Is dit ok?? Of mag/moet ik hier hoger verwachten?
Natuurlijk heb ik nu al veel meer dan voorheen, maar als er een mogelijkheid bestaat om de waarden op te schroeven dan hoor ik dit graag.
Ik heb verder geen routers of iets dergelijks geinstalleerd.

Alvast bedankt voor jullie reacties
groetjes
 
Richard

Quote

De downloadsnelheid die wordt weergegeven door de LB = 13450. Is dit ok??

Neen, als de afstand tot de centrale slechts tussen de 600 en 700 meter bedraagt en je dat ook zeker weet, dan mag de snelheid zeker 19mbit of hoger zijn. Je zit dus in elk geval zeker 6 mbit te laag.

Je kunt geen waardes opschroeven, niet alleen de afstand is bepalend, maar ook de kwaliteit van de lijn, bekabeling etc.
Ik neem aan dat je alles juist hebt aangesloten en ook geen splitter hebt gebruikt.

Misschen dat de anderen alhier nog wat tips voor je hebben.

Greetings, Richard.
 
Pantech
Hi Richard,
Dank voor het snelle antwoord.
Ik heb de doos van het isra aansluitpunt eens open geschroefd. Ik zag dat hier maar 2 kabels zijn aangesloten (Rood en blauw). Moeten dit niet alle vier of zelfs zes zijn of hebben de overige kabels geen functie? Telefoon en internet werken, maar zoals gezegd is de snelheid langzamer dan ik eigenlijk mag verwachten.
Groeten
Gil
 
Richard
In de ISRA doos moeten meerdere draden zitten, doch slechts 2 stuks mogen aangesloten zijn, dat is ofwel rood en blauw, ofwel bruin en geel geloof ik (dat andere aderpaar).
Het is dus correct dat er maar 2 draden aangesloten zitten.

Het tweede paar (bruin en geel) zit er voor als je een tweede telefoonlijn wilt laten aansluiten bijv.
Dan heb je nog een blote kabel (om het maar even zo te noemen), die is dacht ik voor de aarding. Welke kleur de zesde kabel dan zou moeten hebben weet ik niet. Aarding etc. had je vroeger nodig voor die oude telefoontoesten en de extra bel aansluiting enzo.

Doch zoals gezegd, alleen rood en blauw is zoals het hoort.

Greetings, Richard.
 
Richard
Ook goed, zijn in elk geval 5 draden bij oude aansluitingen.Smile
Overigens heb ik hier echt een bruine draad i.p.v. oranje, maar dat mag de pret niet drukken. Die tikkelpuls.. hahaha.. ja inderdaad, nostalgie.Grin

Is waar ook, die extra bel werd aangestuurd door een doorverbinding van rechtsboven naar rechts beneden.

Maarja Pantech schreef over 6 kabels dus het is me nog steeds niet bekend welke hij daarmee zou bedoelen.
Greetings, Richard.
 
Pantech
Richard, je hebt gelijk. Het zijn er inderdaad maar 5 !!! Heb me vergist.
De helpdesk van Orange gaf te kennen dat mijn isra punt moet laten nakijken. Hiervoor moet weer bij KPN zijn. Zullen ze wel een vette rekening gaan sturen.
 
Richard
Oef.. misschien kun je daar zelf ook even naar kijken, of alles goed vast zit enzo. Want ISRA punt is binnenshuis, als er met die bekabeling iets mis is en het is door jouw toedoen dan moet je de rekening inderdaad betalen.
Is het een fout van KPN, dan hoef je meestal niet te betalen, maar voorkomen is beter dan genezen.Smile

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid in relatie tot de afstand met centrale', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie