obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Irc disconnect sinds enkele weken bijna elke 5 minuten
hisxxx
Sinds enkele weken valt mijn internet verbinding heel kort weg zodat irc disconnect. Dit gebeurd bijna elke 5 a 10 minuten.
Verder gebeurd het ook af en toe dat mijn internet totaal wegvalt voor een korte tijd.

Dit probleem bestaat zowel met een kabel als draadloos internet op meerdere computers/laptops.
Ik maak gebruik van adslverbinding via een Wanadoo livebox.
206465727

Wie kan me hiermee helpen?

Alvast bedankt,

HISXXX
 
rrozema
Ik heb ook het idee dat mijn verbinding zo nu en dan korte tijd wegvalt maar ik kan (nog) geen manier bedenken om te testen of het daadwerkelijk zo is en zo ja, wat er dan tijdelijk niet werkt (routing, dns, o.i.d.). Hoe constateer jij dat jouw verbinding niet stabiel is, anders dan dat je irc wegvalt?
 
hisxxx
De binnenkomende kabel (die dus de livebox ingaat) geeft een heel snel knipperend signaal weer zodra deze ergens in gestoken wordt. Dit was hiervoor niet. Daarnaast doet de telefoon het ook geregeld niet.
 
rrozema
Bij de 'line' aansluiting (= volgens mij de kabel die de livebox in gaat) zitten geen lampjes, dus welk lampje bedoel jij dat snel knippert? En knippert dat lampje dan regelmatig of onregelmatig?

Als je geen internet verbinding hebt is het logisch dat ook je telefoon het niet zal doen. Orange telefonie is immers voip, Voice Over IP.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Irc disconnect sinds enkele weken bijna elke 5 minuten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing : 9 27 nov 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Internet verbinding modem valt frequent enkele seconden weg Huawei configuratie en problemen : 13 16 sep 2015
3 weken zonder tv Klacht over Online : 15 09 jun 2015
Advertentie