obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
AFSTANDEN KLOPPEN NIET
cvd
AFSTANDEN KLOPPEN NIETHoi allemaal,
Voor eens en voor altijd....
De afstand naar een wijkcentrale bepalen met een routeplanner is leuk als je er naar toe wilt rijden...
Dit geeft echter nog geen ECHTE afstand tussen je woonhuis en de centrale WANT.......

De kpn dacht dat je een betere kwaliteit op een telefoonlijn had door spoelen te plaatsen....
een spoel is een rolletje koperdraad...
Deze rolletjes liggen onder de grond en 1 spoel kan rustig 1 tot 2 kilometer draad bevatten....
Dus als je tomtom of wat voor internet test uitwijst dat je 2340 meter van een centrale afwoond, zoals ik.....
Dit bij een ECHTE meting, door versatel ofzo ineens 4,3 kilomter blijkt te zijn...

Kom je aardig bedrogen uit dus...
en de kpn is niet van plan de grond open te graven en deze spoelen weg te halen....

Suuk6 met jullie metingenGrin
Gewijzigd door cvd op 13 maart 2007, 14:29
 
nightwing
Hmm ff kijken, je meld je vandaag aan, je post 1 bericht. En nu moeten we je serieus nemen ?Smile
high speeds will never end.........
 
Fedora
goh, wat boeiend

ik trap af op 1900kb. Verder geen interesse waar de centrale zit.
 
cvd
oke nachvlinder....
je hoeft me absoluut niet serieus te nemen,
JIJ bent degene die zich erin liet stinken bij orange.....
En ja hoor... leef maar vooral lekker verder in je droomwereldje....
Als je voor een versatel netwerk had gekozen, had je misschien sneller gegaan dan op een gedeelde adsl lijn van bbned
waar je nu op zit....
dan had je ook niet hoeven posten op deze inmense klaagmuur...

Ik dacht dat dit forum voor serieuze mensen was.....
En ook dacht ik mensen te helpen, maar met dit soort reakties ben ik hier vlug klaar....
Ga vooral door met je opmerkingen !

Het staat je goed Wink

Replies hoef je niet meer te sturen, want ik ben zojuist lid af.
 
Richard
Rustigaan jongens, het is niet erg aardig om meteen maar iemand niet serieus te nemen omdat het toevallig zijn eerste post is.
Dat zegt nog helemaal niets.

Het is ook niet correct om te stellen dat de afstanden onjuist zijn. Wel kan men zeggen dat de afstanden niet altijd juist zijn vanwege de spoelen.
Via een tomtom of zoiets kun je dat sowieso niet bepalen, omdat de bekabeling wel eens heel anders kan liggen dan de kortste weg van Tomtom aangeeft.

Daarvoor kun je het beste naar adslcentrale.nl gaan en dan kijken welke afstand deze aangeeft, dat komt vaak (maar ook niet altijd) aardig in de buurt.

De allerbeste methode is een meting van KPN zelf (of de provider als die dat ook kan) want dan heb je de juiste lengte.
Zo gaf adslcentrale bij mij een afstand aan van 1600 meter, hetgeen bij meting toch 1900 meter bleek te zijn.
Toch train ik in op 18450 vanwege een soort van repeater in de straat achter mij en zit fijn met 19200 kb te downloaden.

Dus ook spoelen hoeven niet altijd iets te zeggen. Maar het is zeker wel belangrijk om andere gebruikers attent te maken op het feit dat je niet klakkeloos van je Tomtom, routeplanner of adslcentrale.nl meting kunt uitgaan.
Daar is niks mis mee.

Dus CVD bedankt voor die informatie (volgende keer a.u.b. niet meer met alles in hoofdletters).

En voor de rest... heb respect voor elkaar en denk er aan dat informatie die je krijgt van waar dan ook, niet altijd hoeft te kloppen of ook weer opgeheven kan worden door andere zaken (denk aan die repeater bij mij).

Greetings, Richard.
 
Richard
Voor de zekerheid word dit draadje toch maar gesloten, mocht er iemand nog over willen spreken kan men mij daar een PB over sturen.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'AFSTANDEN KLOPPEN NIET', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie